En het thema is: Vintage en Vierkant

Deze is zonder twijfel ook vintage en heel erg vierkant.

anker vierkant horloge

3 likes

Een vierkante Glashütte Spezimatic

7 likes

Ook JLC is bezig geweest met aparte vierkantige vormen in de periode dat vierkante horloges populair waren.
Hier heb ik nog iets uit een laatje gefrommeld wat in dit topic past.
Het model is nu niet direct mijn ding, maar ja, er zijn genoeg liefhebbers voor aparte modellen, als iedereen in hetzelfde model auto rijd, dan wordt het wel erg eentonig.


11 likes

Een vintage Lancia.

12 likes

Deze mag vast ook :sweat_smile:?

10 likes

Leuk voorbeeld Huib, maar als ik heel eerlijk ben, het is misschien een interessant horloge en zeker een mooi merk, maar ik vind het ook een spuuglelijk horloge… :frowning: Net of iemand er links en rechts een stukje heeft afgezaagd… Een JLC in een Russisch kastje zeg maar.
pleasing-emoticon-vector-10187044

Kan ook wel in dit topic:
[Horloges van automerken - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges]

1 like

De Lancia van @maanstof heeft wel dezelfde naam, maar heeft niets van doen met het automerk.
Toevallig lijkt de kast van de navolgende Hamilton van @Cricket33 wel heel erg op het logo van het automerk Lancia :smiley:

2 likes

Dat is denk ik juist zo aardig in dat draadje ‘Horloges van automerken’. Er komen automerknamen in voor die ook door een horlogefabrikant worden gevoerd en niets met elkaar te maken blijken te hebben.
Inmiddels gezien:

  • de Lancia hierboven maar die van @Haaren (zie aldaar dan weer wèl, denk ik).
  • de eerst getoonde Fiat van @wbcoupe , de tweede door hem getoonde, verderop in dat draadje is dan wèl weer aan Fiat auto’s verbonden.
  • Pontiac horloges hebben natuurlijk ook niks te maken met het Amerikaanse automerk.
  • Porche design heeft horloges op de markt gebracht die niets te maken hebben met de beroemde
    sportauto’s
  • Mijn Edox Alfetta is ook een toevallige overeenkomst met het bekende Alfa Romeo model
  • Evenals mijn Detomaso horloge dat geen directe binding heeft met het Italiaanse automerk.

edit: dit antwoord is een beetje off topic, maar zie het dan maar als ‘cross topic’… :slight_smile:

3 likes

Eens, Lancia met kroon-logo was een zelfstandig horlogemerk zonder connectie met de automaker. In dat draadje heb ik ook mijn Lancia-horloge gepost, met op de wijzerplaat het auto logo.
Maar alle horloges met een automerk naam kunnen daar natuurlijk worden geplaatst, leuk juist :white_check_mark:

2 likes

zeker vintage, maar is deze vierkant genoeg voor deze post??

13 likes

@Lexaf prachtige horloges!!! :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like

Ik vond er ook weer eentje:

10 likes

11 likes

Deze nog:

4 likes

En deze:

6 likes

En ook deze nog:

7 likes

11 likes

LIP-BASCHMAKOFF

15 likes

14 likes

10 likes