Een verse start! De eerste incoming is toch een feit!

De vraag is in welke richting zoek je?

Sportief, Dressy?

Stalen band, of leder?

Mocht het toch weer een wat duurder klokje worden, zou ik er zo wie zo nog een derde naast kopen voor het “zware” werk.

Maar naast de AP past natuurlijk iets van Rolex of Breitling… een IWC 3777 zou ook wel wat zijn

1 like

Wow die AP is echt heel tof, gefeliciteerd met de NA! Ik ben nu ook bezig met het verkopen van mijn Batman zodat ik of een 14790 of de 15450 kan aanschaffen. Helaas is vintage AP bijna onmogelijk te vinden in Nederland, Italië zit er daarentegen vol mee. Heb jij enig advies waar ik zou kunnen kijken voor zo’n strak exemplaar?

P.S. een stalen Rolex sports model past altijd perfect naast de AP en is makkelijk om te dragen als daily beater.

Tja de sub. Ik merkte al enige tijd dat ik mijn sub (en voorgangers) bijna niet om de pols had. Ik heb de 16610 nog gewisseld naar de 114060 gezien de twijfel of de band en de fijnafstelling de boosdoener was. De nieuwe band is superieur maar de kast weer wat ‘lomper’ en deze bleef ook in de kist. Wellicht een beetje ‘sub’ moe.

Even voor de duidelijkheid ik heb nog niets gekocht en ben nu met een leeg blad weer begonnen. Indien de ap om de pols minimaal teweegbrengt wat de foto’s me laten zien en alle papieren etc zijn zoals aangegeven dan is de kans groot dat deze vanmiddag/vanavond mee naar huis gaat.

Gezien de dikte (gebrek aan) en de maat zal ik er geen moeite mee hebben deze ook onder een dress shirt te dragen maar evengoed op spijkerbroek polo. Ik ben zeer zuinig maar een haarlijntje zal hij op zeker oplopen en/of al hebben op dit moment.

Daarmee rijst de vraag wat ernaast:
Nog een allrounder : bijv Rolex 214270 of iets anders uiteraard.
Of een ‘echte dresser’ jlc mut moon bijvoorbeeld

Ik kan me voorstellen dat er dan nog de wens is voor een duiker maar dat kan een planet ocean, pelagos , aquatimer ook zijn.

We gaan eerst kijken of de ap dadelijk mijn pols zal vieren.

3 likes

Ik zou het oprecht niet weten. Ik liep er tegenaan en ga hem vanmiddag/vanavond bekijken.

Heb al veel gelezen want ben geen ap expert. Hopelijk krijg ik het wauw gevoel en gaat hij mee naar huis vanmiddag.

Succes met de hunt (is uiteindelijk toch het leukste!)

1 like

Sub zijn uiteraard niet schaars en altijd wel weer te vinden, daar maak ik me niet druk om. Dit keer wellicht een andere richting proberen.

We zullen zien waar ik tegen aan loop.

Nu eerst de hopen dat de AP minimaal de staat heeft die de foto’s doen vermoeden!

1 like

Veel plezier zometeen! Ik zou eerst de AP even afwachten, een poosje dragen en dan besluiten wat je er evt. naast wilt hebben.

1 like

Tja zo ziet mijn pols eruit op de heeele lange terug reis😢

Nu dus echt met een heel leeg vel beginnen!

1 like

@Crownguard heeft genoeg mooie liggen
Als je te lang wacht kleurt je huid daar weer bij. Zou zonde zijn :joy:

2 likes

Jammer, was niet wat je verwacht had?

Oh dear. What happened?

ZNiet heel spannend hoor.

1e indruk prima maar geen warmte in de onderbuik
2e indruk bij rustig bestuderen zie je hoe mooi het horloge is afgewerkt! Om de pols, prima maat en comfortabel!
3e indruk: papierwinkel doorkijken en conclusie: certificaat is niet origineel. Handmatig ingevuld en geen ap sticker.
Twijfel over authenticiteit dat niet maar voor dit geld wil ik dat alles klopt.

Dus met lege handen terug en nog onderweg😅

4 likes

Mmm jammer. Niet iets wat met een korting goed te maken was? Anderzijds dit is een one-off en een nieuwe start, en die moet niet vals zijn. Volgende keer maar detailfoto’s van de hele handel vantevoren.

1 like

2 likes

Voor mij enkel witgoud een optie

1 like

Denk dat een Blancplain fifty fathoms bathyscaphe een mooie is.

Of een jlc polaris :heart_eyes:

3 likes

De nieuwe - naar mijn mening heel goed gelukte- Breitling Superocean? Zou een mooie sportieve aanvulling naast de AP zijn imo

:thinking: :rofl::rofl::rofl:
Wat is nou eigenlijk je vraag? Als je wilt doen wat je zegt te willen doen zien we de NA wel tegemoet.

Ik kan niet echt inschatten wat er bij die AP past omdat een hekel aan Genta patrijspoort ontwerpen heb en er dus simpelweg geen voorstelling van heb.

Dan is AP een goede start. :grin: Alle gekheid terzijde, ik stem altijd voor de Blancpain die @Racerke noemt.

1 like

Even snel een update:

Intensieve communicatie tussen mij, de verkoper en de Duitse AD de afgelopen dagen heeft geleid tot extra documenten aangaande de AP service in 2017 , verkoopinformatie van de bijbehorende verkoop eind 2017 door dezelfde AD. Deze documentatie tezamen met de set die al aanwezig was (omdoos, doos, boekjes, uittreksel uit het archief en uiteraard de prachtige staat van het horloge heeft tot gevolg dat ik vandaag niet met een lege pols naar huis rij! Het feit dat de verkoper ook een financiële bijdrage levert aan het opvragen van een nieuw ‘certificate origine’ heeft ook geholpen.

Snel ff wat iPhone pics tijdens het ‘superchargen’

A

26 likes

Geweldig! Van harte!!

1 like

22 likes