Eerste "echte" horloge

Wat @HansT zegt. De nieuwste technologie en staat daarom ook hoog op de verlanglijst alhier! Ademt precisie…

2 likes

Ik heb de knoop doorgehakt. Gepast en meteen aangeschaft. Geweldig horloge!!!

11 likes

Gefeliciteerd !

Fijn om te horen. Gefeliciteerd, kerel. :champagne:

Veel draagplezier

Super! Veel plezier ermee!

1 like

Super mooi horloge. Goede keuze. En al snel in huis zonder levertijd. Veel plezier ermee.

Ik had hem gereserveerd via de Tissot online winkel. Dan leggen ze hem apart en kan je hem komen passen. Dat scheelt weer levertijd.

2 likes

Dan heb je dus ( ruim ) meer betaald dan bij v. Willegen in Den haag ??

Gefeliciteerd, heel veel plezier ervan.

Mooi horloge met 40mm en een prima dikte.
En zoals al reeds gemeld probeer korting te regelen, want ze worden zo massaal geproduceerd dat het niet echt waardevast is. Maar dit kan je jaren zonder problemen dragen. Blauw en sunburst doet het altijd goed.
Ik heb ook een Powermatic 80 gehad, maar ik stoorde mij een beetje aan het luidruchtige opwinden (en rotorgeluid). Hopelijk is dit inmiddels opgelost.

Edit: Je hebt 'm gekocht! Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig, gefeliciteerd met deze geweldige Tissot Gentleman. Ook in deze uitvoering straalt de klasse er van af. Veel plezier er mee gewenst!

1 like

Oke, nu tijd voor een “domme” vraag. Het is een automaat dus ik hoef hem niet op te winden. Net voor het eerst de tijd gecorrigeerd. Maar ik keek nu in het boekje en de opwind richting snap ik niet.

De eerste positie is toch de positie waarin je hem niet eruit trekt? En zo ja, in welke richting wind ik hem dan op. Vanaf vooraanzicht naar boven of naar onder opwinden?

Ik heb ook een zakhorloge en die wind ik op in de richting dat ik een weerstand voel met een mechanisch getik terwijl ik hem opwind. Terwijl de andere kant dat geluid niet geeft en in die richting moet ik hem dus niet opwinden.

Ik ben dus in de war omdat de Tissot dit geluid lijkt te doen als ik naar beneden opwind, terwijl een Citizen die ik heb juist naar boven moet worden opgewonden. Ik heb het maar een klein beetje gedaan omdat ik hem niet wil slopen en wacht hier wel op een reactie haha.

1 like

Rechtsom

1 like

Dus zo, voor de duidelijkheid?

4 likes

Drie en een half jaar later: 5 dagen geleden kocht ook een Tissot Gentleman, het werd zoals ik destijds in dit topic als antwoord op jouw vraag schreef, een Tissot Gentleman met een gouden bezel:

6 likes

Mooi man, :heart_eyes:
Dat je er heel lang plezier van mag blijven houden.

2 likes

Dank je wel👍

1 like

Gefeliciteerd

1 like