En het thema is: Vintage en Vierkant

Onderhandelingen waren snel afgelopen.
Object is inmiddels verstuurd en zal hopelijk morgen worden aangeboden door DHL.

Ik weet het toevallig, maar serieuze volgers van dit topic kunnen daar simpel achter komen.
Wie heeft het gevonden???
laat het horen.

4 likes

@Scudo
Volgens mij zit jij behoorlijk dik in de vierkante klokkies! Doe ons eens een groepsplaatje?

2 likes

Dan ben ik te lang bezig om ze allemaal bij elkaar te zoeken. Bovendien heb ik begrepen dat ze er niet allemaal bij horen. :wink:

1 like

6 likes

9 likes

OMG! Zijn het er zóveel?
Maar kom op! Als ik 't kan, kan jij t ook!


Eindresultaat uit het draadje De Enige op HF! - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Als jij vind dat ze er bij horen horen ze er bij. Ik ben hier niet de scheidsrechter, ik inspireer slechts. En dat is aardig gelukt mag ik wel zeggen, als ik zie welke prachtige, leuke, originele en bizarre exemplaren hier voorbij komen. Nooit gedacht dat het zo’n populair onderwerp / draadje zou worden.
Jouw aandeel tot nu toe is overigens ook indrukwekkend. Ook al omdat het bijna allemaal Ruhla’s zijn (inclusief de sub merken) en je daarmee een fantastisch stijl- en tijds voorbeeld geeft van het hoogtepunt uit de DDR tijd in de horloge industrie. Genieten dus! :+1: :joy:

3 likes

Hmmm… van mij zitten er zegge en schrijven 2 Ruhla’s bij. De rest zijn allemaal anderen.

8 likes

Leuk!
Hierboven stond al de variant met Russische dagaanduiding:

4 likes

6 likes

Je hebt gelijk @scudo. Nou ja, het zijn er 3:

.
Typisch voorbeeld van onbewust wensdenken en / of tunnelvisie van mijn kant. Maar al die andere vierkante van jou vind ik ook leuk.
Als ik jouw andere topics en topic bijdragen meetel waarin ik ook regelmatig Ruhla of Ruhla verwanten tegenkom zijn het er toch best een heleboel. Dus een overzicht met historisch perspectief zou toch wel leuk zijn. Misschien een reden tot het opstellen van een apart nieuw draadje?

5 likes

De Agon is geen Ruhla :wink:

1 like

Nee inderdaad Dom van mij er staat duidelijk ‘SWISS’ op de plaat.

Er is een Ruhla only draadje, maar ik denk dat dat in de foute rubriek staat.
Het zou misschien beter tot zijn recht komen in de vintage rubriek

2 likes

8 likes

Timex duo fair & square

9 likes

OK, een limerickje dan maar, om 't goed te maken.

Ons @Scudo heeft een mooie liefdesband
Met horloges uit Rus- en Oost-Duitsland
Raketa, Ruhla, Slava en Karex
En zie daar: ook een mooi stel van Timex
Zowel rond, als ovaal en zelfs vierkant!

2 likes

La lalalalala la.

Ik mag zo ook aansluiten in dit topic :slight_smile:

Of moet ik zeggen: aanhaken? :wink:

Heel bijzonder, niet eerder gezien. Het meeste zit waarschijnlijk onder het bandje, want op zo een stukje lijkt me te klein voor een heel uurwerk.

2 likes

Jee! Na een tip in dit topic (denk ik?) dit nieuwe schatje binnengesleept!

8 likes

Hier kan ik ook even meedoen. En met even bedoel ik ook even. Want vandaag binnengekomen, en het staat alweer te koop tegen kostprijs… Ik heb gewoon te veel horloges, en deze vind ik dan net iets minder mooi.
Maar wel weer iets, dat je hier niet dagelijks ziet, een Pobeda, maar dan in het vierkant en met een leuke wijzerplaat.

8 likes