Eerste krasje

Ja ik was 15 en ze heette Cynthia. De
Liefde was kort maar krachtig :cry:

6 likes

:joy:

Toevallig de half link eraf gehaald vandaag .
De januari voornemens hebben hun vruchten als snel afgeworpen… kon ik de bb58 voorheen niet sluiten in de middelste fijn afsluiting zonder halflink, nu zit ie perfect in de middel position zonder halflink.

3 likes

Meen je niet, wát een waardeloze dingen die Tudors. :wink:
Maar wél mooi :ok_hand:

1 like

Een horloge zonder krassen is net als een lichaam zonder littekens: te voorzichtig geleefd…

Doe vette dingen, neem je horloge overal bij mee en geniet van de ervaringen. Krassen geven karakter en ziel aan een horloge, niet opzettelijk gemaakt maar gewoon, ontstaan tijdens doen waarvoor ze gemaakt zijn: gedragen worden.

2 likes
1 like

Niet druk maken om wat krassen. Hoort er bij. De eerste doet een beetje pijn.
De meest pijnlijke die ik heb opgelopen was er een waarbij ik op een dijk in de Rotterdamse haven me liep te vergapen aan alles wat er om me heen gebeurde. Lekker dagdromend en starend naar de lichtinval op mijn nieuwe wijzerplaat van mijn gloednieuwe Rolex zag ik over het hoofd dat een stuk van de dijk spekglad was door algen. Voor ik het wist lag ik onder aan de dijk. Beide ellebogen kapot, kleding kapot, maar het ergste was… een dikke kras op de gloednieuwe band. Dagje balen en weer door. er zijn er nog wel wat bijgekomen in de loop van de tijd😁

1 like

Ik ook niet. Ik was besefte op dat moment amper wat de waarde van zo’n horloge was omdat ik 'm had gekregen zonder interesse te hebben in het onderwerp, en wist ook al niet dat er überhaupt een tweedehands waarde aan zo’n horloge kon kleven.

Zo weinig betekenis kan een horloge hebben voor wie zich er simpelweg niet mee bezig houdt. Het was, in mijn ogen, een stuk verouderde en nutteloze technologie, gedoemd om uit te sterven.

Was het maar zo’n feest.

:rofl:

Yup.

2 likes

De man van de lange epistels van scherp intelligente feitelijke en humoristische aard, en dan met zo’n list of shame aankomen? :laughing:

Moet jij voor zulke klussen niet gewoon aan de tupperware?

#TheAntiRalph

:+1: :joy:

3 likes

Horloges zijn van staal of titanium. En ze zijn analoog. En ze zijn niet groot. Dus nee, die zwarte rubberen hockeypuck zal er niet gauw in komen, vrees ik.

Ik leef in de veronderstelling dat elk horloge een sporthorloge of toolwatch is. Zoals men in de jaren 40 ook deed, toen mannen nog hoeden droegen. :slight_smile:

Maar wat doe jij in godsnaam op om deze tijd? Ik kon niet pitten. Bah.

3 likes

Even wezen zwemmen met m’n zoon.
Valt gelukkig bijna niet op.

1 like

Da’s wel een nobel streven. Alleen analoge horloges van metaal! :+1:

En ik ben altijd wakker rond deze tijd ivm werk en tijdsverschil met elders. :smile:

Rare tijden, korte werkdagen zeg maar.

2 likes

In de schittering van het licht net zichtbaar, maar toch wel wat pijn in het hart. Geen idee waarvan het komt.


Zie ik niet meer

Ja erg slim hoor, met een schuursponsje op een horloge van meerdere duizenden (de sluiting lijkt op een Tudor?). Dan krijg je vast dezelfde finish als de fabrikant.
Vooral ook niet even een paar tientjes investeren in het juiste gereedschap.


Zelfde (wat regelmatig gebeurt bij forumleden) als schroefjes van een Rolex-band beschadigen omdat men te zuinig is voor een perfect passend schroevendraaiertje :joy:

1 like

En toch, als het je niet stoort kun je met een schuurspons inderdaad even snel iets matteren. Heb wel eens een complete stalen band gedaan. Als je het rustig aanpakt en 1 kant opwerkt kan dat best. Bij krassen aan de onderkant van de lugs kan het zelfs prima. Opnieuw laten doen door een merk zelf kan altijd nog.

Als je niet van plan bent om door te verkopen en je er zelf niet aan stoort is het geen probleem toch.

Nou, ben bang dat er meer zullen volgen in de loop der tijd.
Met een schuursponsje zie ik niet zitten.
Althans niet op de tudor… op de Vostok durf ik het wel aan.

1 like

Het ging vooral om het eerste leed te verzachten van het eerste krasje. :sweat_smile:
Inderdaad, met goed gereedschap werken is altijd beter. Maar niet iedereen heeft dat op de plank liggen.

Ondertussen een 2de… haarkrasje op de gesp.
Afijn , kan niet de heledag stil blijven zitten en niet bewegen.