ELMA reinigingsmachine, hoeksteen in de horlogerie sinds 1948

Oké thanks ga ik mee aan de slag!

Zou gewoon 4 nieuwe potten kopen

Bij Cousins natuurlijk😀

Wordt niet mee geleverd komt eind 2022 een nieuwe uit

Zo makkelijk zijn ze niet meer te krijgen volgens mij, althans zie ze nergens?

Zal morgen eens kijken voor je op de zaak.

Super, bedankt!

Zelf 1x wat besteld bij Cousins UK. Was netjes verpakt en wat mij betreft keurig in orde. Maar daar heb ik geen review van geschreven… Ik denk dat weinig mensen dat doen na een bestelling van een paar tientjes, tenzij er iets mis is en vinden dat de winkel (of verzenddienst) hier iets niet goed hebben gedaan (wellicht bij het inpakken of verzenden, of bij de klachtbehandeling).

Cousins wordt hier wel vaker genoemd als bron voor materialen, dus ik denk dat de ervaringen over het algemeen goed zijn. Bedenk je alleen wel dat het Engelse recht van toepassing is en dat bijvoorbeeld retourneren duurder is dan een klein pakketje binnen NL (of BE) retourneren.

2 likes

Nooit grote problemen gehad en de kleine problemen die er waren zijn altijd netjes opgelost.
Je moet tegenwoordig wel rekening houden met invoer en BTW kosten.

2 likes

Bij Cousins goede service en snelle verzending. Maar sinds de Brexit moet je douane kosten + invoerkosten er nog bovenop rekenen. In Duitsland heb je ook Boley. Daar heb deze extra kosten niet.

1 like

Hoe het specifiek zit in NL weet ik niet maar in BE word je wel hard genaaid qua invoer en BTW vanuit UK.

Ik heb accounts bij een paar shops die ze verkopen (al moet je vaak wel een bedrijf hebben om er te kunnen kopen):

https://boley.de/en/shop/1679.elma-vintage

https://www.flume.de/en/tools-supplies/clean-dry-turning-sawing/watch-cleaning-machines/accessories-spare-parts/elma-and-greiner-machines/

https://www.laval-europe.com/en/watchmaking-tools/devices-for-watches/

1 like

Ik heb laatst voor ongeveer 70 euro gekocht bij cousins en niets extra hoeven betalen

Nee, maar wel btw en inklaring.

Dan heb je mazzel gehad; er glipt nog wel eens iets door, maar ga er niet vanuit dat dat de standaard is :wink:
Edit: Correctie: Cousins heeft zoals Inca hieronder aangeeft inderdaad een overeenkomst over de btw; je krijgt dus (als het goed gaat) geen bijkomende kosten.

1 like

Cousins heeft een tijdje geleden een mail verstuurd, waarin men aangeeft een regeling te hebben getroffen aangaande de betaling van btw.
Cousins houdt de btw in en (als het goed is) krijg je je pakket zo thuis gestuurd.

Dezelfde afspraak is ook met Aliexpress gemaakt.

3 likes

Je hebt gelijk; was ik alweer vergeten.

Al gaat het ook wel eens mis; heb niet zo lang geleden toch een keer btw in inklaring moeten betalen over een bestelling bij Cousins :grimacing:

1 like

Het gaat ook wel eens mis, dat klopt. Maar dat zal afnemen denk ik, naarmate de inklaarders hiermee bekend zijn geraakt.

1 like

Inderdaad; is allemaal relatief nieuw. Wat wel lastig blijft is dat lang niet alle bedrijven in het VK dergelijke overeenkomsten hebben, dus er blijft denk ik wel risico op fouten :thinking:

1 like

Ah, da’s netjes. Dan vallen veel probleempunten inderdaad meteen weg; Aliexpress werkt vlotjes (tot je over €150 gaat). Mooi dat Cousins het ook doet. Moet ik eens bekijken wat het eindresultaat is (in de EU betaal ik geen BTW). :+1:t2:

1 like

Je hebt gelijk, dacht dat cousins ze nog had, helaas…

1 like

Zal ze goed schoonmaken en de pakkingen controleren, zag zo op het eerste gezicht geen problemen maar een betere blik werpen kan nooit kwaad.

Heb je een foto van de elma,?