Eind 2018, goede voornemens voor 2019?

2018 was het jaar waarin ik geleerd heb dat onder de 40 mm ontzettend veel moois is om te dragen, het jaar waarin ik mijn eerste vintage kocht, en verkocht, waarin ik me realiseerde dat ik wel erg veel duikers heb relatief gezien, waarin ik mijn tweede kist begon te vullen, om deze vervolgens weer langzaam leeg te maken, het jaar waarin er een Tonneau kwam, en waarin ik leerde dat Einzeigers me niet bekoren, waarin er weer een Blackbay geflipperd werd en de Pelagos een comeback maakte, waarin ik een 009 op Jubilee mocht dragen, en het jaar waarin die het pand misschien nog verlaat.

In 2019 zal ik de HFLE verwelkomen en zal ik niet meer naar duikers zoeken om toe te voegen,ā€¦ Mogelijk wel iets met goud

4 likes

Bij mij was het HET horlogejaar! Van een setje diesels via een tweetal seikos naar een kistje met 12 fraaie horloges waaronder een 65 dauphine via erikST en veel ander moois waar ook weer eea van vertrokken is. Eigenlijk dankzij dit forum en de vele afbeeldingen veel geleerd over wat ik wel en niet mooi vind. Er mag nu eventueel nog een eindejaarstopper komen en we zullen zien hoe 2018 eindigt. Dank dus dames en heren!

2 likes

Je krijgt binnenkort een PB, of app. Hou de centen nog effe in je zak. :sunglasses:

1 like

2018 was een druk jaar. 4 horloges verkocht, 3 teruggekocht. 2018 stond voor mij in het teken van upgraden.

Mijn collectie begin 2018:

Zodiac, seamaster, squale en goldcap constellation zijn allen dit jaar verkocht.

Vervolgens een seamaster 300, stalen constellation pie pan en een seiko flightmaster als beater, teruggekocht.

Nu is de collectie als volgt:

Ik heb geen plannen voor 2019. Vorige maand kocht ik mijn graal: een vintage omega constellation pie pan met stalen dog leg kast:


Een pracht exemplaar, vlijmscherp en puntgaaf!

Naar dat horloge ben ik lang op zoek geweest. Voor mij misschien wel het allermooiste horloge ooit gemaakt.

Nu heb ik geen horlogeplannen meer. Ik ben erg blij met mijn collectie en verwacht in 2019 een veel rustiger horlogejaar.

21 likes

:point_up:t2: :heart_eyes:

2 likes

In 2018 een paar aankopen gedaan die op mijn verlanglijstje stonden en waar ik nog steeds erg blij mee ben, o.a. Een Mido Mulltifort Two Crowns en een Steinhart Ocean Vintage GMT. Over de EMG HFLE2017 twijfel ik nog, maar wss mag hij blijven.

Begin dit jaar een ML Pontos Panda Retro gekocht, stalen band bij gekocht, erg blij mee!:+1:.
Enkele weken geleden, redelijk onverwacht, een Omega PO gekocht. Wat een geweldig mooi horloge.

In 2019 gaan enkele impulsaankopen het blauwe gedeelte in. Ik ben dit jaar bewuster geworden over nieuwe aanwinsten en denk er beter over na.

Voor 2019 heb ik of een ML Pontos S diver, of een IWC Aquatimer 354801 op mijn verlanglijstje staan.

Blijvend minderen in aantal heb ik opgegevenšŸ˜

7 likes

Die gaat je verrassen. :wink:

2 likes

Aangezien ik mij dit weekend weer heb laten verleiden door een impulsaankoop (waar ik wel heel blij mee ben) is het streven om komend jaar eindelijk eens door te sparen voor een Grand Seiko of een high end Citizen.

1 like

Dat heb ik al meer gelezen, ben erg benieuwd!

1 like

In 2018 :

Een BLNR en een DJ 41

Voor 2019 :

Een Sub erbij en jubilee voor de BLNR

:smiley::+1:

23 likes

One piece collection.

Ik ga in 2019 eens een keer proberen te genieten van wat ik al heb. Het in aantal terugbrengen van de collectie is heel kort even gelukt, maar ik zit al bijna weer op het oude aantal. :-1:

Dat alleen maar genieten en niks kopen gaat natuurlijk nooit lukken, maar Ɣls ik dan iets aanschaf, moet het ook echt wel leuk zijn. En met leuk bedoel ik bijzondere of zeldzame horloges of met een interessante complicatie.

