Bijna vierkant
Zeker weten, mooi toch?
Mbt die MP advertentie, zie wel dat de kroon ietwat scheef staat en is mogelijk niet origineel (moet Zenith branded zijn). Is op de foto’s niet goed te zien dus wellicht evebn de moeite waard om te vragen om een goede foto vd kroon
Mooi deze!
En super chique!
Leuk geprobeerd
En machtig mooi!
Geslepen glas!
Mooi bedacht Don!
Misschien wel vintage, maar dit kan ik niet echt vierkant meer noemen, sorry…
Elk horloge heeft wel ergens vier hoeken, gerekend vanaf de lugs, ook al lopen die door in de kast. Toch?
omdat je het vraagt, een echte vierkante dan
die groene 5606-5110 zou ik nog wel eens willen vinden in staal
Super gaaf zou dat zijn, maar die zwarte is ook heel mooi, ook cosmetisch nog in vrijwel nieuwstaat zo te zien.
Mijn leeftijd hoef je niet te weten, maar ik ben slank en goed gevormd ;-). Ik ga voor bling bling feestjes of voor kerst.
Oh ja, mij peetoom in @svenn
De peetoom van de Seiko is @Dao
Ogen dicht, ik ben erg sexy - maar wel minderjarig. Ik hoor hier dus niet thuis, fout fout fout. Mijn etro image is helemaal nieuw (2023).
Vandaag een echt oudje. Een rechthoekig tankje. Een Sona, volgens het merkje op de nogal verweerde wijzerplaat.
Het Peseux uurwerkje wat er in zit is uit medio jaren '30 van de vorige eeuw. Daar dan eerst maar eens een foto van, want het uurwerk is ook vierkant.
Een Peseux 110, volgens Dr. Ranfft uit 1935, dus het horloge zal ook uit die tijd zijn.
Van de Mikrolisk merken database word ik dit keer niet echt wijzer, want de twee fabrikanten referenties die daar uit komen geven een registratiedatum uit de jaren '50. Omdat het uurwerk geen schok bescherming op de balans heeft denk ik dat het horloge ouder is.
Maar daarom niet getreurd, het gaat in dit topic om de plaatjes:
Een klassiek tank model, 21 mm excl. kroon bij 40mm over de lugs.
Messing verchroomd kastje met een stalen bodem. Wel zo prettig bij het dragen. Veel horloges uit die tijd met zo’n schoonpoetsdoos constructie van de kast hadden een vernikkelde kast en kastbodem en daar wilde je huid nogal eens slecht op reageren.
Schoenpoetsdoosje
Het kastje is met zijn 21 mm weliswaar heel smal, maar door de relatief grote maat van 40mm over de lugs toch ook nu nog steeds redelijk goed te dragen als heren horloge.
Jammer natuurlijk van de behoorlijk beschadigde wijzerplaat. Hoe het er uit zou kunnen zien als de wijzerplaat niet zo ernstig aangetast zou zijn kun je zien aan de digitaal nabewerkte versie van dezelfde foto hieronder.
Zo had ik het liever gezien! Maar niets is wat het lijkt. Helaas is de werkelijkheid anders en zal ik het met de vlekken, de strepen, de krassen en de deuken moeten doen.
De tanden des tijds zijn onverbiddellijk en medogenloos. De harde belichting bij het maken van de foto met twee 3000 lumen led lampen laten de aantasing door gebruik en tijd nog duidelijker zien. Bij gewoon daglicht aan de pols valt het eigenlijk nog wel mee.
NB: Wat je op de nabewerkte / geretoucheerde foto hierboven ziet is dus virtueel, het resultaat van een uurtje digitaal poetsen met PaintShop Pro op de computer. Ook wel eens leuk om te doen…