Een activity tracker naast je "luxe" horloge

Ik snap niet waarom je zo graag wil dat een ander dezelfde instelling moet hebben zoals jij die hebt. Je blijft maar berichten hierover plaatsen. Dat is toch niet wat er gevraagd wordt?

Dat is net zoiets als dat iemand specifiek advies vraagt over een automatisch duikershorloge maar jij blijft melden dat een Swatch ook goed af te lezen is onder water.

Dit zijn de vragen van TS:
“Wat vind het horloge-forum van 2 horloges dragen? Verder ben heel benieuwd hoe het wat sportievere deel van Horloge-forum hiermee om gaat. Dragen jullie 2 horloges of hebben jullie een andere briljante oplossing?”

Als je de TS kan helpen, super. Zo niet, helaas.

2 likes

Ik stel alles even uit tot volgend jaar. Heb dit jaar veel voor de kiezen gehad en geniet nu nog even van het leven. Dus voorlopig…


Ik doe het op de oude manier. Veel lopen minder calorie inname en de weegschaal. Van zo een fitbit ding word ik gek.

2 likes

Ik draag één horloge links en geen activity tracker. Slaap tracking van die dingen is verre van compleet. Tijdens het sporten een Forerunner 35 i.p.v. het horloge. Voor langere fiets ritten een Garmin Edge op het stuur en niets om de pols.

Laat ik daar nou toevallig precies antwoord op hebben gegeven.

Graag gedaan.

Kijk eens naar de oura ring. Ik heb hem en het werkt erg goed. Natuurlijk zijn sporthorloges en hartslagbanden nauwkeuriger bij echt sporten, maar de ring doet het erg netjes.

Daarnaast meet hij hoe goed je slaapt, stressniveau en detecteert hij het wanneer je temperatuur hoger is en je ziek wordt. Om maar een paar voorbeelden te noemen.

2 likes

Ik heb ook een vivosmart 5 voor erbij. Slaaptracking heb ik geprobeerd maar na 3-4 nachten kreeg ik schuurplekken of uitslag of weet ik t. Waarschijnlijk oa omdat ik met mn hoofd op mn arm lig.

In het begin keek er overigens best veel op, maar tegenwoordig niet meer. Ik heb m ook weken lang niet meer omgedaan en sinds kort toevallig weer wel. Dit omdat ik blijkbaar toch niet goed naar mijn lichaam kan luisteren.

De VO2 sensor heb ik uitgezet want die vreet teveel batterij en gaf toch steeds hetzelfde getalletje terug… na een paar weken geloof ik t wel. Je kan ook handmatig de meting starten overigens. En dan krijg je weer t hetzelfde te zien haha :grin:

3 likes

Inmiddels draagt deze TS 2 horloges, een fitbit en een “echt” horloge. Muv wanneer ik met korte mouwen ga m, dan alleen een echt horloge. Allemaal waar wat hier gepost wordt maar voor mij werkt dit super!

2 likes

Mijn mening: erg mooi en een heel mooi stukje techniek! Maar vrij prijzig, vooral na aanschaf nog eens €6 per maand als je alle gegevens eruit wilt halen. En ik weet niet of ie alleen op je wijsvinger werkt want ik vind een ring op die vinger er niet uit zien (ok, altijd nog beter dan zo’n n…rige pinkring)

2 likes

Ik draag altijd mijn garmin forerunner 245 (op klitteband band). Accu gaat 7 dagen mee. Opladen gaat snel. Bij het dragen van een vintage horloge gaat de garmin naar de rechterpols (logica, neuh).

In al die jaren maar 2x een vraag over gehad. Van vrouwen, mannen valt het sowieso niet op.

Ook garmin om enkel geprobeerd, werkt wel, ziet er raar uit (enkelband…).

2 likes

Ik heb zelf een Inspire 3 en ben er zeer tevreden mee. Ik zocht ook iets voor naast een gewoon horloge, dus met zo weinig mogelijk toeters en bellen - gewoon een bundeltje sensoren. De Inspire 3 voldoet daar prima aan. Slaap- en stapmeting is subliem. Ik heb wel Premium erbij genomen, maar dat hoeft niet.

