Een horloge voor mijn zoon... maar welke?

Ik heb zelf deze 3:

  • Seiko 5 srpd51k1
  • Dan Henry 1962
  • pulsar pt3067x1

Ik vind ze allemaal leuk, en allemaal goed te betalen!

2 likes

Absoluut mooie horloges. De Dan Henry verrassend mooi zelfs (maar niet zijn smaak verwacht ik). Thnx voor de pics!

1 like

15 of 16 jarige kunnen prima met een horloge omgaan! Ik snap ook niet waarom iedereen denkt dat wij een horloge direct zullen slopen… Ik zou zeggen ga voor een certina ph200m, een nette duiker die bij iedere outfit past! Nieuw voor 500 euro misschien wat lastiger te vinden maar pre owned moet dat wel lukken denk ik.

4 likes

Het kan zeker, mooie keuzes ook! Voor mij zou het op mijn zestiende ook geen probleem zijn geweest, maar voor sommigen is het enkel een gebruiksvoorwerp.

1 like

Ik geloof de 3600 serie :sunglasses: cool he

1 like

Even iets heel anders, wat betekent ‘regular’ onder je naam?

Dat ik hier veel te vaak ben :joy:

4 likes

:joy::joy::joy:
Grapjas

1 like

Maar even serieus, het is een titel die beschikbaar is wanneer je trustlevel-3 bent. Dus als je veel op HF zit haha

Oh dus echt? Stamgast? En sommigen stuiteren hier al als je zegt dial ipv wijzerplaat. Wat moeten ze daar dan wel niet van denken :joy:

Gekocht van een mede forum lid.

1 like

Soort van ja!

1 like

Goeie! En niet overdreven duur. Deze kost nog geen 200 euro:

2 likes

Je hebt al veel keuze, maar ik ga nog een tweede keer een suggestie doen :sweat_smile:

Casio Duro (verschillende kleuren)


Met de omschreven lichaamsbouw kan hij deze wel hebben.

2 likes

Als je bureau er zo uitziet op je 16de heb je kans dat je op je 25ste al je midlifecrisis tegemoetkomt.

Toen ik 16 was (en dat is niet zo heel lang geleden) lag mijn bureau vol met lege chipszakken, een halfvolle bic pen en een doos tissues

6 likes

Timex q reissue - iedereen die er zo een heeft lijkt enthousiast :slight_smile: en je zoon kan direct op waardering van de kenners rekenen. Verder: Orient Bambino, kan hij zelf kiezen welke kleur/uitvoering hem het best past

2 likes

Kan niet anders dan een skx013 of 007 net wat hem beter staat. Ook leuk:
G shock dw5600
-Seiko snzf
-Elke timex
-Orient mako
-Seiko 5

Zijn de best prijs kwaliteit horloges imo🙋🏼‍♂️

2 likes

Ik heb hier dezelfde uitdaging, mijn zoon is ook 15 en ik wil voor de kerst zijn tweede horloge geven, eerste was een Fossil van 100 Euro toen hij 10 jaar werdt, wordt trots elke dag naar school gedragen en ziet er top uit. Denk dat je je wel eens kan vergissen hoe het op die leeftijd wordt ervaren als ze een serieus horloge krijgen, het is toch een soort van sieraad, die langer mee kan gaan dan dat je als Vader op deze wereld rondloopt.
Nu is de smaak bij iedereen anders, en mijn advies zou dan ook zijn betrek hem in de keuze inderdaad ga naar een winkel samen passen, de emoties, de verassing van wat hij echt zelf leuk vindt etc.
We kijken ook naar webshops zoals Laco, Stowa mega veel history hangen aan deze merknamen, of Sinn, vergeet ook de huidige Nederlandse merken niet Eza, Pelikaan.
Succes verder als wij er hier uit zijn post ik hier het resultaat.
Groet Leen.

3 likes

Verbaast me dat ik een aantal voor de hand liggende opties nog niet heb langs zien komen:

  1. Swatch. Ultiem Zwitsers, binnen budget, ook als automaat en kunnen tegen een stootje, althans zijn vervangbaar.
  2. Vostok Amphibia, Europees (toch?), automaat, onverwoestbaar en anders vervangbaar want binnen budget.
    Verder vind ik ook de Victorinox en Swiss Military Hanowa zinvolle opties, maar waarschijnlijk quartz want anders buiten budget.
    Nog een optie: laat hem een horloge uit jouw collectie uitzoeken. Horloge van pa is stoer.
    Laatste optie, neem hem mee naar de juwelier en laat hem binnen budget zelf uitzoeken wat hij graag wil hebben.
5 likes

Dit is wel een mooie collectie zeg, helemaal als je 16 bent. En mooie foto’s ook!

1 like