Een horloge voor mijn zoon... maar welke?

De vraag is wat je verwacht van dat horloge. Is dit het stuk die hem voor altijd aan zijn vader moet doen herinneren ongeacht of hij het mooi vindt of niet? Ik kan me voorstellen dat je zoiets later pas wilt geven, bijv als hij afstudeert of gaat trouwens of zo.

Als het enkel een leuk kado is, dan zou ik kijken naar wat hij leuk vindt (ongeacht of het een goed horloge is). Toont hij interesse in mechanische horloges of is hij meer van de stijl? Als hij van de stijl is dan zou ik het budget laag houden en voor een Skagen of een andere simpele quartz gaan uit de Bijenkorf. En als hij toch een interesse heeft in mecahnische horloges dan kun je een van bovenstaande tips proberen. De Orient of Seiko lijkt dan een prima keuze te zijn.

1 like

Heb afgelopen weekend toevallig ook een nieuw horloge aangeschaft voor mijn zoon die binnenkort 16 jaar wordt. Heb er voor gekozen om hem zelf te laten kiezen, dus samen met hem naar de plaatselijke juwelier gegaan.

Hij heeft uit zes horloges kunnen kiezen. Passen, wegleggen, volgende. Even naar de spiegel om te kijken hoe het stond. Met een trotse vader die er naast zat en genoot van het feit dat ze gezamenlijk deze ervaring beleefden. Onbetaalbaar, zoals er in de reclame wordt gezegd.

Het is uiteindelijk een Seiko Quartz Chronograaf geworden. Het eerste horloge dat hij zelf heeft mogen uitkiezen. Die ingepakt blijft staan tot zijn verjaardag.

Kortom, maak er een bijzondere ervaring van die jullie je beiden zullen blijven herinneren. En het merk? Bijna 16-jarigen weten precies wat ze zelf mooi vinden. Niet persé je eigen smaak, maar dat hoeft ook niet.

Succes met de zoektocht en veel plezier bij de aanschaf!

4 likes

Ach, dan heb ik het in ieder geval gehad.

3 likes

Dankje! En inderdaad is niet elke 16 jarige niet zo doorgedraaid als ik.

1 like

Zwitsers is ook een automaat van Swatch system51 met heel veel modellen, of wat stoerder de Victorinox van de Zwitserse zakmessen. Maar laat hem in ieder geval ZELF kiezen !

https://www.boumanonline.nl/horloges/filter/victorinox

https://shop.swatch.com/nl_nl/horloges/irony/sistem-51-c1731.html

1 like

binnen en wat een gaaf horloge, wil m zelf houden…eigenlijk…

2 likes

Hier is hij ook binnen, de vrouw had het pakketje al opengemaakt (ik zit uitzonderlijk nog eens een dag op kantoor…)

‘wat is dit nu weer’

:joy:

7 likes

ik kreeg een SMS dat hij geleverd was bij geselecteerd afhaalpunt.
Die SMS betekende einde werkdag en snel ophalen voor mij! :innocent:

4 likes

Absoluut leuk horloge mannen! Veel plezier ermee (of zelf, of voor dochterlief). Ikzelf zoek toch echt een instelbare bezel.

Eigenlijk een instelbare bezel èn een tweede tijdzone…

Die laat me niet los. Stoer en robuust, maar niet te grof. Niet te klein. Zwitsers. Verschillende banden staan hem goed en daarmee wisselt z’n uiterlijk behoorlijk. De gouden tips van jullie om hem zelf iets te laten kiezen, sla ik zeker niet in de wind, maar ik wil er wel een paar hebben die in aanmerking komen om te kijken waar ze die hebben liggen. Ik woon niet meer in een ‘grote’ stad, dus beperkte mogelijkheden om verschillende specifieke horloges te bekijken. Of gewoon weer een weekendje R’dam plannen…

Ik hoop eigenlijk vooral dat zijn smaak niet te duur zal blijken. Misschien toch niet de Victorinox tonen…

Leuk ! Op de Zwitserse site staan misschien nog meer keuzes ? en Bouwman online is ook dealer . Misschien ouderwets wat modellen zonder prijs uitprinten en zoonlief wat laten aanwijzen ??

1 like

Sowieso gaan kijken binnenkort, want ik ben bang dat ik in ieder geval MIJN volgende aanwinst zojuist heb aangetroffen :grimacing::grimacing::grimacing:

Hopelijk vindt zoon het ook een mooie, kan hij zijn variant uitkiezen (ook hele mooie titanium op rubber leverbaar :star_struck:) en dan kan ik hetgeen doen wat ik nòg leuker vind dan de zoektocht of de aankoop zelf… een mooie deal maken :sunglasses::grin:.

2 likes

Kijk , 3 x fun :grinning: :partying_face:

1 like

Precies! Een goeie deal moet ook wel, wil ik binnen budget blijven voor hem…

Maar goed, een mooi argument om er twee te kopen toch? :joy:

1 like

heb ooit een stalen omega geneve verkocht op stalen band
de beste heer die hem kocht kocht hem voor 15 a 16 jarige zoon echt leuk
als vaders horloges geven heeft een toch meer emotionele waarde dan dat je er zelf een koopt denk ik

1 like

Absoluut, mooi hoor. Het ‘vervelende’ is enkel, dat je dan zoveel leuks tegenkomt. Ik verwacht overigens dat hij helemaal niet geïnteresseerd is in vintage, maar ik ga mijn inschatting zeker toetsen op betrouwbaarheid. Wie weet… maar ik hoop vooral dàt hij iets leuk vindt.

Doen.
Mijn zoon van 16 is helemaal gek op zijn inox
Hij gebruikt hem als toolwatch, dus tijdens het sleutelen en werken gaat deze om de pols.
.vind hij wel gaaf, om een horloge echt te kunnen en mogen gebruiken waar die voor is!

Is echt een mooi horloge!

1 like

Wat gaaf om te horen!

Nu eerst zijn voorkeur polsen en kijken waar we zijn voorkeur(en) kunnen bewonderen. In ieder geval hele leuke suggesties gekregen en ideeën opgedaan. Van heel betaalbaar tot redelijk aan de prijs. Nu kijken waar hij het meeste plezier aan gaat beleven, hetgeen niet noodzakelijkerwijs de duurste optie is of hetzelfde als mijn voorkeur.

Veel dank allemaal voor de ideeën, foto’s, onderbouwingen, interesse en het meedenken! :pray:

2 likes

Hou ons op de hoogte!

2 likes

Ja het is geweldig een hooge kiezen maar er is zo veel moois :rofl:
En bij alles past weer een andere horloge

1 like

Deze is toch vet, kost niet te veel en kan een hoop.