blijven mooi!
Google anders gewoon Schaap en Citroen + vervolging en je komt snel eea tegen.
Ja toe even Bertus Berenklauw. Jij mag niet meespelen , want dat telt niet. Ik heb een pols van 17.5cm, maar naast die van jou zie ik eruit als een pre-tienermeisje.
Een heel erg behaard pre-tienermeisje dan wel .
Nadere info is op tal manieren te verkrijgen, ook middels de zoekfunctie van dit forum. Voor wat het waard is
Heb inmiddels het eea gevonden maar vind het niet relevant voor een eventuele aanschaf bij deze firma.
Ik zou toch even verder kijken, maar het is maar met wie je zaken wil doen. Ik ben daar wat principiëler in.
Omg ! Doe mij een van die twee en ik ben klaar met de hobby
Beste Dr. Doc,
Ik begrijp ook niet de mensen die horloges kopen zonder deze in het echt te hebben gezien.
Ik moet het horloge altijd eerst even voelen.
Jouw verwachtingen waren duidelijk anders. Maar persoonlijk heb ik een polsomtrek van 20 cm.
Toen ik een jaar of 18 was had ik een 39 mm horloge, iedereen in mijn omgeving vond deze belachelijk groot. Nu, 32 jaar later, is het gemiddeld gezien, een kleine jongen. Maar persoonlijk vind ik 39 mm nog steeds een erg fijne maat. 44 Mm vind ik niet prettig dragen, te lomp en fors. De horloges die ik frequent draag zijn tussen de 36 en 42 mm.
Mijn 36 mm Tissot.
Iedereen heeft duidelijk zijn/haar persoonlijke voorkeur. Gelukkig maar, dat brengt een beetje kleur aan de samenleving. Als je overigens echt groot wil en je beurs staat het toe kan je eens naar Breitling for Bentley gaan kijken. Een vriend van mij, zelf ook een reus, heeft de GMT, deze meet 52 mm.
Overigens zijn de prijzen bij de meeste juweliers vraagprijzen. Daar is echt wel wat vanaf te krijgen en bij Schaap en Citroen wordt je vervolgens nog jaren lang gefêteerd op allerhande leuke events waar je de heren Martens en Nieuwkerk, bekend van een mooi artikel in het NRC persoonlijk kan ontmoeten. Met een beetje geluk kan er zelfs een foto vanaf. Dat is misschien bijna net zo leuk als indertijd gezellig op de foto met Willem Holleder.
Off topic:
Beste Hendrik,
Principes zijn mooi maar waar doe jij je bankzaken? Er is er niet 1 die niet een twijfelachtige reputatie heeft.
Dit is niet om je af te zeiken maar om het een en ander te relativeren.
Verder denk ik dat bijna iedereen wel eens iets zwart heeft laten uitvoeren. Ook dat hoort eigenlijk niet.
Ikzelf ben zeker ook niet roomser dan de paus! En ergens begrijp ik je opmerking ook wel weer.
Arvid,
principes zijn mooi, maar ze mogen niet te veel geld kosten?
we hebben het hier niet over een bank, maar over een juwelier.
Als het wisselen van bank rekening zo eenvoudig was had ik idd ook mijn ING rekening opgezegd. Helaas is dat met behoud van je nummer niet mogelijk.
Maar dan wel eentje met een stijltje
@Dr.Doc, uit je verhaal lijk ik tussen de regels door op te maken dat de dikte of breedte van de band ook een belangrijke factor is voor jou. Kan ik me goed voorstellen als je vaak korte mouwen draagt. Ik hou zelf ook van minstens 22 mm brede bandjes, en dan recht, niet taperd. Maar daar zijn redelijk eenvoudige oplossingen voor, een aantal van de door jou getoonde horloges zijn ook met een bracelet verkrijgbaar. Dat oogt al heel anders. Of anders zijn er legio aftermarket banden of bracelets verkrijgbaar. Is dat wat om naar te kijken?
Ik vind ze juist heel degelijk staan hoor. Niks mis mee. Ik zou persoonlijk eerder afschrikken van al die zwarte modellen.
Dit heeft met name te maken met mijn kijk op horloges, de opbouw van het geheel.
Tot een maand of 3/4 geleden was ik alleen gefocust op Oris door te lezen op dit forum begon ik bepaalde aspecten van het horloge te waarderen terwijl ik op andere punten het horloge anders/minder kon waarderen.
Der Meistertaucher van Oris had ik op het oog, waarom is het hem dan toch niet geworden:
- de bandaanzet vind ik nu minder mooi voorheen had ik hier geen oog voor
- de tijdsaanduiding vond ik eerder spannend, nu denk ik blijft het leuk of wordt het een bron van ergenis
- de rode accenten, speels leuk maar niet mooi op de bezel ingelegd ook een punt van vraagteken.
Het horloge op de product pagina van Oris blijft fantastisch
https://www.oris.ch/data/21441_01%20749%207734%207154-set_horizontale.png
In het echt kreeg ik echter het gevoel niet terug, vandaar mijn vervolg op een ander merk/horloge. Daarmee schiet ik Oris niet af, maar voor nu heeft het niet het horloge in het assortiment waar ik van denk YES die wil ik.
Ik dek dat 42/43 mm mijn maat uiteindelijk zal zijn/worden.
Daar heb ik er gister een paar van gepast (niet allemaal op de foto gezet) conclusie niet mijn merk.
Ben ik mijzelf van bewust, zoals gemeld zal de handel en wandel van deze firma mij niet weerhouden hier een aanschaf te doen mits het totale plaatje klopt.
Klopt, spijtig genoeg kon ik deze in Grun niet passen daar ze deze niet in het assortiment hadden voor wat betreft Omega.
Persoonlijk vind ik de wijzerplaat veel te druk, is niet een horloge waarbij mijn bloed sneller gaat stromen, sorry.
Ik denk dat je een van de weinigen hier bent die misschien nog wel een Grand Seiko SBGC003 kan dragen.
@purple300 had er eentje gepost in de GS afdeling waar best wat korting op zat.
Puur ter inspiratie natuurlijk