"Eerste" horloge keuze?

Gewoon lekker rondkijken en passen.
Je komt vast wel genoeg moois tegen

1 like

Ik vond duikers “in den beginnen” niet zo tof, en relatief nutteloos want ik duik niet. Maar zo’n draaibare bezel houdt prima de tijd bij voor de BBQ of de broodjes in de oven :slightly_smiling_face:

Ze zijn m.i. wel matig draagbaar op lederen bandjes, zijn relatief formeel goed draagbaar op staal, dus als enkel horloge zou ik altijd een duiker met stalen band kopen. Bijvoorbeeld die sumo op dat rubber, dat zou ik niet altijd dragen. Afgezien daarvan doen de meeste duikers het op een diversiteit aan bandjes prima en kun je daarmee vaak van look wisselen.
Die Seiko’s met hardlex glas zijn de meer basic modellen, dat moet je ook beseffen, maar het past bij de aard van het horloge. Stoort dat na verloop van tijd dan kun je het laten wisselen.
Nog één dingetje; mocht je echt een tijdloze “blijver” zoeken dan raad ik aan wel na te denken over of “gimmicks” zoals die Manta dial je zullen blijven bekoren. Ik kan mijzelf voorstellen dat ik het op een moment of bepaalde situaties minder leuk/draagbaar zou vinden. Voor erbij, zeker tof, vind die Manta Sumo zelf ook een erg fraai horloge.

1 like

Hier nog een first watch tip: de 5kx👍🏻 Ook mijn eerste klok en ben er nog altijd erg wijs mee! Het gaat om de srpd63k1. Veel waar voor relatief weinig geld en geen zorgen over onderhoud (veel seiko automaten gaan decennia onderhoudsvrij mij en indien kapot uurwerk swappen voor een paar tientjes) Benieuwd wat je keuze wordt!

2 likes

Ben ik weer, zijn jullie me al zat :wink:
Met vrouwlief naar Punten geweest en de Bijenkorf. Duidelijk dat we op een andere lijn zitten qua model. Waar ik steeds meer kijk maar de wat stoerdere en robuuste duikhorloges, zit mijn vrouw meer naar de meer chiquere modellen te kijken. In alle gevallen springen bij haar de horloges met blauwe wijzerplaten er uit, dat hebben er dan wel gemeen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Haar smaak:

• Seiko Astron (met de blauw wijzerplaat). Inderdaad heel mooi, naar ver buiten budget uiteraard.
  • Hamilton Jazzmaster Open Heart Auto (ook buiten budget)
  • Seiko Presage SSA421J1 (vond ik ook een mooie, maar bijna te chique gevoelsmatig)
  • Certina DS Podium (zoals eerder aangegeven zelf ook lang stilgestaan bij de vitrine van dit merk. Alleen wordt dit merk bijna niet genoemd op dit forum, in tegenstelling tot bv Seiko. Benieuwd waarom?)
  • Tissot PRC 200 met blauwe wijzerplaat en blauw rubber bandje (dit lijkt ook een mooie combi van mijn wensen en daarnaast nog aan de stoere kant)

We hebben nog een kleine maand voor de definitieve keuze :sweat_smile:

2 likes

Ook nog een foto van de Seiko Presage SSA421J1. Wel bijzonder met de open kast en andere details. Jammer van het zwarte bandje, een bruin of blauw had ik mooier gevonden, maar kan achteraf altijd nog.

3 likes

Hij is hier volgens mij al genoemd, maar ik zou ook voor de Seiko speedtimer gaan. Prachtig horloge voor iets meer dan €600 nieuw, mooi formaat, en met solar uurwerk.