En hƩƩl misschien ga ik mijn speedytuesday inruilen voor een leuke Rolex. :open_mouth:
Maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

8 likes

Mijn gevoel bij 2018 is dat de ā€˜gekteā€™ wat is doorgeslagen. Ik heb nu 20 horloges in het lagere segment (ā‚¬15 tot ā‚¬400). Ik zou het wel wat vinden om bijv. een 4-piece collectie te hebben, maar ik heb:

  • 3 horloges die ik weinig draag, maar die cadeaus waren
  • 1 die ik niet meer draag, die mijn eerste horloge was
  • 6 eigen mods (4 Vostok mods, een Casio Royale mod en een SNK-SKX-mix) waarvan de waarde dat ik ze zelf heb gemodificeerd groter is dan de financiĆ«le waarde
  • een sporthorloge
  • een horloge voor het klussen (FW-91)
  • zoā€™n Casio calculator, leuk geeky, draag het amper, geen waarde

Dan zit ik al op 13 en dan beginnen pas de horloges die ik echt leuk vind:

  • De SKX Save Daocean mod door Han
  • Eigen SKX Sutāgeito mod
  • Seiko presage SRPB41 (blue cocktail)
  • SARB33 die ik dinsdag voor mijn 33e verjaardag krijg en ook nog een mooie mod gaat krijgen (ja echt).
  • Seagull 1963

Dat is 18. En dan twee lichte twijfelgevallen, omdat ze erg in de richting zijn van de nieuwe SARB:

  • Een Seiko 5, maar wel de mooie SNKL23.
  • Een OriĆ«nt daydate hommage.

Afgezien van 2 twijfelgevallen heeft het ā€˜geen zinā€™ om de rest weg te doen.

Dus ja. 20-piece collectie dan maarā€¦? :sweat: en in 2019 vrij serieus voornemen om daar niks meer bij te nemen. Punt is, dat het vooruitzicht van iets nieuws vaak juist het leuks isā€¦ :thinking:

PS. Ff serieus wat een decadent first world problemā€¦ :joy:

11 likes

In 2019 wil ik er nog een Magrette bij.

Deze.

6 likes

2017
Vorig jaar in april is mā€™n horlogehobby serieus begonnen met een Tissot Classic Dream. De maand daarop kwam er een Tissot PRC 200 chronograaf en in augustus 2017 kocht ik mā€™n Oris Big Crown Original Pointer Date. In december 2017 heb ik mā€™n in juli 2017 verkregen Omega International Collection uit 1979 na reparatie/service in gebruik genomen.

2018
Hoewel ik jarenlang van plan was om eens een Omega Speedmaster te bezitten, heb ik in april 2018 gekozen voor een blauwe SMPc. Na acht maanden kan ik zeggen dat dit een goede keuze is geweest, deze Seamaster hoort bij mij! De vorig jaar aangeschafte Tissot chronograaf heeft in juni 2018 plaatsgemaakt voor een Hamilton Jazzmaster met een heel mooi uurwerk: ETA 2895-2.
In Augustus jl. kwam er nog een mooi vakantiecadeau bij: een SKX 007.
Verder heb in de afgelopen twee jaar enkele oude horloges aangeschaft, die ik heb opgeknapt.

2019
De plannen voor volgend jaar zijn dat ik waarschijnlijk op zoek ga naar een ā€œoudeā€ Omega, een handwinder of automaat. Pie Pan, GenĆØve, Constellation, De Ville, ik zie wel.
Verder blijf ik kijken naar andere leuke oude horloges die ik zelf kan opknappen.
Omdat ik momenteel geen chronograaf heb, is dit misschien ook nog wel een mogelijkheid voor 2019.


2017/2018

11 likes

Dit jaar nog meer fan geworden van horloges en steeds meer de verdieping in gegaan. Volgend jaar of misschien eind dit jaar nog een daily vintage watch erbij. Volgend jaar mijn Rolex Sub van de hand doen en kijken voor wat nieuws.

4 likes

Voornemen is om net zoveel te genieten van ieder (nieuw) horloge als nu. Qua horloges denk ik dat er dit jaar een Tudor BB of een eerste (vintage) Rolex bij gaat komen! :sunglasses:

1 like

8 likes

Heb altijd een 3 piece collection ,dit jaar de Squale eruit squale leer
En de Glycine erin


Volgend jaar sparen voor een BB .

6 likes

2018ā€¦ het jaar waarin ik de totaalwaarde van mijn collectie vertienvoudigde. Verder gaat alles goed hier hoor.

:joy:

Laten we 't er maar niet over hebben.

1 like