Een overzicht: de Vacheron Constantin Overseas

18-18,5cm

Nogmaals: irl toont ie niet zo groot. Al bij al een relatief plat horloge. Maar dikke band en geen taper maakt t n groot “sportswatch”

O ja en:

Nuff said

8 likes

Ik vind hem erg fraai. Hopelijk snel een keer passen.

1 like

Bedoel je de plek van de sub-seconds? Ik vind het mooi… Maar ik houd sowieso ook wel van niet al te rigide ontwerpen, en ben bijvoorbeeld ook een bewonderaar van F.P. Journe die daar behoorlijk ver in gaat.

2 likes

De Sky Dweller lijkt echt groot vergeleken met de 42mm Overseas valt me op.
Ziet er inderdaad goed uit met jouw polsmaat.

1 like

Een heel goed stuk over de Vacheron Constantin Overseas. Heel leerzaam en onderhoudend, klasse! Ik vind de eerste versie van dit horloge wat minder door de band en omdat Vacheron Constantin er in een ronding opstaat. Maar de tweede en derde versies zijn erg mooi. Wel jammer dat ze zo groot uitvallen, als er nou nog eens een 37 mm uitvoering zou komen was hij het overwegen waard. Maar ik moet zeggen dat Jeager-leCoultre mijn favoriete merk blijft. Ze hoefden niet zoals VC -en de andere zogenaamde Holy Trinity merken uurwerken bij anderen in te kopen. Naar mijn mening is Jeager-leCoultre dus eigenlijk het meest authentiek. Verder opvallend dat Vacheron Constantin op een of andere manier minder gehyped is dan Patek Philippe, Rolex en Audemars Piquet.

2 likes

Bedankt voor het compliment!

Dat is natuurlijk ook een fantastische keuze, JLC maakt prachtige en zeer goede horloges.

Misschien komt het door het ontbreken in de ‘rap en young money scene’…

1 like

heeft ‘optisch’ ook wat te maken met hoe de band aan de kast zit (aansluit). maar bij de Overseas prachtig hoe de kast in de band overgaat, kijk maar eens goed naar de Rolex :wink:
That said, maat lijkt me perfect :slight_smile:
Zwart ook goed, maar misschien deze dan …

(Omdat die andere wat grijzere niet meer te krijgen is ;))

1 like

12.8 volgens de website dat is nog een vette mm van 14 weg :sweat_smile::stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik vind de time only het mooist. Heb al aardig wat video’s en foto’s bekeken de laatste dagen :sweat_smile:

2 likes

Chrono datum … :scream:

1 like

Toch vind ik deze ook wel wat hebben, iemand hier deze live gezien?

6 likes

Hmmm. Ziet er goed uit!

Nope. Maar is groot en passen wordt lastig. Hoewel: watchdeals heeft er 1 liggen, wel palladium

Hm, de overseas en deze kijken toch wel fors te zijn. Ik vind de fiftysix ook gaaf. Maar zou het wel tof vinden om dan het Genève seal te hebben :thinking:

Die is ook niet heel klein volgens mij.

Ja , verpest ff mijn weekend :innocent:

Ik heb die gepast afgelopen zomer in Barcelona. Zat als gegoten. Zelfs nog iets kleiner dan mijn dj41

1 like

Perfecte maat en allemaal geneva seal behalve de instapper

1 like

Moet jij niet gewoon een 38mm patrimony dan?

Heerlijk horloge. Voor op de camping.

7 likes

Prachtig, echter ik zoek iets meer allround/sportief.

Snap ik. Maar is een fifty six dat?