Normaal ben ik niet zo van het openen van een topic voor een NA, maar deze keer leek het me leuk om jullie mee te nemen in mijn twee meest recente aankopen.
Even een stapje terug. Misschien herkenbaar: op een gegeven moment kom je op een punt in je collectie waarop je niet zo goed meer weet wat de volgende stap is. Wat voeg je nog toe, en wat mag eventueel weg? Mijn collectie bestond toen vooral uit Seiko’s, een verdwaalde microbrand en een Speedmaster Professional 3861.
Om wat tegenwicht te bieden aan de Speedmaster kwam er een Tudor Black Bay 58 bij. Mooie 39 mm duiker, prima kwaliteit, maar altijd een beetje een haat-liefdeverhouding mee gehad.
Op een gegeven moment ga je toch verder kijken dan Omega en Tudor… jullie voelen ‘m waarschijnlijk al aankomen. Toevallig was een maat van me op zoek naar een luxe horloge en vroeg mijn mening. Hij kwam uit op een Rolex Explorer 36 mm, welke we samen zijn gaan “ophalen. Na zijn aankoop heb ik ‘m een paar keer gedragen en ik was direct onder de indruk, vooral van de bouwkwaliteit en met name de band.
Mijn voorkeur voor zwarte duikers, gecombineerd met een groeiende interesse in Rolex, bracht me uiteindelijk bij de Submariner 124060. Maar zoals dat vaker gaat, bleef het daar niet bij en begon het al snel weer te kriebelen. Ongeveer een jaar later kon ik ook een GMT-Master II “Bruce Wayne” op jubilee toevoegen.
Geweldige horloges, maar misschien niet de meest uitgesproken keuzes. Is dat erg? Nee, vind ik niet. Mijn collectie bestaat sowieso vooral uit sportieve horloges met zwarte of grijze wijzerplaten. Sommigen noemen het saai, ik vind het tof.
Toch bekroop me binnen een maand na de GMT Master het gevoel: is dit het nou?
Niet veel later stuurde een vriend me een linkje voor de inschrijving van de Studio Underd0g x Fears “Mim0sa”. Een release die ik zelf had gemist. Ik was eigenlijk meteen enthousiast, maar begon ook te twijfelen: past dit wel bij mij? Mijn collectie is vrij veilig qua kleur, en dit is allesbehalve dat.
Toch trok het me: dubbele saffieren wijzerplaat, cushion case, Milanese band… en gewoon iets totaal anders. Geen idee of het een blijvertje zou zijn, maar dat zien we dan wel. Besteld, met een levering in maart 2026.
Kort daarna kwam Christopher Ward met The Twelve 38mm “Midnight”. Oorspronkelijk ontworpen als bespoke stuk en uiteindelijk uitgebracht in een gelimiteerde oplage van 300 stuks, met levering in maart 2026. Mijn eerste gedachte: dit is ‘m. Een integrated bracelet heb ik vaker geprobeerd, maar nooit het gevoel dat het klopte. De Tissot PRX 35 mm was te klein en de Venezianico Arsenale 40 mm te groot. Deze 38 mm moest eigenlijk wel goed zitten, dus hier heb ik dan ook een stuk minder over getwijfeld. Besteld.
En toen begon het wachten…
Twee weken geleden kwam de Mim0sa binnen. Ik was niet meteen wild enthousiast.
Het koste enkele dagen maar wat een gaaf ding. Fris, anders en verrassend draagbaar. En die wijzerplaat blijft gewoon boeien. Echt blij mee.
Gisteren werd de Christopher Ward geleverd. Waar de Mim0sa even nodig had om te landen, was het hier meteen raak (zal die zwarte wijzerplaat wel zijn
). De maat is perfect, draagt supercomfortabel en voelt precies goed. Ook een schot in de roos dus.
What’s next? (Neo-)vintage Rolex? Een kleinere Sub? Geen idee. Eerst maar eens genieten van deze twee toppers.
Oh ja, en natuurlijk nog wat plaatjes van de NA’s ![]()