Welkom, leuk stuk!
Welkom Martijn, je hebt een mooie zoektocht voor de boeg
Fijn verhaal om te lezen, Martijn - uiteraard van harte welkom nu je uit de anonimiteit bent getreden.
Hartelijk welkom, succes met de zoektocht!
Wel jammer van de gemiste kans om “horloge-identiteit” te benoemen als “identitijd”
Welkom Martijn
Welkom hier.
Welkom & wanneer je ook nog Murray Perahia in de introductie weet te verwerken, kan het niet stuk
Welkom hier Martijn. Mooie muziek en mooie horloges vormen een prima combinatie!
Veel plezier hier op dit leuke forum!
Welkom op HF!
Alsnog welkom Martijn, op dit prachtige forum.
Ik heb zowaar de hele introductie, waar jij even (5 jaar) voor bent gaan zitten, gelezen. Een mooie beschrijving van een persoonlijke reis en zoektocht door horlogewereld.
Een mooie (vervolg)periode hier toegewenst!
Die Sealander GMT heeft een bijzonder fijne kast en zeker die extra afstellingsmogelijkheid op de stalen band is super. Ik heb hem zelf in het wit. Goede keus. Niet een te grote kast, rank profiel,plat saffierglas. Die gaat je erg goed bevallen.
Ik heb ook een Maen Hudson mk1 gehad. Let op, hier zit wel een gebold saffierglas op. De band die ik had en waar ik veel reviewers over heb horen klagen is de anti-armhaar mentaliteit. Hij heeft erg de neiging, door wat ruimte op de schakels ofzo om zo nu en dan een armhaar te epileren. Houdt hier rekening mee Voor de rest mooie keuzes en succes met het uitdiepen van je identieit.
Welkom hier bij HF !
Welkom, Martijn. Mooie hobby hebben wij!
Je queeste naar je horloge identiteit sprak me aan. Herkenbaar en mooi dat jij dit zo mooi zegt. Veel succes verder. Of die Maen echt wat is???
Welkom, Martijn en nog veel plezier op ons forum.
Als eerste welkom op het forum, het leukste tijdverdrijf na(ast) de muziekhobby.
Wellicht voldoet een mechanisch wekker horloge aan je verwachtingen. Kijk bij voorbeeld eens naar een Seiko Bell-matic. Dat zijn leuke vintage horloges met een ingebouwde wekker een linkje naar een recente NA van @RickyG6.
Ring my Bell-Matic, een rinkelende
NA!
Een mechanisch alarm is in mijn ogen de meest ondergewaardeerde complicatie. Het is een nuttigere functie dan een chronometer en véél leuker om mee te spelen.
De prijzen van deze uurwerken lopen uiteen van enkele honderden voor een Vintage Seiko of nieuwe Poljot, tot boven de tienduizend euronen voor een Jaeger le Coultre.
Zelf heb ik een Poljot die me slechts honderd Euro heeft gekost. Geloof me, ik heb nooit meer lol van een horloge gehad. Het horloge hangt òf om mijn pols òf aan een spijker boven mijn bed als wekker. Ik speel er dus dagelijks mee.
Waarschijnlijk voldoet een wekkerhorloge makkelijk aan je eerste twee eisen.
je kunt geen grotere kluns zijn dan ik, vraag maar aan mijn vrouw.
De derde eis is een kwestie van verwachtingen, als dromenland je belevenissen zijn en het wakker worden de reis naar de werkelijkheid, dan zit je goed.
Wanneer je denkt dat je vanwege je horloge iets gaat beleven, dan moet je iets anders doen. In dat geval raad ik je aan om een redelijk nette fake Rolex te kopen, je mouwen op te stropen, en een wandeling te maken door een onveilige buurt. Avontuur gegarandeerd
Wanneer je de wekker zet om op avontuur te gaan, dan zit je gebeiteld.
Wat een eer . En zeker met je eens, een heel leuk horloge!
Welkom Martijn, mooie intro!
Heb jij Raymond Weil horloges overwogen voor de lege plek in je horloge-box? Dit merk is sterk verbonden aan jouw opium-branche
Wat een hartelijke, grappige, opbouwend kritische en vooral inzichtvolle reacties! Het voelt alsof ik tot een select genootschap toetreed. De komende dagen zal ik inhoudelijk reageren, maar voor nu alvast heel veel dank en een warme groet!
Welkom!
Van harte welkom alsnog Martijn, op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld!
Wat een mooi voorsteltopic! Dank voor het delen en heel veel plezier gewenst hier!