Een dresswatch voor het nieuwe jaar?

Heb zeker wel dezelfde overwegingen. Die echte dresswatches zijn het niet voor mij. Ik draag nu mijn sub ook onder een kostuum. Ik ga nu eerst bekijken hoe de airking het doet onder mijn overhemden en kostuum. Mijn pam vind ik teveel van het goede, die is echt voor casual.

Zoā€™n 18038 heeft wel wat vind ik. Met de president band vind ik het teveel.

Is een mooie Aqua Terra misschien iets? Kan zowel op staal als op leer heel goed. Op leer veel beter dan een OP of Datejust op leer wat mij betreft. Ik vind met name de vorige versies met de wat strakkere teak belijning op de wijzerplaat heel erg fraai.

4 likes

Voordat ik tips ga geven voor horloges, wat voor kostuum draag je? Meestentijds Batman, of wissel je het af met Duitse jurkjes en Godzilla?

8 likes

Ik heb een aquaterra gehad maar had geen klik. Ik ga veel opties mijn gedachten laten passeren. Mijn collectie is de laatste maanden redelijk stabiel en dat wil ik zo houden dus geen snel flippergedrag. Dat betekent af en toe heroverwegen alvorens toe te happenšŸ¤­

Ik ben redelijk wat kg afgevallen en ik moet bekennen dat mijn pam233 aan de grote kant aan het worden is. Ik heb alleen veel moeite om afstand te doen daar ik dat voorheen in een split second deed.

Een andere optie die ik bekijk om voor een hele Rolex collectie te gaan met groen als thema (Hulk (in bezit), airking (in bezit) en dan de 116710ln (zou mijn pam vervangen). De gmt met pcl zou ik samen met de airking prima onder een kostuum dragen.

Leuke denkpistes.

1 like

Van alles wat. Afhankelijk van mijn bui.

3 likes

Prachtige opties hierboven, maar ik ga je toch even terugsturen op het juiste pad Edwin.

Je was zo goed bezig:

Is anders een gouden Datejust op leer niks voor je?

Erg strak onder een manchet :ok_hand:

4 likes

Sorry, ik kon het niet laten. :slight_smile:

Maar even serieusā€¦ Een DateJust of DayDate vertegenwoordigen serieus geld, maar zijn nog steeds sportief voor een dress-horloge.

Dan zou ik zelf eerder geneigd zijn om JLC of GS Quartz (overage GS is mij te dik, eerlijk gezegd) te pakken, of een Vintage Constellation, Geneve Polerouter, danwel de hier aangedragen Patek Philippe.

Groenā€¦Rolexā€¦onder een pakā€¦

En als 34mm te klein is:

(Spot het groen!)

1 like

Het ene moment denk ik, 18038 en gewoon doen en het andere moment (meestal na audentie bij vrouw en kids) denk ik, niet doen het is niets voor jou.

Ik heb een heel mooi aanbod mogen ontvangen aangaande de iwc porto Handopwinder tov mijn pam maar als ik eerlijk ben is dat hem niet voor mij.

Ik ben persoonlijk ook wel gecharmeerd van een datejust maar dan 41mm stick dial (of de rhodium met arabic) met de witgouden bezel. Ik vind de lichte wijzerplaat dan erg chique en een mooie afwisseling tov huidige collectie.

Maar ja, die 18038 met recente Rolex service blijft in mijn gedachten opkomenšŸ˜‡

1 like

dan zou ik op zeker voor de witte gaan. Ik heb die even gehad maar die had een klein deukje/pitje waar ik niet overheen kon stappen. Ik vond de kleur wijzerplaat en de maat top!

3 likes

Mijn smaak gaat meer naar sportief dan het echte dress geweld. Een patek zou mooi zijn maar ik vermoed ā€˜out of reachā€™

1 like

Dan kun je het weinig beter doen dan een OP of DJ. De kleuren die @tompj aandraagt vind ik erg mooi, helaas was voor mij 34mm te klein, dus de Olijf versie is aan mij (helaas) niet besteed.

Maar wellicht heeft @HanDavinci wel gelijk gehad: Gewoon lekker bij de DJ blijven met donkere plaat.

1 like

Heel tof hoor Han! Blijft die klote daydate in mijn gedachtenšŸ¤£

1 like

Ik kan niet zeggen dat ik je niet begrijp, 2019 wordt ook het jaar van mijn Day-Date (wel met de band erbij).

Maar als je gekleed de deur uit gaat denk ik dat dit

ā€¦zo overboord geworpen wordt. Bij een gestreken manchet staat het gewoon chique en niks anders dan dat.

Rolex-Day-Date-Ref-1803-12-24-17-2-450x300

3 likes

ā€¦ en die lug linksonder kun je na de maaltijd als tandenstoker gebruiken!

1 like

Donā€™t do it to me!:crazy_face:

2 likes

Zat ook al aan een Portugieser te denken! Echterā€¦

Maar volgens mij is dit model er ook in geheel zwart. Of de jubileum Portugieser met witte plaat en blauwe indices?

DD is natuurlijk een geweldig horloge maar de geelgouden met leren band vind ik persoonlijk wel erg klassiek; denk dat dat je ouder doet lijken dan je bent. Dan eerder met de gouden band erbij! Of een witgouden op zwart leer.

Maar ga jij geen PAM missen in je collectie? Is het een idee om je Luminor te vervangen door een Rad? Die heeft ook al een iets dressier profiel.

Succes!

1 like

Je kan mijn gedachten lezen. Eigenlijk wil ik mijn Panerai niet missen. A.g.v het gewichtsverlies begint het een beetje ā€˜ horloge waar ga je met het ventje naar toeā€™ te lijken. Een rad is ook 45mm en dus zeker niet gering te noemen. De pam190 is wel heel mooi vind ik.

Blijft indd een flinke jongen maar draagt oogt en draagt kleiner en heeft een wat chiquere uitstraling.

Heel mooi! Klopt het dat deze dikkere wijzers heeft dan veel andere Radiomirs?

Ja, goudkleurig en wat dikker en uiteraard dat mooie jlc uurwerk met powerreserve op de achterzijde. Messink heeft een hele mooie!

2 likes