Een activity tracker naast je "luxe" horloge

Dat ben ik helemaal met je eens. Iedereen die te pas en te onpas naar zn smartwatch kijkt is irritant

Maar ik heb die amazfit band juist gekozen omdat er geen scherm op zit en ik draag hem op mijn bicep dus je ziet hem niet. Kost ook maar 1x €100 en verder geen abbo.

Ik kijk 1x ‘s morgens naar m’n slaap en hartslag in rust en mijn stappen 1x eind van de middag en dat was t

1 like

De ringconn app is volledig gratis en een kind kan de was doen. @RonnieB @Fate_Amenable_To_Change

Je kan zelfs niet upgraden of iets van die zever naar een uitbreidingspakket. Gewoon 1 malig de ring kopen is de enige kost, die is wel ±300 euro. Je bestelt hem en krijgt eerst een pakket plastieken opgestuurd met verschillende maten, vervolgens maat bevestigen en de ring wordt opgestuurd. Heb men huiswerk gemaakt voor ik het ding kocht, zo een oura ring bv heeft een betalend abo.

2 likes

Kan je een screenshot van de data laten zien?

Dit is het hoofdscherm, is nu van gisteren maar je kan natuurlijk doorklikken op alles. Vital status geeft dan hartslag, variabiliteit, zuurstof, ademhalingsfrequentie, huidtemperatuur, slaap apneu e.d.
Met slaap krijg je de grwoonlijke curves zoals een garmin e.d.
met al deze data en wat uitleg. Als je afwijkingen hebt wat meldingen. Het zijn allemaal zaken die je zelf kan bedenken etc natuurlijk maar geeft wel een beeld als je dit wil. Na een avondje voetbal kijken of ouderwets zuipen zie je wel duidelijk de verschillen ;-).

Als je echt een beeld wil hebben is een YT review bekijken.

1 like

Dat ziet er best fancy uit!

Dit is die van amazfit. Je kunt op zo’n beetje alle waarden doorklikken om meer details te krijgen

Laatste plaatje laat goed zien wat alcohol doet met je hartslag tijdens het slapen
In mijn geval was dat 4 glazen wijn en wel op tijd naar bed.

1 like

Dat werkt met behoorlijk dure abonnementjes. Paar honderd euro per jaar, misschien leuk voor MvdP, maar ik vind het veel.

En bedankt hè, er is nu een bak koffie over m’n karpet en op de muur gesprayd door het lachen. Maar dat dus gewoon! Kom van je luie reet en ga gewoon gezond eten, hou je calorie inname in de gaten en beweeg! Veel moeilijker is het niet. Al die ellendige schermpjes overal die piepjes geven, ik word er he-le-maal gestoord van tegenwoordig. Je kunt nergens meer komen of je hoort onafgebroken “piep pling biep, plieperdepliep, ping”. Nee, het is niets voor deze ouwe zak. Nodig voor je hart of bloeddruk omdat je patiënt bent, prima. Maar voor verder gezonde jongens en meisjes zeg ik; koop voor dat geld gezond vers voer.

4 likes

Toch fijn dat totale onbekenden anderen gaan vertellen wat ze wel en niet moeten doen. Sommige mensen streven een bepaald doel na. En dan zijn dit soort waardes goed om te weten. Als ik slecht geslapen heb weet ik dat ik een niet zo’n zware work-out moet doen. Dan ga ik mijzelf tegenkomen. Wat is daar op tegen om dat te voorkomen.

2 likes

Tja, daar hangt het hele forum zo’n beetje van aan elkaar, je eigen reacties die ik wel eens voorbij zie komen zijn daarvan zeker niet uitgezonderd. Dus niet zo druk maken, da’s slecht voor je bloeddruk :wink:

1 like

Janken. Dus toch maar voor Whoop gegaan.

Ben ook al aan het sparen voor zo een ding.
Als het goed is kan em op mijn 85ste aanschaffen.

Al schat ik zo in dat ik dan nog steeds geen hypochonder ben.

Ik wacht de release van de vivo6 even af, die schijnt q1 of qw te komen. Ik wil ook graag bij garmin blijven.
Nu doe ik s nachts vaak mijn epix 2 pro om (handig lampie en fijn voor slaap en hrv) maar overdag wil ik mijn hobby om. Liefst wil ik zon whoop met garmin integratie maar dat bestaat (nog) niet

Ah dat is al over drie maanden. Is zo voorbij

1 like

Maak niet niet ongerust. Die dingen gaan echt niet laten zien of je een ernstige ziekte hebt. Het is vooral voor sporters om hun prestaties te optimaliseren. Maar zo te horen geef je daar weinig om.

En jij hebt dan weer meer verstand voetbal.

Ik heb overal verstand van.

Welk bandje heb je voor je bicep? Heb daar ook op gezocht maar door de bomen het bos niet meer gezien.

Nee dat was een drama. Ze maken ze zelf ook maar zijn nog lastig leverbaar lijkt het

Ik heb er 1 via Ali dacht ik maar ik vind het niet meer terug

1 like

Nog even gezocht. Het was Etsy

Deze
https://www.etsy.com/nl/listing/4344241143/amazfit-helio-arm-of-enkelband-zwarte?ls=s&ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=amazfit+helio+bicep+strap&ref=sr_gallery-1-2&organic_search_click=1&pro=1&content_source=26d2dee0-2da1-423f-b3cc-a8e35fe0250d%253ALTf12f415fb2b167a73e20c0501ec488b6eb083590&logging_key=26d2dee0-2da1-423f-b3cc-a8e35fe0250d%3ALTf12f415fb2b167a73e20c0501ec488b6eb083590

1 like