Een NA; kleiner is fijner! Tissot PRX

Inderdaad :laughing:
Al neem ik toch aan dat ze ook wel weten dat er genoeg mannen zijn die dergelijke uniseks modellen kopen :thinking:

1 like

Laten we het hopen.
Zou goed zijn om die sales te boosten zodat kleiner weer terug de norm gaat worden

3 likes

gefeliciteerd!

1 like

Nu weet ik niet welk model eerder was @Nash maar zoals zo vaak nemen (horloge) fabrikanten stijlelementen die op dat moment in de mode zijn van elkaar over. Of men kocht bijvoorbeeld dezelfde kasten in.

2 likes

Kastontwerp van de PRX is 1 op 1 overgenomen van de ref. 40205, heeft Tissot zelf aangegeven :sunglasses:

Maar uiteraard keek Tissot in die tijd (eind jaren 70) om zich heen, en zal die 40205 op zijn beurt zeker beïnvloed zijn door andere merken.

1 like

De kenmerken van de jaren 70 zijn in elk geval flink aanwezig. En om in die sfeer te blijven nog een paar uit de eigen collectie. U ziet waarom ik aansloeg op de PRX :wink:

1 like

Haha dit wist ik uiteraard, maar was een beetje stangen. Zoals ook vandaag de dag, inspireren merken elkaar.

De 40205 was een prachtig ontwerp met een betere overloop tussen de band en kast dan de 366.0822. I.p.v. een in kosten gesneden uurwerk, een in die tijd vernieuwende tech.

De nieuwe heeft mijn interesse. Misschien binnenkort eens passen.

2 likes

Ai, ben ik er toch weer ingetuind :sweat_smile:
Maar uiteraard is het ontwerp van de prx indirect beïnvloed door de nodige andere merken. Wellicht ook wel door die 366.0822. Lastig te zeggen wie er het eerste was met die vlakke kast met afgeschuinde bandaanzet.

De nieuwe heeft ook wel mijn interesse maar ik heb al zo’n enorme stapel horloges dat potentiële nieuwe aanwinsten al gauw weer de nodige overlap geven met iets anders uit de collectie :blush:

2 likes

Bedankt voor deze uiteenzetting! Ik ben zelf aan het kijken voor een prx en heb ook een pols van 18,5cm. Ik wou oorspronkelijk voor de 40mm gaan maar nu twijfel ik…

1 like

Voor mij was het een no brainer maar in jouw geval zou ik ze gaan passen.

Met 18.5 kan de 40mm gemakkelijk vind ik. Ik zou zelfs eerder voor die gaan dan voor de 35mm.

1 like

De 35mm is enkel op staal?

1 like

Hele mooie Tissot en tijdloze kleur wijzerplaat daar kun je nog jaren en jaren plezier aan beleven.

1 like

Het ding is: het zou mooi bij mijn 2 andere horloges vam 35mm passen, maar de 40 zou een mooie overgang zijn naar mn 46mm seastar

1 like

Kan maar je mist een zekere elegantie dan.

Yup, maar de band heeft wel een quick release dus wie weet…

1 like

Hoi Jeroen, gefeliciteerd met je Tissot mooi horloge en staat je goed. Wens je veel draagplezier :ok_hand: :+1:.

2 likes

Ja als ik vintage 34 of 37mm draag merk ik weer hoe fijn dat draagt. Met mijn 17,5cm pols voelt 37mm het meest natuurlijk en comfortabel aan. Maar de lug to lug afstand is net zo belangrijk als de kast diameter.

1 like

Mooie aanwinst! Bij mijn AD heb ik ze zien liggen en kwam bijna in de verleiding.

1 like

Mooi hoor! En prima maat inderdaad, juist vanwege de vintage look ook. Veel plezier ermee! Groet van een mede-PRX 35mm drager :slight_smile:

1 like

Dik twee weken later en mijn aankoop bevalt zo goed dat ik overweeg om er een andere kleur bij te nemen :innocent: Maar welke? :thinking:

Waar zouden jullie voor kiezen gelet op het draadje hierboven.

• Ijsblauw
  • Goud

0 stemmers

1 like