En het thema is: Vintage en Vierkant

Hier kannik mijn horloge van vandaag ook wel posten…

15 likes

Timex Mercury 1974

17 likes

13 likes

Niet echt vierkant maar toch vintage…en voldoende om dit lijntje te uppen :wink:

12 likes

Wat een leuk ding Pierre. Lijkt een wekkertje?
En het doosje is in elk geval mooi vierkant, toch?
Wat zijn de afmetingen?

1 like

20 likes

40x46x15

Een wekkertje :grimacing:

7 likes

Hier een zeer eigenzinnige Seiko 6660-6000 uit 1967. Nog geen idee of ik het ga houden en het bandje past ook niet om mijn pols, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om het te kopen. Kostte ook niet veel, maar het loopt… het enige wat ik moest doen, was het glaasje polijsten en de kast wat oppoetsen…

20 likes

Mooi design ding.
Qua model een wonderlijke kruising tussen de Seiko Siver Angel en de vierkante Indus waarover ik pas geleden in een ander topic schreef. Maar jouw Seiko 6660 was er al zo’n 10 jaar eerder. De tijd vooruit!
Toch zouden mijn Seiko en Indus ook hier in Vintage & Vierkant kunnen staan.

imageimage

8 likes

Het is stil hier…

17 likes

Blij mee, vergeten, blij mee, en jammer helaas…
Dat kwam zo: Onderweg naar de reparateur kwam ik deze beauty tegen in de handen van een aspirant koper die hem na minutieus bestuderen weer in de vitrine van een kringloop terug legde.

Ik keek 0,2 seconde en rekende in bijna dezelfde seconde af - impulsief als altijd maar vooral vanwege de band. Bij de reparateur gaf ik hem meteen weer af - wie weet? - en fietste terug.
Deze week waren de reparaties klaar, en terplekke moest ik toch even nadenken waar nu dat derde horloge ineens vandaan kwam :thinking:
Oh jaaaaá…
Helaas😔

9 likes

Maar gelukkig hadden we foto’s oh pardon… het bandje nog! :joy:

1 like

Voor wie Vintage en Vierkant mooi vindt…

Heb zelf geen band of relatie met de aanbieder maar dit is een fatsoenlijke prijs voor een mooi exemplaar.
Lijkt op die van mij:

15 likes

Erg mooi!

1 like

Deze is hier een maandje geleden binnen komen wandelen ( met dank aan @Willemseiko).
Er zit een in-house Langendorf cal. 1022 uurwerkje in. Moet wel een keer een service, maar loopt (nog) netjes.

Even een paar advertentietjes er bij…

15 likes

Mooi vierkant is niet lelijk :heart_decoration:

24 likes

Nou… ik dus ")

Kwam deze tegen op eBay. Advertentie uit 1964. Komt wel heel dicht in de buurt…

12 likes

11 likes

Bulova voor Harley Davidson 78B117 van 2011… loopt nog altijd perfekt.

7 likes

Interessant ding… maar nog niet echt vintage. Dan moet ie nog zo’n jaartje of 10 wachten.

Ter info: het woord ‘vintage’ komt naar sommigen zeggen van ‘vingt’-‘age’…
vrij vertaald leeftijd-twintig-jaar.
In het algemeen wordt voor vintage minstens 25 jaar aangehouden.

1 like