Eind 2018, goede voornemens voor 2019?

Ahh, je swatch vervangen voor een skx’je. Leuk.:tumbler_glass:

9 likes

Nu je het zegt, zo’n Sistem 51 is toch wel gaaf. Die komt ergens halverwege de wishlist. Bedankt hé :roll_eyes:

2 likes

2018 is het jaar dat ik van mode horloges naar echtere ben gegaan. Ik had oozoo, the one , Swatch , fossil (goedkopere) maar ook 2 sport / klus horloges.

Nu een Seiko ssc495pj
Een tissot ksa
Fossil automaat
Festina
3 diesels
En de bovenstaande
Ook nog wat gekregen herinnering horloges zoals communie of me orven van opa.

Nu ik hier wat actiever lees merk ik wel dat ik nog een duiker zou willen. Ik vind de skx007 mooi

Daarna wil ik in het nieuwe jaar gaan minderen in horloges en meer gaan upgraden.

Dus buiten me herinnering horloges max 4 echte mooie.

3 likes

Voor komend jaar/kerstvakantie dit jaar zat ik te denken aan een Casio Oceanus OCW-S100 (een keer een net titanium dingetje) of een G-Shock gpw-2000-3aer-b gravitymaster om de set compleet te maken tussen de frogman en de mudmaster (digitaal/analoog-digitaal/analoog).
Ik denk dat het vooral baselworld eind maart afwachten wordt om te zien wat ze allemaal voor nieuws weten te presenteren.

In 2019 ga ik meer investeren in een diversiteit aan bandjes om op meerdere manieren van mijn horloges te kunnen genieten.

Dat neemt niet weg dat ik een wensenlijstje heb. In 2019 hoop ik toe te voegen:
Christopher Ward C65 Trident Diver in blauw


@Richard1973 heeft hem toevallig in het blauwe gedeelte, maar jammer genoeg niet het juiste moment.

Magrette Dual Time 18 toevallig ook in blauw

En misschien ook nog wel een SARX035 om het af te maken trouwens…

1 like

Vindt persoonlijk die CW iets mooier :thinking:

Ik ook denk ik. Maar ik wil ze dan ook allebei he :grin:

1 like

Tja, deze is nu te koop :wink:

1 like

Specifiek ga ik dan voor een ouder model GS … stiekem vind ik die meer “Japans” dan de moderne GS designs.

(foto van HF maar niet van mijn horloge vanzelfsprekend :wink: )

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/7/7/1/77155d792c0802f519ef94fb559e0d8e13fe9a01.jpg

2 likes

Goede voornemens voor 2019:

  • Minder reageren op HF. De laatste tijd zijn er zoveel trollen, vage accounts, typetjes, dubbele accounts etc.

Qua aanschaf staat nog een Day-Date 18239 (blauwe wijzerplaat of iets exotisch) op de lijst en een Tudor Big Rose (zwarte wijzerplaat) in een mooie conditie. De Day-Date gaat nog wel even duren, dus hard sparen!

2 likes

De kluis is vol.
Dus dure aanschaffen qua horloges gaan we mee stoppen. Staan er nog 2 in de planning eind of begin volgend jaar en dan klaar.

Russen blijven aanvullen.
Bandjes blijven aanvullen.
Mooie HELE mooie horlogedoos of ingerichte kluis wil ik nog wel graag

Sommige voor service op pad sturen.

Harder werken, minder onzinnig hier aanwezig zijn.

Qua horloges echt geweldig, heel veel van mn lijstje kunnen afstrepen.

Ik weet nou niet of het een goed voornemen is of een slecht voornemen om duizenden euro’s voor een horloge neer te tellen. :thinking::thinking:

Ik probeer juist verder niet te veel over alles na te denken. Merk dat het juist leuker is om er gewoon ongedwonger mee bezig te zijn en je niet aan een verkrampt aantal te moeten houden. Dus als ik weer wat leuks zie koop ik dat gerust en als ik merk dat ik er wel wat veel heb verkoop ik weer wat. :smile: Dus verder weinig verwachtingen van 2019 van te voren.

1 like

Verder de collectie terugbrengen naar 12 blijvers… en deze dan lekker top laten servicen… Moet ik wel van m’n vintage koopziekte af :grin:

1 like

image

Deze. Het liefst met alle banden . Maar ik zit nog steeds met een verbouwing na een verhuizing :persevere: 8 maanden nu.
Keuze maken tussen een nieuwe slaapkamer of een horloge…slaapkamer wint ( en zolder/logeerkamer/hal/werkkamer/voortuin :angry: )
Dus geduld hebben. Anders band voor band.

7 likes

2018 was voor mij toch wel een rampjaar wat betreft privé omstandigheden. Gelukkig gaat alles weer een stuk beter en heb ik het jaar af kunnen sluiten met een Omega Seamaster en Breitling Superocean II. Ik zal dit jaar nog één horloge aanschaffen en dan is mijn voornemen om in 2019 geen horloge meer te kopen. Less is more inderdaad en de keuzestress is daardoor ook veel minder. Ik zal misschien nog wat verkopen en de echte oudjes gaan in de opslag. Ik drag eigenlijk alleen nog maar de Omega en Breitling.
Eens zien hoeveel geld ik overhoud na een jaar en wellicht komt er dan weer een pareltje.

5 likes

Mijn Seiko SARX033 zet ik binnenkort te koop. Met mijn 6 horloges die overblijven wil ik meer variëren met bandjes. Nieuwe aankoop iets met een blauwe wijzerplaat of even doorsparen voor een GS :thinking:

1 like

Dit jaar heb ik veel gekocht.
Vooral vintage is hard gegaan (8 stuks nu).

Komend jaar zou ik misschien een Datejust willen kopen uit het geboortejaar van m’n dochter (2006). Liefst met blauwe wijzerplaat. Andere kleur kan eventueel ook.

Als ik het het goed heb was 2006 het overgangsjaar van de 5 naar 6 cijferige Datejust modellen. Dan kan ik kiezen uit:

5 likes

Oude liedje hier, afbouwen van de hobby en terug naar twee, max drie.
Los van de Emo klokken (acht) betekent dit vier of vijf er uit. :roll_eyes:

1 like

Hier wordt de Speedmaster FOIS verkocht want ik ben erachter gekomen dat ik van de relatief eenvoudige horloges ben. De Speedy is mij toch te druk, dus komend weekend wordt ie opgehaald en krijgt ie een nieuw baasje. Dan blijven 2 Meistersingers en een LLD over voor 2019 waarin ik wel nog iets leuks erbij wil kopen met een blauwe wijzerplaat zoals de Tudor BB41, Meistersinger Perigraph of Oris Pointer Date Big Crown.

2 likes

2018: turbulent jaar, met daarin mijn eerste “betere” mechanische horloges. Er achter gekomen dat vintage niet mijn ding is. Er ook achter gekomen dat ik een (mechanisch) GMT horloge eigenlijk een lastig onding vind en dus niet wil hebben (een Glycine Airman “purist” ligt me beter). Zo, dat is er uit.

2019: Ik hoop wat meer rust, maar ik heb geen illusies. Misschien een moonwatch, een flieger, een einzeiger, de reeds genoemde purist en een vijfje waar standaard bandjes op kunnen. Midrange, de cost of ownership van horloges uit het topsegment vind ik te hoog.
We zien wel.
O ja, en proberen de rust aan het thuisfront te handhaven.