En het thema is: Vintage en Vierkant

6 likes

71dd2ab61ca0c389930db06c97b11f99f996cab6_2_690x326

Dit zijn allebei AS-984 uurwerken. Zie ook HIER

12fc64a49f5a0f0b4186c89dd370cc72f4ce1b20_2_666x500

Deze past ook, naar mijn bescheiden mening, als a-techneut.

5 likes

Ha kijk! De jury heeft gesproken!:wink:

1 like

Nee, Bas, een jury geeft een oordeel, ik slechts een mening.
Het rechtse exemplaar op de duo-foto is van Wolter. Die heeft vastgesteld dat de WP-zijde met AS 984 is gemerkt. Dat zou bij het “vierkantje” ook het geval kunnen zijn (?).

1 like

Jouw mening Is voor mij genoeg :innocent:

1 like

Nog van Saddam geweest?

2 likes

Tuurlijk wel… uhm… niet? Wernam? Niet in Mikrolisk gevonden. Duits? Zwitsers. Welk kaliber?
Wel heel mooi. En onbekend is bij mij vaak zeer bemind. Fancy lugs. Ik hou wel van die art deco dingen met van die dikke bolle glaasjes.

Wel fors en ook vintage en zeker leuk, maar niet echt vierkant toch? Naar mijn mening is dit een typische C-Shape met ‘hidden lugs’.

Deze wèl! Mooi! En zeldzaam, denk ik?

:heart_eyes: WOW!
Èn Vintage, èn vierkant, èn de rode seconden wijzer met het knalrode bandje èn een mooi merk,
èn N.O.S. Het Kan Niet Op! Super mooi!

Nog een keer wow. Vierkanter kan niet. Die Pontiac ziet er nu al zo mooi uit. Ik ben benieuwd wat voor schoonheid het gaat worden na service en gepoetst kastje. Oh ja, ook nog een rode datum. Wat een feest!
Lekker bezig Remco!

@chi_kwadraat #AS984

Jouw mening is voor mij doorslaggevend. Bedankt dat je ons bij de les houdt! :pray:

5 likes

Hoi, Dank! Ja erg leuke Wernam, ik heb ook weleens gezocht op internet maar nooit iets gevonden. Welk kaliber er in zit weer ik niet maar het loopt goed. Ik moet je bekennen dat ik em nooit draag… De Certina is inderdaad niet helemaal vierkant…

1 like

Kijk wat ik vond, nog wel op ons eigen mooie forum:

3 likes

Het enige waar ik over twijfel zijn de wijzerplaatschroeven , die zie ik niet door de bruggen heenkomen.

2 likes

Inderdaad. En ik ben ook benieuwd naar de afmetingen van de verschillende uitvoeringen.

2 likes

Op Etsy eentje met checker dial :nerd_face:

2 likes

Niet vierkant deze, maar rond. En erg mooi! Vanwege het bijzondere merk en de opmerkzame vermelding van @Domega in dit draadje, toch ook maar even een (screenshot) plaatje en een URL erbij. Hij is tenslotte te koop… Als iemand belangstelling heeft…

https://www.etsy.com/listing/1509325754/wernam-17j-checkerboard-dial-wrist-watch

5 likes

Mét een Duits AHO-1057 uurwerk, en zónder het fiere “Swiss Made” kunnen we er wel van uitgaan dat het geen Zwitsers merk is.

3 likes

Erg mooie wijzerplaat! De mijne vanmorgen opgewonden en loopt nog op tijd.

Hij verstuurt niet naar NL vanuit VS. En ik zie op eBay al verzendkosten van minstens 63 euro voor vergelijkbare horloges van VS-NL, dus helaas is het nu niet interessant om daar te kopen. Mijn potje oranje huidcrême zal ook wel duurder zijn…

1 like

Ja, sorry, die had ik gemist. Ik zie het nu ook net. Jammer, want de vraagprijs is niet onredelijk. Helaas is het vrijwel niet meer te doen om iets uit USA te laten komen gezien de krankjoreme verzendkosten. Gelukkig is er dichterbij ook veel moois te vinden.

:rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Ik zag dat iemand stiekem ronde vormen in dit draadje wist te proppen, dan kan ik dat ook.

Mijn DreffA raakt er helemaal opgewonden van, dus klaar om morgen een dagje te werken (dat schijn ik ook nog weleens te doen).

7 likes

Toe maar! De Dame van Milo! En wat is de relatie van Dreffa met Venus? (maak er niet te veel werk van… :innocent:)

Om weer on topic te komen:

Deze is zonder twijfel vierkant. 27 x 27 mm zonder lugs en kroon (37mm over de lugs).
Geschenk van vriend @basvg. Hij kwam binnen zonder glaasje, maar daar heb ik zelf iets voor kunnen fabrieken. Het Jeambrun PS 31 uurwerkje is door Bas weer tot de orde geroepen en loopt nu weer zoals het heurt. En ja, de wijzerplaat is wat gehavend. De tandjes des tijds zijn soms best scherp. En nee, er heurt geen secondewijzer op. En ja, ik denk dat er iets is met de wijzers… heurt die urenwijzer er wel op?

Toch een leuk ding. Dauphine is niet echt een wereldmerk denk ik, maar het wordt toch interessant als je, bij goed kijken, onder op de wijzerplaat leest: “LIP MADE”.
OK, Frans uurwerkje… ondergeschoven kindje van LIP dus. Toch een bekend merk op de achtergrond. Wordt bevestigd door Mikrolisk.

Hieronder nog wat foto’s van dit grappige rose gold plated schoenpoetsdoosje:

Dank je wel, Bas! Blij mee!

7 likes

Beetje cultuur op Hf. Het is vaak al zo plat. :laughing:

2 likes