Ik wilde ook van whoop naar loop overstappen maar aangezien de loop geen wekker heeft is dit wel een no go. Maar goed geen enkele band anders dan whoop heeft een wekker. Dus toch uitgeweken naar de Garmin fenix. Ik ben benieuwd. De whoop loopt nog een maandje dus rustig aan wennen
Heel lang op zitten wachten. Maar laatst toch maar een Venu 4 gekocht. Lekker dan ![]()
Ik wacht deze af voordat ik de trekker over haal. Anders een Whoop….
Amazfit Helio strap rond de bovenarm ipv pols. Vergelijkbaar met whoop, maar eénmalig €100 betalen en klaar. Aanrader
Maar niet in het Garmin systeem toch?
Ga gewoon bewegen zonder al die technologische onzin. Voor de meesten met dit soort voornemens geldt uiteindelijk: mamil with all the gear but no idea… ![]()
Ik wacht vol ongeduld op de nieuwe Pebble Time 2. Niet echt een fitness ding (hoewel hij wil hartslag detectie heeft), juist wel een hele fijne smart watch.
Intussen draag ik mijn oude, die nog blijkt te werken. Op de rechter pols natuurlijk, links een “echt” horloge.
Ik draag mijn Garmin alleen tijdens het sporten / hardlopen. Ik vind mijn hartslag niet zo interessant als ik niet aan het sporten ben. Wat betreft de stappenteller doet mijn telefoon die altijd in mijn broekzak zit het meer dan prima.
Dagelijks data bijhouden via ‘activity tracker’ of ander slim horloge lijkt mij alleen zinvol als daar serieuze medische redenen voor zijn of als je een topsporter bent.
Ik heb een Garmin Fenix 6X Pro, maar die draag ik alleen tijdens zeezwemmen, hardlopen, bergwandelen en skiën, waarbij ik dan alleen wat basiszaken zoals hartslag, afstand en snelheid uitlees.
Dit is nu de combi die ik nu een tijdje draag, gewoon horloge met mijn polar flow. Ik vind het een top combi de polar flow is waterdicht, ruime week batterij, laad snel op, strak design en een app die steeds uitgebreider en beter word. Ik kan het eigenlijk alleen maar aanraden, alle plussen van een Smartwatch maar niet de minnen. Wel word mij met korte mouwen af en toe gevraagd waarom ik 2 horloges draag maar dat is dan eigenlijk de enigste min ![]()
Deze heb ik ook, maar dan net het standaard bandje om de pols. Werkt prima!
Ik heb een tijdje een smartring gedragen… Een Ultrahuman.
Echt een fijn en klein apparaat dat je letterlijk vergeet en rustig in de achtergrond de data aan het verzamelen is.
Voor het sporten (hardlopen, trailrunnen) gebruik ik een normaal sporthorloge van Suunto.
Ben echter gestopt met het dragen van de Ultrahuman. Realiteit is dat de meeste data je wel bekend is. Als je een slechte nacht hebt gehad dan weet je dat ook wel… En als ik wil gaan hardlopen dan ga ik toch wel, ook als een stuk software aangeeft dat je er niet klaar voor bent. Ik merk dat je die dingen ook wel gewoon aanvoelt. Bij een offday pas je jezelf wel aan.
Kortom… Gewoon een regulier horloge om de pols en een sporthorloge tijdens het sporten. Geen verdere 24/7 tracking meer. Ik denk dat 24/7 tracking vooral nuttig kan zijn als je gewoonten wilt doorbreken, je specifiek ergens voor traint of als je nog erg nieuw bent in het sporten en je je lichaam signalen nog niet goed herkent.
Dat gezegd hebbende… Ik zou kan een smartring echt wel aanraden, ik was onder de indruk van de accuracy, het gebruiksgemak en het feit dat zoiets echt wegvalt in het dagelijks leven.
Deze draag ik ook zo.
Ik kan hem ook aanraden
Helio Strap!
Ik draag nu een half jaar non stop een ringconn gen 2 en zeer tevreden van. Zit totaal niet in de weg en geeft zeer veel inzicht in gezondheidstats. Die app is ook heel foolproof en stappenteller wijkt ook amper af van de garmin. Dit staat ook dragen van normale horloges niet in de weg en zo een band vind ik ook maar een groot object rond de pols. Kortom is het een aanrader voor mensen die geinteresseerd zijn in de data.
Ding gaat ook 14 dagen mee en het dock waar je hem in moet opladen wel 180 dagen draadloos. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je zo veel mensen met smartwatches ziet en amper met ringen.
Nice! En wat voor app zit erbij?
Ik heb ook de Helio Strap van Amazfit. Topding voor het geld!
Is het een subscription model? Dat wil zeggen, je koopt een ring, en vervolgens mag je ook nog eens over de bietenbrug om software te hebben en data te verzamelen?
De meeste hebben een subsciption model en spelen in op dat mensen tegenwoordig te beroerd zijn om zelf logisch na te denken. De informatie kan je zelf ook wel bedenken. Soms slaap je lekker, soms wat minder. In dat laatste geval ga je de dag erna een uurtje eerder. Zelfde geldt voor sport en voeding: reinheid, regelmaat en rust. Ik vind het ook nog eens geen gezicht. En als je denkt dat jouw favoriete YouTuber het ook heeft: hij of zij krijgt er riant voor betaald.
Dan sta je op een bruiloft of met vrienden in de kroeg en dan zie je aan de ene kant een Apple Watch oplichten met een melding van de Strava-app en rechts een whoop. Absolute horror.
Dit was mijn Fate-achtige rant.