Een nette introductie: Eunice Watches

Hallo allemaal,

Ik zou heel graag een eigen horloge merk willen opzetten. Ik ben echt alleen maar aan het googelen maar kan maar geen aanwijzingen vinden waar te beginnen.

Het geld is geen probleem maar alleen geen idee wie ik verder moet benaderen.
Ik kom verhalen tegen van mensen maar er staat niet beschreven van hoe ze tewerk zijn gegaan. Alleen globaal dat ze een droom hadden die nu werkelijkheid is geworden.

Het kamer van koophandel en ondernemingsplan weet ik nou allemaal al maar wat is het volgende stap?

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

Met vriendelijke groeten,
Eunice

Ligt eraan wat je exact wilt doen en door wie je het wilt laten produceren. Ga je zelf het ontwerp maken? Altijd verstandig om dat eerst te doen. :man_shrugging:t2:

Ik wil eerst zelf beginnen met ontwerpen. Ik las ergens dat er daar ook een programma voor is dat je kunt gebruiken, gezien ik niet goed ben met tekenen.

Wat ik exact wil doen… letterlijk een nieuw horlogenaam/brand/lijn opzetten.

Door wie ik het wil laten produceren… dat weet ik nog niet. Bedoel je iets als switchmade?

Wil je echt iets revolutionairs ontwikkelen dan kan je het best industrieel ontwerp of technische bedrijfskunde ofzoiets studeren met een minor ondernemerschap.
Wil je echt zelf handwerk leveren dan de horlogemakersopleiding in schoonhoven.
Wil je uurwerken inkopen en mensen inhuren om te ontwerpen om alleen maar naam te maken en te verdienen (als je veel gelukt en een vlotte babbel hebt) dan een studie marketing en communicatie of bedrijfskunde misschien.

5 likes

Welk segment wil je? High end Zwitsers of Michael Kors mode horloges?

Ik wil beginnen om het zelf te ontwerpen. Dat lijkt mij handiger dan mensen in te huren. Tuurlijk wil ik naam maken maar is wat je zegt dan moet je een vlotte babbel hebben en geluk en daar waag ik het er niet op.

Maar ga je dan naar een ontwerper en vragen wil je dit voor me ontwerpen? Hoe gaat dat dan ?

High en Zwitser
Heren en dames

Als je zelf gaat ontwerpen dan studeer je dat tegenwoordig. Schoonhoven is specifiek bestaande horlogetechnieken. Op de universiteir of hogeschool dan is het wat breder en iedere stap iets grensverlegender.

Als je een ontwerper inhuurt dan ontwerp je niet zelf.

Als je dan dit soort vragen moet stellen lijkt het me geen goed idee. Sorry voor de reactie, maar wel meteen mijn eerste gedachte :innocent:

33 likes

Mag je vinden :slightly_smiling_face:

Wat ga je toevoegen tussen de letterlijk duizenden merken die er al zijn?

1 like

Topidee!

Volgens de heren op dit forum houden dames vooral van kwarts, goud en steentjes.

3 likes

Bij Zadkine indd, ik zag het ja. Ik ben wel ook van plan daar wat info op te vragen qua de opleiding het inhoud

Is wat je zegt, duizenden ondernemingen. Er zijn al zoveel en ik denk dat er letterlijk van alle soorten horloges al op de markt zijn. Maar ik kom niet om wat nieuws toe te voegen. Ik wil gewoon m’n eigen mooie creaties neerzetten

3 likes

Ik bedoelde iemand die het daadwerkelijk inelkaar zet

Welke prijs range wil je zitten 100/500 euro 1k tot 2.5k of hoger,?

Het belangrijkste is een businesscase bedenken. Want een mooie creatie kan wel leuk zijn maar als de doelgroep dat niet vind dan verkoop je kunst en dat verdient meestal geen brood.

Niet hoger dan 500.
Ik wil ook mooie horloges neerzetten voor een lage prijsklasse

1 like

Twee interessante topics voor je:

1 like

Ik weet niet of je een beetje bedrijfskundig onderlegd bent, maar begin eens met een canvasmodel opstellen. Als je daarna nog steeds brood ziet in het idee, kun je wel Sellita’s gaan inkopen.

1 like