Een "eerste" luxe horloge kopen.

Niet? :joy:

Rolex wordt nog eens een hoop aan gepolijst, en ja als je niet nieuw koopt en dat geld voor alle merken met een stevig prijskaartje bestaan er ook Franken horloges

Franken horloges? Ja Frankenstein horloge, echte kast en dial nep uurwerk, nep band enz enz samengestelde Frankensteins

Dit verhaal hoor ik vaak bij Chrono24, maar gaan juweliers hier dan ook in mee?

Wat mij verwonderd is hoe iemand 2 Trustlevels kan hebben :joy:

Ben je dan opgeteld TL-3?

En kijk ook eens in het blauwe gedeelte hier.
Of scrol door ‘wat dragen we vandaag’
Dan krijg je een goed beeld van de opties en wat je zoekt.

3 likes

Gewoon lekker rond kijken en van alles gaan passen. Staar je niet blind op Rolex, want er is zoveel meer moois te krijgen. Sowieso zou ik niet meteen een aankoop doen maar na van alles gepast te hebben, eens rustig erover nadenken, en een tweede keer gaan passen zodat je het echt zeker weet. Ook kun je dan nakijken wat gangbare prijzen zijn, zodat je niet honderden euro’s teveel betaalt.

Dus vooral wat @HouwelD zegt, zie ik nu!

1 like

Laat ik vooropstellen dat ik zelf ook zeker geen Rolex-kenner ben, maar er zitten er hier wel een aantal op het forum (en een aantal zelfbenoemde). Ik ben wel liefhebber overigens en volg het merk al een tijdje en lees er veel over.

Rolex is één van de grootste en de meest populaire producent van luxe horloges. Er zijn er dus veel in de omloop. Daarbij komt het helaas voor dat er ook namaak horloges zijn, horloges met niet originele onderdelen of horloges die slecht zijn onderhouden of zijn opgelapt, maar op een slechte manier. Omdat de vraag naar Rolex zo hoog is, zijn de horloges in goede en originele staat al snel wat duurder. Wanneer je denkt een koopje gevonden te hebben, blijkt er vaak achteraf toch één en ander niet goed te zijn.

Lees een beetje rond op het forum. Er zijn helaas genoeg verhalen te vinden hierover. Ook op YouTube is er veel over te vinden. Vooral de wat oudere filmpjes van Amsterdam vintage watches zijn educatief (wat ze de laatste tijd erop zetten zou ik even skippen)

1 like

Dat is onzin. Uiteraard is er wel eens wat mis bij jet massale aanbod op Chrono24, maar dit is zeker niet “veel voorkomend”.
Zelf onvoldoende verstand ervan? Buy The Seller en koop zelf ter plekke bij een vertrouwd adres

1 like

En lid sinds 2012. Tijd genoeg gehad om in te lezen lijkt me :joy:

2 likes

Haha, ja ooit aangemaakt en niets meer mee gedaan toen der tijd :joy:

1 like

Vorig jaar was ik bij Burger, als ik me goed herinner is er voor jouw budget heel veel te vinden, waaronder ook Rolex dacht ik.

1 like

Nee :wink: Niet te gulzig zijn.

DJ 36 kost nieuw 6700-6900

Je kan er van uit gaan dat als je iets anders koopt dan wat je wil, je uiteindelijk toch eindigt bij het horloge wat je oorspronkelijk wou.

Als je eerst andere horloges koop moet je daar al flink op inleveren, dan kan je beter even dieper in de buidel tasten en het meteen goed doen.

Hoe bevalt hij? Zit er toch ook al poosje naar te loeren.

1 like

Het kan kennelijk nog alle kanten op als ik je goed begrijp, leuk maar ook lastig. Je hebt een aardig budget te besteden. Tja
best moeilijk advies geven behoudens “by the seller”. Het herkennen van service dials, wijzers etc is soms hogere wiskunde, ook voor velen op dit forum. Doos een papieren zijn niet zo belangrijk.
In Maastricht zitten een aantal leuke zaken, maar het blijven handelaren. Dus
doe je huiswerk en kom desnoods een tweede keer naar het Zuiden.

1 like

Heb je de Omega Aquaterra al eens overwogen?
Ik vind hem zelf heel mooi en minder gedoe dan met dat “vintage-Rolex-mijnenveld”

Ook ruim binnen budget trouwens

3 likes

Heel goed! Echt een topper!

1 like

Bij deze zou ik lekker wegblijven. En bij Steiner eigenlijk ook. Geen gezeik met wel of geen recente service of originele onderdelen of complete set etc. Geen ge-emmer met nagekeken door onze eigen horlogemaker en vervolgens -25 seconden per dag achter lopen ipv COSC.
Zou lekker bij Schaap Citroen / Leon Martens gaan kijken voor een leuk nieuw horloge voor 4-5k. Op veel merken is ook nog wel wat korting te regelen dus gegarandeerd dat je wat moois gaat vinden voor dat budget. Heb je bepaalde horloges of merken op het oog?

3 likes

Behalve dat ze bij Martens en Schaap echt niet alles op voorraad hebben liggen (en dan bedoel ik niet eens Rolex maar ook van merken als Omega, Tudor, Zenith en JLC) waarbij Burger en Filipucci dat soms dan net weer wél hebben liggen. Een horloge is een horloge, en meestal zijn de modellen nieuw of zo goed als nieuw dus met de fabrieksgarantie er nog netjes op. Maakt dan dus echt niet uit waar je het koopt.

2 likes

Misschien wel. Maar als dit een oprechte vraag is, dan weet je kennelijk al dat je een datejust wilt en moet je gewoon doorsparen?

Voor mij is het simpel: als je weet wat je wil, moet je met niets anders genoegen nemen. Als je niet weet wat je wil, zou ik zo veel mogelijk passen tot je het wel denkt te weten. En een week later zet je het dan te koop als het tegenvalt.

Investeren heet dat :joy:

1 like