En het thema is: Vintage en Vierkant

Een vreemde eend in mijn collectie, geen idee wat het is.

7 likes

Apart dingetje, reclame voor Pommery Champagne zo te zien.

Mijn fantasie slaat waarschijnlijk op hol, maar zou de wijzerplaat een soort van geslagen zilveren munt zijn oid?

Ik zou er zelf trouwens een cabochon kroon opzetten om hem wat chiquer te maken :sunglasses:

3 likes


![20240301_091044|200x500](upload://u96pmIu72jt1MrIixyYHTHLurGd.jpe

Nog twee vreemdelingen.

4 likes

Altijd leuk, al die varianten op het ‘tank’ model. Omdat ze rechthoekig zijn ook best on topic in dit draadje, waarbij het begrip vierkant vrij ruim genomen is en daar vallen dus ook rechthoekige horloges onder. Nou ja, zo langzamerhand is het een echte dikke draad geworden.’

Echter: tank modellen zijn ook wel heel specifiek, Elk rechhoekig horloge is vierkantig. Maar niet elk vierkant horloge is rechthoekig. Elke tank is rechthoekig, maar niet elke rechthoek is een tank.

Ik vroeg mij af: is het zo langzamerhand tijd aan het worden om een aparte draad te starten: show je vintage tankje?
Er zijn om te beginnen vast wel een aantal HF leden die in het bezit zijn van een mooie Cartier Tank, zij is tenslotte de moeder aller tankjes. Die willen ze vast wel (nog eens) laten zien. Ik ben benieuwd of dit een nieuw topic kan opleveren. Ik ben zelf niet in het bezit van een echte Cartier tank (veel te kostbaar voor mij) maar heb wel een paar verwante modelletjes. Dus misschien start ik dat nieuwe topic zelf wel. Maar eerst eens zien of een ander HF lid dit oppakt.

Hieronder alvast wat voorbeelden van wat ik in dit draadje ‘Vintage & Vierkant’ zoal tegen ben gekomen.


van @AB64 deze Butex

image
van @Pietervh deze Nisus


van @pmannaert deze prachtige Novera sport

image
van @Stijn86 een echte Cartier met een hele mooie niet zo gangbare wijzerplaat.

image
Tenslotte van mijzelf de Zodiac van mijn vader.

Het zaadje is geplant, ik ben benieuwd, doe je best!

image

8 likes

Mooi spul, dat draadje komt eraan!

2 likes

De hoogste tijd!!

3 likes

Prima Alex, dat je het initiatief zo snel hebt opgepakt. We zijn inmiddels pas een paar uurtjes verder en de reacties komen al binnen. Dat gaat een leuk draadje worden over een mooi specifiek thema!

image

1 like

Makes me wonder…
Een AI plaatjesgenerator gevraagd om een beeld met pinguins en een tank te genereren? Of net zolang gegoogled totdat je deze combo had gevonden?

het is een echte Batman classic!

1 like

Ah daar is tie gebleven… Die Oscar… :grin:

Heel even googelen en daar was ie…

1 like

Lijkt hetzelfde, maar zijn net iets anders. De een heeft een subdial met goedkleurige accenten. De ander is geheel zilver/zwart. Exemplaar met de subdial mist helaas de originele Pontiac kroon.

11 likes

Vandaag wat meer tijd dus hier ook even cross posten,

10 likes

Kan altijd Rhys. Hij blijft leuk.

1 like

Dankjewel Lex, superfijn horloge van Tim gekocht,

1 like

Even een NA voorstellen. Een Takano Precision Super.
Toen ik dit horloge kocht, was het in eerste instantie bedoeld voor een andere Takano, die ik heb liggen. Maar ja, deze vond ik gewoon heel erg leuk, ondanks de geleefde wijzerplaat. Ik heb gewoon een zwak voor spider wijzerplaten, en zeker als ze vierkant zijn…

12 likes

Ik kan hier met de V&V al heel aardig meedoen…




18 likes

Dat kan je wel stellen ja :muscle:

2 likes

Aardig vierkantig toch? :roll_eyes:

15 likes

Vers aangekomen uit Japan, een tankje, Seiko Unique 10195 uit 1959. Loopt best goed, maar kan wel een beurtje gebruiken.



9 likes