Wat een collectie! Heel gaaf om te zien!
Ik ben echt blij dat je je collectie met ons deelt, hopelijk volgen er nog veel foto’s met een fantastisch verhaal erbij
Zoveel doorzettingsvermogen, passie en liefde ![]()
Wat een prachtige collectie en wat een prachtige reactie van Longines. Zoals je hoopt maar zeker niet meer vanzelfsprekend is. Respect en waardering voor de horloges, de collectie en elkaar!
Prachtig mooi levenswerk/verhaal, echt uniek. Chapeau ook om door te gaan daar waar anderen je passie in twijfel trokken. Tof van Longines ook dat ze zo hebben gereageerd. Dat je nog maar vele jaren in goede gezondheid van deze unieke collectie dagelijks mag genieten en deel zeker af en toe eens een update👍
Moh, dat is echt hartverwarmend. Weten dat je al die jaren geen enkel compromis aanvaard hebt, het moest zo goed gedaan worden als realistisch mogelijk was (en vaak nog beter), liever dagen tijd in steken, veel moeten vloeken, en wachten op de juiste stukken dan middelmatig werk afleveren. Die erkenning hebt ge driedubbel en dik verdiend.
T is een prachtige collectie. Gegarandeerd dat ze bij Longines ook wel heel trots en blij zijn met uw brief, hoeveel keer gaan ze nog tegenkomen dat iemand zo veel van hun historische stukken minutieus herstelt tot op een niveau dat ze zelf eigenlijk niet beter zouden kunnen. ![]()
Curieus wat er uit die archieven van hun gaat opduiken ![]()
Prachtig sprookje
en toont ook de liefde van Longines voor een liefhebber zoals jij.
Hier kan een mans toch enkel blij van worden?
Wat een prachtige collectie
![]()
Een boeiend en uiterst interessant verhaal.
Leuk dat Longines dit doet en zie het als een grote blijk van waardering.
Je/jullie droom komt dus uit moet fantastisch zijn en een uiterst tevreden gevoel geven.
En nu maar heeeel lang gaan lekker genieten van deze ongelooflijk mooie collectie.
Maar eerst alles op de foto zetten dat moet ook veel werk zijn.
Maar je hebt wel eer van al je werk en daar gaat het om.
Ondertussen zijn er 55 van de 76 longines horloges gefotografeerd, nog maar 21 te gaan en dan kunnen morgen de mailtjes met de foto s de deur uit ![]()
idd dit had ik nooit ofte nimmer verwacht en ik ben er ontzettend blij mee. Dat was wat ik zo graag wilde een extract en historische achtergrond, nooit gedacht het te kunnen realiseren en dankzij Longines wordt het nu gerealiseerd ![]()
ik ook ![]()
Haha, een of andere Zwitserse jobstudent gaat zich dat beklagen.
Of net niet. Ik zou héél graag die jobstudent geweest zijn, indertijd. ![]()
Heeft iemand hier weleens de archieven gezien? Het is best indrukwekkend.
Er is in alle geval iemand nu bezig met ze te lezen, helemaal speciaal voor @Vintagewatchstuff.
Klopt helemaal, ze hebben het een beetje onderschat, hoeveel tijd dat daar in gaat zitten voor hun.
Dit is waarom het forum bestaat. Wat een passie en een erg mooi gebaar van Longines dat ze jullie willen helpen om jullie mooie collectie nog beter te documenteren. Chapeau!
Waanzinnige verzameling en super om deze post te lezen. Museumwaardig! Ik heb veel opknapprojecten met veel interesse gevolgd en wat geweldig om dan zo’n bericht van Longines te ontvangen. Mooi merk!
(Ook erg benieuwd naar het bericht van Rado…)
Tot een paar jaar geleden kon je bij Longines nog gratis een Extract of the Archives aanvragen. Kreeg je een mooi document thuis gestuurd en al. Dit is waarschijnlijk wat ze voor jullie horloges gaan doen denk ik? @Vintagewatchstuff
Ik val in herhaling, maar ben helemaal ondersteboven van het verhaal, zeer bijzonder en fijn dat Longines er ook op aanslaat. Hou ons op de hoogte van het vervolg alsjeblieft.
tot op heden geen bericht van terug, an sich was het me daar ook niet om te doen. ik wilde gewoon nu zo ongeveer op het einde van de rit ons “levenswerk” delen met de fabrikant ongeacht of die iets zou terug laten weten of niet. Dat heb ik me van in den beginnen voorgenomen, de dag dat het liedje eindigt schrijf ik de fabrikanten aan. Gewoon voor mezelf als sluitstuk. Dat neemt niet weg dat ik zo nu en dan nog wel eens een Longines tegenkom op de rommelmarkt, er liggen er al weer 7 in het to do bakje. Rado evenwel ben ik op eentje na nog nooit op de rommelmarkt tegengekomen
die tijden zijn lang voorbij een extract kost hedentendage 130 euro.
Ik krijg de info in mijn mailbox. ondertussen zijn er al wat info mails aangekomen en dit is wat ik er mee doe: nu ik foto s heb van elk horloge, zet ik van elk horloge de overzichtsfoto van voren in een documentje, aangevuld met de info van Longines (copy paste). Nadien als dat gebeurd is zet ik er mijn eigen info nog bij, van vele polshorloges weet ik de modelnaam, die kennen ze ook bij Longines niet meer tenzij ze nog dieper in de archieven zouden gaan duiken, dat heb ik ze dan maar niet aangedaan omdat ik het zelf weet van vele van die polshorloges. Heb even een prtscrntje gemaakt van nummer 8. als ze allemaal gedaan zijn, print ik het documentje af en maken we er voor onzelf een boekje van. Nummer 8 is trouwens een hele mooie in vermeille d’or en prachtig lopend. Het is mijn favoriet van de zakhorloges. Nog meer dan de oudste die ik heb en waarvoor ik bergen werk verzette - deze: Brokken longines met veeeeel gebroken glazen rubis tot leven gewekt - Techniek & Reviews - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges - om die terug fatsoenlijk lopend te krijgen
er liggen er al weer 7 in de to do bak afkomstig van de rommelmarkt, dus ja ik zoek dan wel niet meer op internet, maar op de rommelmarkt weten ze wat we verzamelden - Longines - Rado en allegaartjes en tegenwoordig ook zenith, maar enkel rommelmarkt zenith, internet is uit den boze - en die worden doorgaans apart gehouden