2 likes

Hier precies hetzelfde, Vivosmart rechts (als het kan onder de mouw) en het horloge links.

4 likes

Goed bezig Nick. Onder de mouw lukt bijna altijd. Die Vivosmart is best dun; gedimd lijkt ie op een armband. Ben je ook nog eens Hippe Nick :blush:

2 likes

Nee, hij werkt op meerdere vingers. Geen probleem!

2 likes

Dan is het heel mooie tracker!

2 likes

Met hardlopen draag ik een Polar sporthorloge en zodra ik klaar ben slinger ik weer een ‘normaal’ horloge om de pols. Een mooi alternatief zou een withings scanwatch zijn. Ooit een gehad. Ziet eruit als een normaal horloge maar meet verrassend veel gegevens.

Plaatje van het net:

2 likes

ik zal je een ongevraagde tip geven:
Smeer je pols in met wat vaseline en je kun je de tracker weer dragen. Dat doe je een paar dagen en dan heb je nergens last meer van #vivosmart5

Ja die VO2 max meter geeft elke keer hetzelfde aan, ik zit op 42 maar dat is juist de uitdaging, je moet echt goed aan je conditie werken om dit omhoog te krijgen. En dan heeft het een grote invloed op je uithoudingsvermogen. VO2Max is een uitstekende indicator, er is veel te vinden op youtube hierover

Afgelopen dagen heel wat zitten kijken op dit gebied. Mijn initiële insteek was om een kleine ‘band’ achtige tracker te nemen (bv Fitbit Inspire 3) te nemen die ik wat discreet om een de niet horloge pols kan dragen - die tracker is in dit scenario echt een ‘extra’, ik blijf een normaal horloge dragen, en bij sporten mijn Garmin.
Een echte smartwatch stond niet op de radar wegens de grotere grootte, en i.h.a. mindere batterijduur.

Ik zit (natuurlijk) nu beetje met dat idee te spelen. Dit mn gedreven omdat de Apple Watch schijnbaar de meest nauwkeurige hartslag en slaap tracking doet. Dit volgens de op eerste gezicht best data-gedreven review van ’The Quantified Scientist’ op Youtube. En de watch en apps hebben veel vooruitgang gemaakt in de laatste releases begrijp ik (Is the Apple Watch good for runners? I put it to the test)

Zoals ik het even zie

Apple Watch

Pluspunten

  • Beste hartslag (nagenoeg gelijk aan borstband) en sleep tracking.
  • Verbeterde running stats (vertical oscillation, stride length and ground contact time) waar je bij anders vaak een apart pod voor moet hebben (wellicht niet bij duurdere Garmins, niet uitgezocht). Vraag is of ik noodzaak behoefte voor deze stats heb.
  • Kan m’n phone thuislaten bij lopen, kan makkelijk podcasts etc op de watch zetten. (ervaar telefoon nu meenemen niet echt als issue overigens).
  • Kan ook mijn Garmin vervangen bij lopen, weer 1 device minder.
  • Smartphone functionaliteiten. Weet niet wat ik nodig heb of zou wlllen, pay option lijkt me handig. Notificaties etc lijkt we erg onrustig.
  • Geen Apple fanboy hier, maar zit wel geheel in Apple systeem met MacBook/iPad/iPhone dus past goed.

Minpunten

  • Grootte. Je draagt hiermee wel echt een tweede horloge om de andere pols.
  • Batterij levensduur. Hoewel de laatste Apple Watches quick charging hebben wat helpt.

‘Band’ tracker

Pluspunten

  • Lange levensduur batterij.
  • Klein / discreet.

Minpunten

  • Iets mindere uitgebreide health stats.
  • Hele beperkte smartwatch functionaliteit.

Ik ben binnenkort even in de US, en je kan daar een Apple certified refurbished (nieuwe batterij erin) Watch 7 voor 319 USD krijgen (Watch 8 voor 379 USD). Wellicht het overwegen waard als experimentje.

Aan het nadenken…