Een activity tracker naast je "luxe" horloge

Wat ik dus ontzettend irritant vind met die Ouraring is het eerst moeten bestellen van die “pas-set”. Daar op wachten, maat doorgeven en weer wachten. Twee keer wachten op 1 artikel is niet zo mijn ding, vrees ik.
Anders had er allang 1 geprobeerd.
Nu een Apple watch en een Samsung watch liggen (voor de Apple fans, die Samsung is beter), ongebruikt. Vanwege dat “dubbel-polsen”
:slightly_frowning_face:

2 likes

Ik draag links een Apple Watch met braided solo loop (stealthy en comfortabel!) en rechts een normaal horloge (SPB149 of MoonSwatch Jupiter).

Het went (voor jezelf) snel na een dag of 2 dragen en zit totaal niet in de weg.
Ik vind het heerlijk zo, alles wat ik aan info door de dag heen wil hebben heb ik bij de hand zonder mijn telefoon te hoeven pakken en als ik naar iets moois wil kijken (laten we eerlijk zijn, een mechanisch horloge doe je echt alleen maar om voor de waardering voor het technische en/of het esthetische) heb ik ook nog een horloge om.

2 likes

Ik heb 2 jaar een Garmin Forerunner 35 als horloge gehad. Toen weer naar een echt horloge terug.
Mis die getallen niet, als ik te lang zit wil ik sowieso gaan wandelen of fietsen.

Meldingen op smartwatches vind ik onrust gevend, ik kijk wel naar meldingen op mijn smartphone als het mij uitkomt. Vroeger deden we ook alles zonder trillende gadgets, lekker rustig…

Oura ring is erg mooi maar ik draag toch liever enkel mijn trouwring rechts en horloge links.

1 like

Ja, ik vind het fijn om doelen voor mezelf te stellen. Mijn hartslag goed in de gaten te kunnen houden etc. Het geeft me ook net dat extra zetje om door te gaan en grenzen te verleggen. Voor mij is het echt een meerwaarde. Tot slot vind ik het ook prettig om in geval van nood een signaal met locatie te kunnen sturen.

2 likes

Dat is het inderdaad nuttig!

Maar t blijven lelijke krengen🙊

2 likes

Mee eens. Ik zie het ook echt als een sportattribuut en niet voor de mooi.

1 like

Precies dit! Echt mooi zijn ze op een uitzondering na niet. Best zonde naast een mooi horloge.

2 likes

Koningin Maxima draagt haar fitbit en Cartier vaak zelfs aan 1 pols.
Als zij er mee wegkomt, kunnen wij dat ook, toch? :slightly_smiling_face:

1 like

Geen speld tussen te krijgen

Ik draag m zoals hieronder op de foto, maar nu ik lees van een ring … Whoop of Oura ring moet ik toch weer wat onderzoek gaan doen :wink: Ik heb liever een ring om de pols.

1 like

Leuk die afstandbediening erbij :grinning_face_with_smiling_eyes:

Haha, luie zondag. Morgenochtend vroeg weer in de sportschool hoor :wink:

1 like

Er is een ring die veel minder opvalt.

Twee horloges is belachelijk. Ik zou het niet doen.

Je kunt je geest ook inzetten. Maak een schema van oefeningen en hou jezelf er aan.

Sporten doet men al 2500 jaar zonder horloge of tracker. Het lijkt soms net alsof wij collectief debiel zijn geworden sinds de uitvinding van de iPhone. Ik vraag me af wat die tic vandaan komt.

7 likes

2 horloges vind ik geen gezicht. Bovendien zijn die fit dingen allemaal lelijk.

1 like

Ik draag er ook twee

2 likes

Je kunt een activity tracker/sporthorloge ook om je enkel dragen (onder je sok). Als “briljante” oplossing.

2 likes

“Collectief debiel zijn geworden” kan ik niet volledig ontkennen :wink:.

Waarom dan niet gewoon een schema en je geest erbij houden? Een compleet gebrek aan discipline en ruggengraat. Nee zonder grappen data motiveert (mij) wel bij het sporten. Zo’n lekker Shotje dopamine als je jouw stappendoel hebt gehaald.

1 like

Prima oplossing inderdaad zo’n enkelband :ok_hand:

1 like

Vroeger, zo zouden wat oudere sporters ons mede kunnen delen, kreeg je je shotje dopamine als je een bepaalde set oefeningen beter had volbracht, of je 5K in onder 25 minuten wist te rennen of zo, weet ik veel. Alleen zei men dan eerder dat dat “een goed gevoel geeft”. :slight_smile:

Evengoed:

Hij is al genoemd, maar ik vind het mooier dan een soort budget Maradona doen. :slight_smile:

1 like

Ja vroeger, toen de mannen van staal waren en de schepen van hout ;).

Ik ga die ring zeker even proberen!

3 likes