Emotionele waarde: welk horloge is jou dierbaar?

Voor mij, mijn Tudor Pelagos, eerste luxe horloge. Gekocht om een professionele mijlpaal te vieren. En de Leonidas chronograaf die ik afgelopen kerst van mijn vriendin heb gekregen. Ohja, mijn Datejust… eerste (en enige) Rolex… toch ook iets speciaals.

1 like

Trouwhorloge

Horloges die gekoesterd worden en ik eigenlijk nog lang niet had willen hebben :disappointed:

Erfstuk na het overlijden van mijn schoonvader

Erfstuk na overlijden schoonmoeder :cry:

8 likes

Tot nu toe, heel simpel, deze 2.
De Tissot van mijn grootvader gekregen toen ik naar de middelbare school ging. Apetrots was ik.
Een aantal jaren later, toen ik eindexamen had gedaan kreeg ik de Omega van mijn ouders.
Beide horloges zijn nog steeds in mijn bezit en worden periodiek goed onderhouden.
Ongeveer 40 jaar geleden kreeg ik de Tissot.

12 likes


Deze, hij heeft het korps overleefd, ik niet.

1 like

Prachtige Tissot!

1 like

Deze Oris Source of Life, welke ik samen met mn vader zou gaan aanschaffen maar dat is helaas niet gelukt… Dit horloge gaat nooit meer weg.

9 likes

Beste Kasper,

Je begint je verhaal met te vermelden dat jouw horloge niet echt bijzonder is.
Waarom denk je dat dit geen bijzonder horloge is?
Laat je niks wijs maken! Ieder cadeau wat met veel liefde en zorg voor een ander is uitgezocht is bijzonder! Economische waarde heeft daar niets mee te maken.
Lekker makkelijk dat ik toevallig familie had die zich een Tissot en een Omega konden permitteren.
Daar heb ik niets voor hoeven doen. Ik hoop dat ik zo ben opgevoed dat als er Casio op had gestaan ik er net zo blij mee zou zijn geweest. Helaas kan ik daar niet geheel objectief over oordelen.
Ik vind jouw verhaal heel bijzonder en daarmee ook het symbool in de vorm van een horloge.

Overigens zie ik in dit draadje heel veel mooie verhalen. Allemaal anders, maar allemaal bijzonder.

3 likes

Voor mij deze Seiko.
Was van mijn onlangs overleden vader.
Af en toe de solar bijladen. Loopt nog steeds vanaf voor zijn overlijden.

3 likes

Sterkte! Een mooi gebaar dat je zo toch ‘de tijd’ met hem kan delen. Zo voelt het toch als ik het horloge van mijn vader draag. Vreemd dat heel veel mensen voelen dat ze het horloge niet willen laten stilvallen. Alsof je zo de gedachte levend probeert te houden. Sterk hoe een horloge zoveel meer kan zijn en zoveel betekenis kan hebben…

2 likes

Mijn Blancpain L-Evolution 8 days. Nieuw gekocht in 2012. Door een beroving kwijtgeraakt. Na speurwerk teruggevonden in Antwerpen bij een juwelier. Met de Antwerpse politie (en deels de Nederlandse) en Antwerpse recherche uiteindelijk door de rechter toegewezen gekregen. Tja, dan kan je geluk niet meer op. Deze gaat nooit meer weg.

7 likes

Die Air King is echt klasse!

1 like

De Leonidas van de opa van mij vader.
Onlangs door @Tokes nieuw leven ingeblazen zodat ik er op kan passen tot mijn zoon oud genoeg is om hem weer door te geven

7 likes

Mijn pas herstelde Seiko 5 van opa.

3 likes

Het horloge van mijn vader.
Een bescheiden horloge van een nog meer bescheiden man.

Hij droeg het horloge dag en nacht. Ik ben er na 6 jaar nog niet aan toe om het ook te gaan dragen. Mede omdat dan zijn massieve armen minder tastbaar zullen worden.

5 likes

Van mijn overleden opa. Hij droeg deze altijd, hele mooie herinneringen aan!

6 likes

Meerdere dierbare horloges bij mij.

Als klein jochie al interesse in horloges, dus toen mijn oma overleed en we ieder een klein beetje geld mochten besteden aan een herinnering heb ik daar een horloge voor gevraagd.
Ik had de net nieuwe Seiko “Dancing hands” (8M25-6000) uitgezocht, digitaal met analoge weergave,
voorzien van stopwatch, timer, alarm, en een “dansende wijzer modus”.
Jaren lang gedragen en geeft nog steeds de herinnering. Ik laat ook trouw steeds een nieuw batterijtje plaatsen, ondanks dat ik deze zelf niet meer draag. Inmiddels wordt deze door de wederhelft af en toe gedragen.

De volgende mijlpaal is een Rado Diastar Ceramica Multifunction.
Na het starten van onze eigen winkel hebben we ruim jaar later een doel bereikt en samen een Rado gekocht. Voor mij de multifunction, voor haar een Ceramica Black Dail.

Voor mijn 40e verjaardag een Seiko Premier Kinetic Perpetual Calendar gekregen van mijn vrouw.
Achterop een speciale inscriptie met voor ons een speciale betekenis.
Deze krijgt nog steeds regelmatig draagtijd en vindt ik nog steeds een prachtig tijdloos design.

10 jaar later wederom een horloge gekregen.
Een Meistersinger astroscope limited edition (100 stuks wereldwijd)

2 likes

Mooi om deze te hebben verkregen. Evenals veel andere horloges en verhalen in dit draadje.

Weet je de naam of type nummer van deze Omega? Ik zoek al heel lang naar het type dat mijn vader had en deze lijkt hem te zijn.

1 like

Dankjewel! Referentie is: 196.0082

Hopelijk kun je er wat mee!

1 like

Mijn eerste premium horloge nu al ruim 35 jaar in bezit :grin:

Dank je!

1 like