Oh zie het nu ja, door dat fotootje aan de zijkant haha
OkƩ goeie,
Bij mij gaat het vooral ook om de kwaliteit, ik weet dat euro wel duurder is maar die China Made lijkt me qua kwaliteit echt minder
Welk merk ga je kopen?
Dank je wel jorrie
Merk kopen�
Huh
In China krijg je waar je voor betaald ze kunnen daar echt wel wat hoor.
En al je concurrenten in die prijsklasse laten hun horloges daar ook maken.
Beste @Eunice je kunt een bestaande merknaam kopen van een ter ziele gegane horloge fabrikant daarmee koop je geschiedenis.
Je kan ook zelf een merknaam verzinnen.
Tweede stap is wat zijn je USP?
Derde stap ga je dit organiseren door zelf een kast te (laten) maken of koop je een bestaande kast en wijzerplaat en uurwerk in en laat je dit assembleren.
Aan alle opties hangt een verschillend prijskaartje en dan moet je overwegen met welke bestaande merken ga ik concurreren?
Veel succes met je plan en ik ben benieuwd hoe je verder gaat om dit uit te werken, hou ons op de hoogte.
Jeroen
@Eunice het klinkt een beetje alsof je een school opdracht aan het uitwerken bent. Er is onwijs veel info te vinden op internet over kasten, uurwerken, micro-brands. In je post toon je geen enkel inzicht of eigen onderzoek. Hoe kan je nou een KVK en ondernemingsplan hebben als je al die info niet hebt?
Hoeveel denk je eigenlijk te gaan investeren?
Hier heb je al een verkeerde aanname, het grootste deel van het Swiss made is in China gemaakt.
Om je een idee te geven, zodra je geen gebruik gaat maken van wat China te bieden heeft ga je er niet komen voor 500 euro. (Dat is wat mijn kasten al ongeveer kosten gemaakt in NL).
Als je dus Europese leveranciers gaat gebruiken gaan je horloges al snel over de 1000 euro.
Nu komt de vraag der vragen, wat onderscheidt jou product van de rest. Wat is je marketing en nog belangrijker, branding strategy.
- 300 m waterdicht
- 40 mm doorsnede
- Kast en band van geborsteld edelstaal
- Zwarte dial
- AR Saffier met zichtbodem.
- Keramische bezel
- Eta kaliber
- No date
Als je zoān model maakt voor minder dan 500 euro, ben ik je eerste klant.
Dat als geld geen Rol(ex) speelt je beter een bestaand merk kan kopen dan zelf iets proberen op de markt te zetten. Gaat een stukje sneller als je iets wat staat gaat bijschaven dan drom scratch iets opbouwen.Zoals Kern met Breitling bijv. heeft gedaan.
Waar heb je gelezen dat ik een ondernemingsplan heb?
Ik zei, ik ben eraan begonnen (mijn idee erin verwerkt) daarna gaf ik aan dat ik niet weet hoe ik verder moet
Goed, je hebt “r gevonden. Ze had zich goed verstopt, maar nu heb je het volgende level unlocked. Ga zo door.
Daar zijn opleidingen voor. En boeken. En op Youtube zit iemand die een bedrijf heeft.
Ik zag dat Eun⦠Design nog vrij was.
Dus als ik het goed begrijp wil je nu je hele opgebouwde vermogen/spaargeld/middelen gaan spenderen aan het opzetten van een nieuw horlogemerk in de 500 euro klasse en daarvoor ook nog topkwaliteit bieden?
Voordat je je merk goed en wel op de markt hebt staan ben je een paar ton verder en dan weet je nog niet of het een succesvol verhaal wordt.
Ik gaf aan om er zelf een op te zetten ja maar om een bestaand naam over te kopen is mijn geval wel handig. Ik ga daar eens naar kijken
Eeuhm ja,
Is dat raar?
Aha, ik las in je openings post dat je alles al wist aangaande KVK en ondernemingsplan. Super dat je dat gevonden hebt!
Waar zit je klem? Wat heb je al uitgezocht? Wat is het doel van je bedrijf? Hoe ga je vermarkten? Waar ga je produceren? Hoeveel denk je dat je moet investeren?
Nogmaals: het klinkt allemaal nogal ondoordacht. Ik zou je op dit moment adviseren om een mooi horloge te kopen en de rest op de bank te laten staan.
Dank voor je tip !
Waarschijnlijk wel heel erg zonde.
Als je dan toch van je geld af wil bouw dan een schooltje in Afrika, is je geld ook weg maar kan je er tenminste met een tevreden gevoel op terug kijken.