Eindelijk voorstellen & zoektocht naar mijn horloge-identiteit (long-ish read)

Welkom op HF!

1 like

Alsnog welkom Martijn, op dit prachtige forum.
Ik heb zowaar de hele introductie, waar jij even (5 jaar) voor bent gaan zitten, gelezen. Een mooie beschrijving van een persoonlijke reis en zoektocht door horlogewereld.

Een mooie (vervolg)periode hier toegewenst!

1 like

Die Sealander GMT heeft een bijzonder fijne kast en zeker die extra afstellingsmogelijkheid op de stalen band is super. Ik heb hem zelf in het wit. Goede keus. Niet een te grote kast, rank profiel,plat saffierglas. Die gaat je erg goed bevallen.

Ik heb ook een Maen Hudson mk1 gehad. Let op, hier zit wel een gebold saffierglas op. De band die ik had en waar ik veel reviewers over heb horen klagen is de anti-armhaar mentaliteit. Hij heeft erg de neiging, door wat ruimte op de schakels ofzo om zo nu en dan een armhaar te epileren. Houdt hier rekening mee :slight_smile: Voor de rest mooie keuzes en succes met het uitdiepen van je identieit.

2 likes

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom, Martijn. Mooie hobby hebben wij!
Je queeste naar je horloge identiteit sprak me aan. Herkenbaar en mooi dat jij dit zo mooi zegt. Veel succes verder. Of die Maen echt wat is???

1 like

Welkom, Martijn en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Als eerste welkom op het forum, het leukste tijdverdrijf na(ast) de muziekhobby.

Wellicht voldoet een mechanisch wekker horloge aan je verwachtingen. Kijk bij voorbeeld eens naar een Seiko Bell-matic. Dat zijn leuke vintage horloges met een ingebouwde wekker een linkje naar een recente NA van @RickyG6.

Ring my Bell-Matic, een rinkelende
NA!:bell:

Een mechanisch alarm is in mijn ogen de meest ondergewaardeerde complicatie. Het is een nuttigere functie dan een chronometer en véél leuker om mee te spelen.
De prijzen van deze uurwerken lopen uiteen van enkele honderden voor een Vintage Seiko of nieuwe Poljot, tot boven de tienduizend euronen voor een Jaeger le Coultre.
Zelf heb ik een Poljot die me slechts honderd Euro heeft gekost. Geloof me, ik heb nooit meer lol van een horloge gehad. Het horloge hangt òf om mijn pols òf aan een spijker boven mijn bed als wekker. Ik speel er dus dagelijks mee.

Waarschijnlijk voldoet een wekkerhorloge makkelijk aan je eerste twee eisen.

je kunt geen grotere kluns zijn dan ik, vraag maar aan mijn vrouw.

De derde eis is een kwestie van verwachtingen, als dromenland je belevenissen zijn en het wakker worden de reis naar de werkelijkheid, dan zit je goed.
Wanneer je denkt dat je vanwege je horloge iets gaat beleven, dan moet je iets anders doen. In dat geval raad ik je aan om een redelijk nette fake Rolex te kopen, je mouwen op te stropen, en een wandeling te maken door een onveilige buurt. Avontuur gegarandeerd :innocent:

Wanneer je de wekker zet om op avontuur te gaan, dan zit je gebeiteld.

3 likes

Wat een eer :grin:. En zeker met je eens, een heel leuk horloge!

1 like

Welkom Martijn, mooie intro!

Heb jij Raymond Weil horloges overwogen voor de lege plek in je horloge-box? Dit merk is sterk verbonden aan jouw opium-branche :wink:

2 likes

Wat een hartelijke, grappige, opbouwend kritische en vooral inzichtvolle reacties! Het voelt alsof ik tot een select genootschap toetreed. De komende dagen zal ik inhoudelijk reageren, maar voor nu alvast heel veel dank en een warme groet!

3 likes

Welkom!

1 like

Van harte welkom alsnog Martijn, op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Wat een mooi voorsteltopic! Dank voor het delen en heel veel plezier gewenst hier! :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Ik snap nog steeds niet dat men tegenwoordig zo’n kleine concentratiespanne heeft dat dit soort korte verhaaltjes als long-read worden aangemerkt. Eerlijk.gezegd maak ik me sinds de uitvinding van Twitter, horizontaal doorscrollen, Tik-tok en de like knop steeds meer zorgen om de gezondheid van onze breinen.

Maar goed. Ik heb het verhaal met veel plezier gelezen. Ik zou twee keer nadenken voor ik die GS weg deed, want de belofte van avontuur kan net zo goed in een simpele dress watch zitten, zo eentje waarmee onze grootvaders op vakantie gingen naar mallorca, als je de foto’s uit de jaren 60 er nog eens bij sleept. :slight_smile:

Ook zou ik na de aankomst van die CW GMT (die erg mooi is) even pas op de plaats maken. Als je de GS en CW naast elkaar houdt zou je die grote G-shock ritueel in je achtertuin kunnen verbranden, of 'm hier doorschuiven. Dan heb je nog een beschaafde G-shock, iets dressy, een chronograaf, een sporthorloge met GMT functie en zowaar nog een chronograaf.

Als je tegen die tijd nog steeds een Maen wilt, prima, maar het nadenken over het horloge wat je gaat kopen nadat het horloge wat je in bestelling hebt duidt op rusteloosheid. Dan ben je er juist nog steeds niet uit wat je identiteit is.

Overigens heb ik juist wel een Farer Moritz gekocht omdat die een bol saffier heeft. Bol saffier is best moeilijk te beschadigen, en het beschermd de rest van de kast. :slight_smile: Dat gezegd hebbende, dat zou jij niet moeten doen, zo’n Moritz, want teveel in het ballpark van wat je al hebt.

Veel plezier met de Chris Ward!

Oh, en altijd leuk om een Frank Herbert fan tegen te komen. Wat Mozart betreft, I’ll take your Murray Perahia (die Mozart naar mijn smaak wat duister laat klinken) and I’ll raise you a Bobby McFerrin & Chick Corea.

Fijne dag, en veel succes met de overpeinzingen.

3 likes

Thanks, leuk om te horen dat hier meer liefhebbers van Perahia zitten. Wat een geweldige pianist is dat toch! Of was het in elk geval. Ik hoop dat hij de complete set piano sonatas van Beethoven nog gaat afmaken…
Ik ga in elk geval eerst van de Sealander GMT genieten en dan nog eens rustig bedenken of de CS het nest gaat verlaten, of dat hij mag blijven. Mocht er een plek vrij komen, dan … (?)… :smirk:

1 like

Maar die mag jij dan nu coinen @Phodebimos :smile:
En bedankt!

1 like

Bedankt @Omanido!
Enige impulsiviteit is mij niet vreemd, ik wacht in elk geval rustig de Sealander af en ga daar eerst eens flink van genieten (hoop ik in elk geval).

Bedankt @Double_E, ja heel mooi merk, maar geen klik mee. Bedankt voor het meedenken!

1 like

Bedankt @Dave76, ja ik kreeg het even op mijn heupen. Nu is het er uit :slight_smile:

1 like

Bedankt voor jullie berichten en warme welkom @lovetobike, @Sandwich, @Papillon, @Stefnan11, supermario, papabuell, SuperDuiker, Rende, Sajo en RichardvanM!

3 likes

Bedankt voor je inzichten @Pedersen! En inderdaad tof die bell-matics!