Ein "must have" für alle Uhren Fans.....

Vanzelfsprekend vind ik het geweldig dat er medicijnfabrikanten zijn die innoverende medicijnen maken. (Ik heb daar nog elke dag plezier van.) Idem geldt voor Rolex. En inderdaad, de oorzaak is een financiële prikkel. In mijn eerste post had ik ook dit nog willen aangeven maar dan in volle breedte van mijn post: de medicijnmannen en horloge-in-elkaar-zetters, doen het niet voor jou maar voor het geld. Maar dat is m.i. niet het punt waar het hierover gaat. De vraag is of anderen, legaal, mogen meeprofiteren van die innovatie. En dan stel ik vast dat het met twee maten meten op de loer ligt.

1 like

Daar kan je zomaar een punt hebben!

En dezelfde “discussie” voor de 223e keer. Gaaaaaaaaap.

:face_with_hand_over_mouth::joy:

2 likes

Inderdaad. Ongelimiteerd kapitaliseren op status/imago gevoelig volk dat erom vraagt, moet best kunnen. Kapitaliseren op onvrijwillig zieke mensen moet ook kunnen, maar wel met mate en enige beschaafdheid.

3 likes

Topic lekker op negeren zetten voordat je in slaap valt! :joy:

2 likes

Inderdaad. Dank voor de uitleg van het woord “extreem” in mijn eerdere post.

1 like

Te la… :cloud::cloud::cloud::cloud::cloud::sheep::sheep::sheep::sheep::sheep::sheep::sheep::sheep::sheep::sheep::sheep:

:+1::joy:

1 like

Die faux patina bij Steinhart is altijd net een tikje te enthousiast gedaan. Voor de rest is het gewoon een leuk horloge vind ik. Zou ik het kopen voor €700? Nee, waarschijnlijk niet.

Het zou mij niks verbazen als Rolex ooit weer met een echte “heruitgave” van de 6542 komt. Die zijn bijna uit de markt en kunnen dan ook moeilijk meeliften op een nieuw broertje. Zo n jubileumversie zou dan misschien ook weer een prijsniveau hebben wat voor iedereen bereikbaar is.

Is een totaal andere discussie. Invicta maakt afgrijselijk lelijke, afzichtelijke, opzichtige, obese, te glimmende, strontklokken EN een cheap ass sub kopie. Deze worden met een belachelijke adviesprijs tegen 90% korting te koop gezet. Een merk dat zich gewoon belachelijk heeft gemaakt.

Steinhart maakt volgens de strikte definitie horloges die lijken op Rolexen, maar geen replica zijn. Want, ze zijn niet volledig hetzelfde en er staat geen Rolex op. Voor mensen die geen Rolex kunnen betalen een mooi alternatief voor een horloge dat daar veel van weg heeft. Of het origineel is, dat is een tweede.

8 likes

Dat lucht wel op lijkt mij😉

10 likes

Als deze bezel op een “gewone”ocean one zonder GMT komt,voor €480,- ,dan wil ik het wel wagen met het risico op een eeuwige ban op HF :grinning:

1 like

Zat het je erg dwars?

Maar wel duidelijk, toch vind ik er geen verschil tussen een hommage van 100 en een hommage van 700 euro, tuurlijk zit er verschil in afwijking maar tis beide niet origineel maar gejat.

1 like

Doe mij maar Tudor :grin:

Ja, die zien er toch het beste uit, vind ik.
Niet zo blingy, we weten, we weten… :wink:

2 likes

leuk model alleen die 39 had niet gehoeven

Iedereen kan in dit topic weer even z’n gal sprugen. Ik denk niet dat ze daar bij Steinhart wakker van liggen. Negatieve publiciteit is ook publiciteit. :wink:

3 likes

Gaat dit topic over dit horloge of over het gebruiken van andermans ontwerpen?

1 like

Volgens mij over het horloge, maar zal wel weer niet goed kunnen lezen.

Ach, leuk klokkie. Past goed bij mijn LTB homage van Levis en New Balance homage van Nike.
Waar praten we over.

Ik vond jou meer een type voor corduroy broeken en mephisto’s eigenlijk.

2 likes