Ja best prijzig inderdaad. Echt heel nieuw zijn ze niet, schijnt echt een horlogemakers familie te zijn. Je zou ook nig naar de pro trail kunnen kijken.
Formex essence? Spec monster, ook heel mooi op een band.
In verschillende diameters en kleuren te krijgen.
En mocht je daadwerkelijk sportieve ambities hebben of krijgen en tijdens het uitoefenen ervan verdwalen, hoef je maar op de knop te drukken en de helikopter komt je ophalen!
Deze valt voor mij weer onder de echte tool watches. (Daar heb ik er al een paar van).
Zat al te denken, wanneer komt ie nou.
Wat zijn er veel prachtige horloges in deze klasse. Moeilijke keuze hoor.
Cartier. Dat is altijd het antwoord op specifiek die vraag.
Alle overige opties, ook die van Grand Seiko, hebben namelijk alleen een sportieve uitstraling. Er is niets chic aan een Conquest, Aquaterra, of zoiets:
Dit zijn ook onvervalste sporthorloges waar weinig elegants aan is. Ze zien er discreet uit, maar zijn inmiddels naar de side collection gebonjourd omdat ik m’n nettere horloges veel meer draag.
Wat jij daar toont zijn gewoon sporthorloges.
Het model wat het dichtst bij iets van elegant komt, in mijn beleving:
De Nomos Club Sport 37. Die is dun, elegant en lang gerekt, en kan uitstekend op een cordovannetje. Mogelijk is een Nomos Ahoi 36 ook een optie, maar dan draag je 'm op leer of textiel.
Maar nog even props voor de optie die @GMTplus1 aandroeg.
Geweldig. Prachtige maat, iconisch design, vloeit mooi om de pols, Hulde.
Wil je toch gewoon een sporthorloge zonder de pretentie elegant te zijn, dan zou ik zeker ook dit overwegen:
Gewoon een Chronomat 36. Met rouleaux band. Zit ook geweldig.
Wat een rotnaam. Het roept bij mij de associatie op van een product die je bij de Hornbach in vak 19 stelling 48 kunt kopen. In zakken van 1, 3 of 15 kilo.
Whahahaha, zo zijn er nog. Leuke horloges met een ruk naam…
Het halve Bucherer gamma bijvoorbeeld.
De tweeledige Frans-Duitse langnamige Zwitsers komen ook mijn strot uit. Da’s zo naam-principieel kopiëren van de grote drie.
Ook voor mij het perfecte horloge. Elegant sportief vind ik een mooie omschrijving! Of wel een GADA, ik vind het naar klinken, maar het is wel passend.
Mooi dat je een Spirit noemt, maar vervolgens een Conquest afbeeld. Beide zou ik beschouwen als ‘‘elegant sportief’’. Mijn voorkeur gaat naar de Conquest (van die twee)!
Ik heb zelf de 38mm Sandstone AT gepast, maar ben uiteindelijk toch voor teak deck gegaan. Geen moment spijt van.
Ik stem Aqua Terra!
Ik zou toch ook zeker de Railmaster eens serieus bekijken
Veel goede suggesties hier. Maar de Neomatik Sport is mij zo ontzettend positief opgevallen. Heb ‘m een aantal weken gedragen namens Ace (test voor de podcast) maar echt 9/10 wat mij betreft!
?? Wat bedoel je
Dat jouw ming imho kwalificeert aan de eisen van ts, maar dat er nog andere modellen van ming zijn zoals dat plaatje.