En het thema is: Vintage en Vierkant

Wow Domega! Een soort horlologisch wafelijzer? En dan ook nog een te klein bandje er op!
Trouwens, van dit merk hebben ze toch ook die vreselijke 3 punts sleutels ontworpen om dit soort lelijke horloges te mollen?
Alle gekheid op een stokje, zo lelijk vind ik 'm nou ook weer niet. Wel apart. En hij is echt über vierkant!

1 like

Misschien voor een damespols bedoeld :thinking:

Persoonlijk hebben vierkante horloges mijn voorkeur, maar qua design zijn ze voor mij vaak té dressy én goudkleurig :confused:


Deze vierkante chronograaf had ik bijv voor de Formule 1 uitzendingen gedacht, maar toch :thinking:

3 likes

Mijn Fortis Square mag hier niet ontbreken, een perfect vierkant van 38 bij 38 mm.

11 likes

7 likes

Hoi, die IAXA was zeker niet voor dames in de sixties - toen maakten damespolsjes nog zeer weinig uren in de sportschool hoor :zipper_mouth_face:

6 likes

Zag deze ergens online volledig vierkant, dikke stalen kast en dan zonder de ‘automatic’ tekst, alleen boven Omega en onder de Ville. Strakker kan ik me niet wensen :yum:

Nog een bijdrage van mij:

5 likes

Die tissot is echt geweldig met die markers en die kast

1 like

Daardoor viel ik er ook voor dat simpele ontwerp met die metalen look, hij is alleen wat klein aan mijn pols.

10 likes

Deze vierkante De Ville ligt nog even bij @Freddy die het horloge weer helemaal top heeft gemaakt met een kuis-en onderhoudsbeurt. Vrijdag snel ophalen en even om de pols.







Love Vintage en Vierkant :slight_smile:

9 likes

Mag deze hier meedoen? Uit het eerste jaar van de OQ, 1977.

4 likes

Is ruimschoots (25 jaar of meer) vintage. Heerlijk fout goud trouwens en in nieuwstaat zo te zien

Edit: oh nou zie ik het, ik dacht dat ik in het reguliere vintage draadje zat :blush:

2 likes

Vierkant, sirkel, rechthoek vorm, veelhoek … ‘het ronde vierkant’ … alles kan toch
Mooie gouden vintage Rolex btw!

2 likes

Nog twee vierkante horloges .

Helvetia.

Dugena

Ik ontdek nu pas dat het bandje waarschijnlijk meer waarde heeft dan het Dugena horloge. :roll_eyes:
Dit Longines bandje kan straks mooi op de Longines 30L. :upside_down_face:

10 likes

Vanmorgen met bandjes aan het klooien geweest. Even een stalen schakelband erop gezet…kan er niet enthousiast van worden…

10 likes

Hij heeft vier duidelijke hoeken, dus ach ja, waarom niet. Niks voor mij, al dat goud, maar in zijn soort een mooi ding Geniet er van!

1 like

Dat zijn de leukere bijkomstigheden van het verzamelen! Alsof je er een extra cadeautje bij krijgt.
De Dugena en de Helvetia an sich vind ik trouwens ook mooi. En vierkanter kan niet :slight_smile: .

Ik vind het wel wat hebben… sjieke combinatie zo op de foto. Maar in real life misschien iets te bling? Klassiek zwart of bruin leren tapered bandje is denk ik ook wel ‘gedistantieerd’
(zoals een kapper ooit tegen mij zei na een geslaagde knipbeurt: “Nou meneer, u ziet er weer gedistantieerd uit!” :joy: )
Als ik de foto’s zo naast elkaar zie vind ik hem bij nader inzien op leer ook mooier (Het Roma horloge, niet de kapper).

8 likes

Er is volgens mij geen topic voor driekant.
Dus doe ik mijn Hamilton driekanter maar even hier in dit topic.
Tenzij er bezwaar komt van Lex.

15 likes

Een Ventura!
Hoe kan ik daar nou bezwaar tegen hebben Huub?
En strikt genomen tel ik vier hoekjes…
Wat een extravagante beauty! Goud? Hamilton electric. Een iconisch horloge toch! Elvis Presley had toch zo’n ding?
Even gegoogeld:
https://www.hamiltonwatch.com/en-int/ventura.html

1 like