Een nette introductie: Eunice Watches

Dat is wel een goede keuze, je lijkt niet zo goed met anderen te kunnen omgaan.

3 likes

Ik werk juist met anderen!

7 jaar

Hij vind dit interessant. Scroll gewoon door dan lijkt mij

1 like

Hahaā€¦ indeed Stefan. Hoe was jou opleiding in

btw? Met jou kunstwerk moet er wel een flinke studie aan vooraf zijn gegaan :sweat_smile::grimacing:

1 like

Ik gun je alle succes maar voordat je gaat beginnen zou ik eerst een echt idee ontwikkelen.

1 like

Ga aub naar een andere topic.

1 like

Ok

Ben veel aan het lezen over verschillende ontwerpers hoe zij zijn begonnen en hun website.
Ik wil mij nog verder oriƫnteren maar is voor nu vooral alleen op internet verhalen lezen en er is iemand op YouTube die het over horloges heeft

1 like

Joh!

8 likes

Dan zou de volgende stap zijn om dat plan uit te voeren!

Dat zou toch wel in dat ondernemingsplan moeten staan!

Ik zou eerst toch nog ff naar dat ondernemingsplan kijken! :stuck_out_tongue_winking_eye:

12 likes

Ben ik aan begonnen maar om het ondernemingsplan te maken moet je ook weten hoe zo een bedrijf in elkaar zit

Swiss Made voor ā‚¬500 heb ik gelezen, hoe dan?
Een horloge ontwerpen is meer dan een tekening van de buitenkant. Er is ook nog wel enige technische kennis nodig om het ontwerp zo te maken dat er ook een uurwerk in gaat passen.
Je kan dit natuurlijk allemaal uitbesteden aan een OEM producent, die heb je toch al nodig voor de productie maar arbeid is duur in Zwitserland.
Om als starter zonder een afzetmarkt voor een dergelijke prijs een horloge te produceren en er ook nog een gezonde marge op te kunnen maken gaat denk ik erg moeilijk zijn.
Doen we het maar even niet hebben over de talrijke Kickstarter en Aziatische merken waar je de strijd mee moet aangaan.

2 likes

Niet duurder dan ā‚¬500 bedoelde ik, omdat hij 2 prijsklasses aangaf.
En ik zoals jullie allemaal al gelezen hebben is mijn kennis niet al te breed hierin, daarom ben ik wel van plan samen te werken met een producent om het uurwerk en dergelijke in elkaar te zetten.

In dat prijssegment zal het grootste deel van je concurrenten de productie laten plaatsvinden in China gewoon omdat het anders niet mogelijk is om ook nog geld te kunnen verdienen. En zelfs bij de merken die Swiss made op de wijzerplaat hebben staan kan je er vanuit gaan dat een groot deel van de onderdelen waaruit een horloge bestaat in China gemaakt zijn.
Arbeid in Europa is simpelweg te duur.

:thinking: geen geld hmmmm :yum:

1 like

Huh, ik zei juist dat het geld geen probleem is

Geld is er dus wel

Dat is betere informatie; Chinese producent zoeken, merknaam verzinnen en gaan met die banaan! Succes met je onderneming! :+1:

1 like

@floris refereert aan Stefan Ketelaars volgens mij :sweat_smile:
Ga daar maar eens een kijkje nemen om te zien wat een echte horloge kunstenaar kan maken.

3 likes