3 likes

Ja, alleen niet in een kleurstelling die ik mooi vind… :smirk:

Richard mille schijnt wel geinige klokjes te maken

7 likes

Leuk om je zoektocht te lezen, zo zijn we allemaal begonnen ooit en je smaak veranderd zo snel in het begin. Ik kan je niet 1 2 3 een horloge aanrader, wat ik heb geleerd is ga inderdaad passen en neem iets wat JIJ mooi vind, waar jij met plezier naar kijkt. Tuurlijk, het is leuk als je vrouw het ook tof vind uitzien maar dit is jou hobby en ik neem aan dat je vrouw ook geen tas koopt die jij mooi vindt, uiteindelijk pakt ze degene die zij heel graag wil.

Mensen op dit forum hebben veel ervaring met aankopen en het mooie is dat je van iedereen kan leren en daardoor een betere aankoop kan doen.

2 likes

Certina is overigens een mooi merk. Dat veel mensen dezelfde mening hebben wil niet zeggen dat een andere mening niet goed is. Er is een selecte groep hier die wel degelijk fan is van dit merk. Ik heb er zelf nooit een gehad maar certina heeft zeker mooie horloges met uurwerken die goed en betrouwbaar zijn.

3 likes

Deze al eens bekeken??

1 like

Die Tissot kun je niet fout mee gaan. Ik heb de 1e serie van dat model. Met witte plaat weliswaar, daardoor iets makkelijker te combineren met verschillende banden maar zo’n blauwe plaat is ook erg mooi. De combi met blauw rubberen band oogt overigens erg fraai!
Ik weet niet hoe het met deze 2e serie zit, maar de eerste serie was ook waterbestendig tot 200m, da’s geen algemeen goed voor chrono’s. Heb 'm jaren gedragen, in zee, zwembaden, stappen etc. Still going strong :grimacing:

Die presage vind ik erg fraai gemaakt maar minder leuk. Die Seiko uit je openingspost vond ik dan mooier, maar die is volgens mij wel een treetje lager op de ladder??

2 likes

Nee nog niet, merk ken ik ook niet. Zal er eens naar zoeken op internet.

1 like

Ik kijk meestal nooit naar het bandje, alleen naar de kast want inderdaad: bandje kun je makkelijk vervangen voor iets naar jouw wens.

Overigens ook een leuk merk om eens naar te kijken is Yema :watch:

Mijn zoon heeft een Certina en dat is echt een leuk ding!
Het Powermatic uurwerk loopt mooi en de powerreserve is fors (80 uur).

Het standaard bandje is een beetje lelijk, maar dat los je voor een paar tientjes op.
Hier nog een leuke review: https://www.fratellowatches.com/certina-ds-action-day-date-powermatic-80/

1 like

De Tissot is een leuke keus toch?
Persoonlijk vind ik de “chique” Seiko leuker, maar gezien jouw wat lagere leeftijd zou ik dan voor de Tissot gaan.

+1 :+1: voor Certina. Meerdere gehad en nog één vintage in bezit en is een uitstekend merk. Veel waar voor je geld en mooie modellen. Maar goed, dat geld ook voor Tissot. De door jou hierboven genoemde PRC200 is ook een mooi horloge. Mijn vader heeft er een. Alleen natuurlijk geen solar of mechanisch. Maar goed, wel prima ding. En ook bij Seiko zit je gewoon goed. Enfin, wat een keuze! Ik denk dat je gewoon lekker even moet blijven rondkijken, online en in winkels, en je dan vanzelf op een gegeven moment een tegenkomt waar je helemaal verliefd op bent. Zo gaat het bij mij vaak, in ieder geval. Veel plezier nog met de zoektocht!

Ook in het blauw hoor…

1 like

Mijn Save the Ocean van een paar generaties terug! Inmiddels hebben ze een heel breed scala aan modellen.

Hij kwam ooit op een bracelet maar die kan ik niet meer terugvinden daar ik deze bijna altijd op een rubberen band heb gedragen.

Ikzelf vond destijds de kleine details in de dial van de haaienvin ter hoogte van de 8 heel grappig.

In de nieuwe versies zit dan wel weer Saffier!

Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze.

En nogmaals het is jouw pols. Jij moet er naar kijken.

1 like