Eind goed al goed: Oneffenheid wijzerplaat Tudor waarvoor wijzerplaat wissel. Na 13 weken beschadigd terug gekregen! Goed opgelost, nieuw exemplaar gekregen! 🥳

Wat stelt het voor? Het gaat niet om een horlog van een paar tientjes of een enkele honderd euro, je mag er dus wel iets van verwachten.

2 likes

Al eens gezien hoe Rolex bv de rode wijzer van de Explorer II heeft afgewerkt.

Net of iedereen met een enorme loep zijn horloge (het is maar een horloge hè!) gaat zitten bekijken.

Ieder zijn meug, maar ik vind het allemaal een tikkeltje overdreven.

Oh ja, bekijk even de zijkant van de rood/zwarte wijzer. Erg hè?! :smile::wink:

4 likes

Ik vind het eigenlijk wel prima dat je ons op de andere kant van het verhaal wijst, daar zit best wat in.
Relativeren is ook een kunst, ben zelf ook nog lerende.

1 like

Als je vrij wilt zijn van imperfecties moet je een GS kopen.

10 likes

Succes ermee! Is de juiste keuze geweest. Het is even een zure appel, maar die tijd is zo voorbij en de reparatie zal ook vast goedkomen.

1 like

Ik durfde het niet te zeggen… Ik zie soms topics voorbijkomen over oneffenheden waar heel het forum moord en brand over schreeuwt. En dan moet ik er echt een leesbril bijpakken en kan ik me bijna niet voorstellen dat je het helemaal zelf ziet als je kijkt hoe laat het is. Laatst ook die Panerai en vorig jaar een krasje achter op een lug. Ik zou al die moeite van teruggaan niet nemen voor zoiets. Maar hee, het is gewoon mijn mening hè? Ik had allang in de gaten dat je bijna voor krankzinnig wordt uitgemaakt als zoiets je niet stoort.

Oh en ga please niet allemaal heel hard roepen “van een horloge van die prijs mag je verwachten…”. Ik heb het topic helemaal gelezen.

6 likes

Je hebt wel een punt. Aangezien de meeste centjes gaan zitten in dure locaties, tussenhandel, merk en marketing kun je een fatsoenlijke kwaliteitscontrole en afwerking ook niet meer verwachten. Heel logisch eigenlijk. :blush:

3 likes

Wat zal TS doen bij het eerste krasje…

image :question:

1 like

Mini-krasjes op de kast of een slechte afwerking (zoals die explorer) kan er voor mij nog mee door, maar als er letters ontbreken of krassen op de wijzerplaat te vinden zijn…

Een deel van de omzet gaat naar QC , en dan heb ik bij Tudor of Rolex toch hogere verwachtingen als bijvoorbeeld Tissot.

Ik zou het ook hebben teruggestuurd (en zeker bij swiss ma e)

Er ontbreekt bij 2 letters een ietsiepietsie lak. Dit zie je pas als je de letters uitvergroot tot de afmeting van nota bene het hele horloge.

En dan met hoofdletters én uitroepteken een topic starten. Als dit je zo bezig houdt dan móet je toch voor de rest een ongelooflijk fijn leven hebben…

8 likes

Helaas is Wabi Sabi niet voor eenieder weggelegd. :flushed:

6 likes

Ik ervaar een wezenlijk verschil tussen gebruikssporen aan de buitenkant en een afwijking aan de afwerking in de binnenkant.

3 likes

Mazzelpik!

1 like

Op dit forum vinden de meeste mensen het “maar” een Tudor, én een " goedkoop" horloge in vergelijking met een Rolex.

Maar het gros van de “normale” :rofl: mensen vind een Tudor al een schandalig duur horloge.
Die geven hooguit 100 tot max 500 euro aan een horloge…

Insn’t it? :smirk:

Dus neen, voor die prijs zou zo’n fout op de wijzerplaat niet mogen voorkomen.
Imho…

3 likes

Fixed that for you.
Ik denk dat dat inderdaad de normale mensen zijn :grin:. Wij allen op dit forum zijn de rare mensen. Zonder uitzondering :grinning:.

Ga lekker naar je nazi topic… Daar kan je je heerlijk uitleven & verbeteren.
Dat topic staat niet voor niks op negeren, dus blijf lekker in je hoekje zou ik zeggen.

9 likes

Kijk aan, een boze man.

Volgens mij kan Marc prima voor zichzelf opkomen. Dus waar maak je je druk over.
Neem een Snickers.

Het gaat mij over de algehele sfeer op het forum.
Het is een Horloge Forum geen Nederlandse les.

Jullie fanatisme is gewoon irritant & je ziet het steeds meer door alle topics heen.
Blijf gewoon lekker in jullie Taalnazi topic & val niet iedereen er mee lastig.

Het is gewoon super irritant.

24 likes

Let’s agree to agree, hier kan ik achter staan.

Om simpel van te worden.

10 likes

Een paar maanden geleden werd dit soort plagerijtjes nog lachend geïncasseerd en werd er teruggeplaagd. Ik ben ook een paar keer verbeterd door, overigens zeer gewaardeerde, forumleden.

Om de een of andere reden heerst er, sinds die gassanklokje-trol, een sfeertje dat we allemaal te ruw zijn voor elkaar. Ik merk dat helemaal nergens aan, behalve aan het feit dat ineens heel snel wordt geroepen dat we te onaardig voor elkaar zijn.
Jammer, want juist dát maakt de sfeer op het forum minder.

Oh als ik fanatiek zou zijn zou ik de hele dag wel bezig kunnen blijven en zou je dit de hele tijd zien. Doe ik niet maar soms kan ik het effe niet laten. Noem het maar een autistisch trekje van me.