Dit is onverwachts erotisch. Mag gezegd worden.
Vroegâh, toen ik al redelijk klok kon kijken, hadden we thuis een wandklok die 15 minuten vóór liep. Waarom dat was, weet ik niet. Gevolg was dat ik op 2 manieren klok kon kijken.
In een nostalgische bui zet ik mijn horloge weleens 15 minuten voor.
Dat deed mijn moeder opzettelijk. Ze dacht altijd een chronisch tekort aan tijd te hebben en bedacht deze truc onder het motto: âDan valt de echte tijd altijd mee.â En nĂłg zag ze kans overal te laat te komen. Nu begrijp ik haar beter: ze had moeite om orde te scheppen in haar leven en dat heb ik ook enigermate. De schat!!
Ik heb heel erg veel gelezen over horloges in het Engels, meer nog in de jaren voordat ik hier actief werd. Nog steeds lees ik een gewoon Nederlands woord eerst alsof het Engels is.
Zo ook op een ordner van mezelf. Divers.
Haha ik laat deze net aan mijn vrouw zien en ze zegt hetzelfde âdiversâ
âWat lees jij hier op het Horlogeforumâ vroeg ik.
Ik denk altijd aan het leger als ik ergens âdeploymentâ clasp lees.
Het is een âdeployantâ van het Franse woord âdĂŠployanteâ wat âvouwenâ betekent. PP en AP gebruiken beide âfold over claspâ en VC gebruikt âdeployantâ.
Ik begin het te begrijpen denk ik:
Wij - Andersdenkende
Ring - Vingersierraad
Automaat - Geen schakelauto
Handopwinder - Eierwekker
Dag-datum - O heb ik die dag verprutst?
Complicaties - Slecht nieuws van een arts
Bandaanzet - Bij de lusjes van de broek
ETA - Verwachte aankomsttijd
Milanese band - Achtergrondkoor Eros Ramazzotti
Pepsi, Coke - Cola
Hulk Batman en Kermit - Filmhelden
Uurwerk - Dat kost een uurtje werk
TAG - jij bent het op social media
NOS - Nieuws
Moonwatch - Blotekont horloge laten zien
Down to memory lane deze reactie.
Apetrots was ik op mn 1e automatische horloge.
Mn natuurkunde leraar dat vele tikjes en trillingen schroeven, radaren e.d. los kunnen maken. Dus kleine tikjes tegen een klok of horloge zorgen ervoor dat ie sneller kapot gaat.
Een klasgenootje wist me altijd op de kast jagen door zo nu en dan tegen mn horlogeglas aan te tikken
Vooral bij n schroefkroon. Bij n normale kun je em nog even âgoedâ zetten.
Ik probeer ze ook wel eens in de hand zo lang mogelijk te laten âspinnenâ. Ook nog eens horizontaal of verticaal.
En dan de drang hebben om het aan iemand anders te laten zien. Maar goed dat er dan niemand aanwezig is
Jammer dat die spinners uit zijn. Anders zou ik de duurste spinners hebben op t schoolplein
Hahaha, herkenning! En in mijn geval met die lekkere ouwe ratelaars van Seiko.
Ik heb er zelfs eens een filmpje van gestuurd naar een gozer op internet.
Ik had vroeger ook dat ik wekkers 5 minuten ofzo voor zette, want als ik dan snoozde of niet gelijk wakker werd, was t nog niet âzoâ laat.
Of dat mn horloge een paar minuten te snel liep, zodat ik ânooitâ te laat was voor tram, trein, werk, etc.
Die ratelaar van jou kunnen ze gebruiken als begeleiding bij een muziekbandje!
Ha grappig, net de serie afgerond en dit viel mij ook op
In Brigada Costa del Sol (Netflix) naast Sara Salamo heel veel mooie horloges uit de jaren 70 in beeld.
Ik ga langzamerhand mensen begrijpen die aan elke pils een horloge dragenâŚ
Gek!!!
PĂłls!!!
Die verdomde zelfsturende iPhone!!!
đĽ´đĽ´
Net zoiets: 's nachts om twaalf uur even opletten of de datum wel verspringt. Gelukkig ben ik nog niet zo ver heen om op de dagaanduiding te wachten, want ik heb gemerkt dat dat bij mijn Seiko ongeveer 2 uur duurtâŚ