Was benieuwd naar 't model, goed apparaat. Krijg je nog wel mooi schoon
Klopt. Ook bij mij mis gegaan. En dan is het kastje muur. Ze hebben heel klein onleesbaar IOS logo op hun pakket staan. Cousins zou het moeten fixen als het mis gaat, maar doet dat niet.
Overigens heb ik een maand later zonder melding een terugbetaling van postnl op mijn rekening gekregen. Die komen er soms toch zelf achter dat het fout was. Geeft een mens hoop.
Ik had er niet eens aan gedacht dat het onterecht was. Maar het ging in mijn geval maar om een paar Euro dus niet echt de moeite om veel heisa over te maken
Hier ook laag bedrag omdat postnl verkeerd keek. Mijn doel was dat ze betere labels gingen printen bij hun postpartner om ellende in de toekomst te voorkomen.
Voor de rest, prima ervaringen met cousinsuk.
Als ik als privé persoon bij Cousins koop gaat het allemaal prima. Als bedrijf mag je het zelf allemaal regelen. Belangrijk dus om dit in je cousins profiel goed te hebben staan.
Ik heb het gewoon als prive staan
Ah, dat is wel een goeie om te onthouden inderdaad. En ook leuk om horen dat Cousins gewoon verkoopt aan particulieren, dat is domweg niet mogelijk bij Laval/Flume/Boley. Om bij Boley te registreren moet je zelfs, naast een BTW nummer, ook 2 âreferentiesâ opgeven van andere groothandels waarmee je werkt⊠kwestie van lekker elitair te doen. En Laval doet ook nog een screening van je KvK details alvorens een account toe te kennen - als je bedrijfsactiviteit niet expliciet âhorlogesâ of âjuwelenâ zegt krijg je een telefoontje in het Frans om uitleg te vragen. Speciaal wereldje.
đ«ą
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de bekabeling checken en de korf van de heater kan schoonmaken? Liefste verwijder ik de korf namelijk om deze schoon te maken.
Deze al gezien? Ik heb er toen veel aan gehad. Succes.
Ik had daar ook n vraag over in maart van dit jaar ('22) nadat ik een Elma had aangeschaft, met sterk vervuilde potten. Dreft hielp daar heulemaal niet. Heb toen zelf de oplossing voor gevonden, amonia. Maar in de daarop volgende reacties, kwam nog een aanvullende tip om ervoor te zorgen dat de potten echt helemaal schoon zijn.
Enfin, follow the link
Ik hoorde van iemand of dit forum dat er een Elma pot kapot is gegaan met deze oplossing. Misschien beter om warm ipv kokend water te gebruiken. Ik heb zelf een L&R reinigingsmachine en die heeft ronde potten ipv de vierkante die Elma gebruikt. En ze zijn van dik glas (denk wekfles), misschien dat dat het verschil is.
In hoe verre is dat kokende water eigenlijk echt nodig?
Kokend water is niet nodig, met lauw of warm water duurt het langer voor de reactie (met warmteontwikkeling) tot stand komt. In de voedsel industrie wordt kokend water gebruikt want âtijd is geldâ en dus wil men zo snel mogelijk reinigen.
Maar probeer het eerst eens uit in een jam/pastasaus potje. Dan merk je wel hoeveel NaOH korrels en water je nodig hebt/optimaal is qua tijd.
Altijd goed naspoelen met warm water. NaOH is niet giftig en lost goed op in warm water (en kost vrijwel niks: 1 kg ~ < Euro 5)
Natriumhydroxide is een zeer corrosieve stof die huid en ogen kan aantasten. Contact met de huid leidt tot weefselbeschadiging, roodheid, jeuk en ernstige brandwonden.
Contact met de ogen kan leiden tot gezichtsvermindering en blindheid. Oplossingen van natriumhydroxide in water worden als corrosief bestempeld wanneer de concentratie meer dan 2% bedraagt.
Wanneer natriumhydroxide in contact wordt gebracht met water of zuren treedt een grote warmteontwikkeling op. De stof is ook corrosief voor bepaalde onedele metalen, zoals aluminium en zink. Het kan ook schade toebrengen aan glas.
Bron: Wikipedia
Maar is NIET giftig!
Maar er is toch enige voorzichtigheid gewenst als men met dit product werktâŠ
Zoals met alle middelen inclusief heet water, moet je altijd voorzichtig zijn!
Net als met azijn zuur, ammonia, dreft, citroenzuur enz enz.
In het algemeen kun je stellen dat als je niet weet waar je mee bezig bent het beter kunt laten