Laten we beginnen met te vermelden dat godsdienst tot op heden eigenlijk niet aan mij besteed was. Tenminste, totdat ik onderstaande Seiko Lord Matic 5606-7000 uit 1974 van @Chelmswood tegenkwam hier op HF in het blauw…
De horlogegod had via het forum tot mij gesproken in de vorm van deze prachtige vintage Seiko !
Ik moest en zou deze “holy grail” om de pols krijgen, dat was duidelijk!
Een snelle deal werd gesloten en de verzending uit het Vlaamse land ging gelukkig sneller dan verwacht en dus werd na enkele dagen het zo gewilde Bpost pakketje afgeleverd.
Na openen ervan gebeurde wat ik al hoopte: Oh… my… Lord Matic…!
Het horloge overtrof in real life alle foto’s die ik ervoor van verkoper Ben gezien had! Wat is er dan zo prachtig aan een 47 jaar oude Seiko hoor ik je denken…?
Kijk die hemelse kastvorm met z’n prachtige strakke lijnen…
Kijk die epische zilveren sunburst dial…
Kijk die volmaakte opliggende logo’s en indices en heerlijke kanji dagaanduiding…
Kijk dat sublieme bolle acryl glaasje…
Wat mij betreft wordt het niet gauw beter dan dit, wat mij betreft een nagenoeg perfecte vintage waar z’n leeftijd niet aan af te zien is.
Hoe het loopt en draagt? In 1 woord: heerlijk.
In meer woorden: het 5606 uurwerk is COSC certified en lijkt voor zover ik dat tot nu toe heb kunnen nagaan daar prima aan te voldoen qua dagelijkse afwijking. De gangreserve kan ik door veelvuldig dragen nog niet goed kunnen beoordelen .
De Lord Matic kwam mijn kant op met twee top bandjes: een groene struisvogellederen Rios en een donkerblauwe @Ko-Banden. Beide zitten heerlijk om de pols, al is de Ko nog net even wat soepeler en fijner dan de Rios. Beide geweldige opties die een mooi contrast vormen met de zilveren sunburst dial!
Na bovenstaande lofzang over deze Seiko “heer” toch ook nog even de droge cijfers:
- Seiko Lord Matic 5606-7000
- diameter 36mm
- lug to lug 42mm
- hoogte 10mm
- lugwidth 19mm
- Caliber Seiko 5606, hacking + handwinding
Zoals de topic titel al zegt, geldt wat mij betreft het volgende met volle overtuiging: Praise The Lord Matic!