En nu?!? Collectie advies

Concurreren doen ze nog niet echt. De Longines gaat voor het ruigere (strand)werk en de Omega toch meer voor de rustigere activiteiten. De Longines concurreert wel met de G-Shock, al krijgt die laatste ook wel zijn tijd als er echt stevig geklust wordt.

Mooi, en zeker een optie.

De Oyser Perpetual zag ik. 36mm is mij te klein en, hiervoor ga ik slaag krijgen, ik vind mijn Gentleman spannender ogen :sweat_smile:.

1 like

Nee bedoel die sub groen. Van mannetjesmar.

1 like

Die is heel mooi, maar dat vind ik te veel geld :innocent:. Tevreden met mijn Seamaster voorlopig.

1 like

Ja die Seamaster is ook geweldig.

2 likes

Ik zou bijna zeggen als de opbrengst genoeg is, de hele berg verkopen en je grail kopen. Ik heb qua zakmes mijn grail gekocht em draag al jaren de rest nooit meer. Ga ze verkopen omdat ze stof happen en ruimte innemen.

1 like

Ik bedoel dagelijks

Dat is me te saai, ik houd van de afwisseling. En niet ieder horloge werkt voor mij in ieder scenario.
Al kan ik met de G-Shock waarschijnlijk alles, maar uiteindelijk is een horloge niet eens nodig. Het is vooral leuk en een accessoire :innocent:.
Daarnaast is menig grail niet overal te dragen, al helpt jou tip met het zakmes meenemen dan wellicht :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Weg doen wat je niet draagt en doe eens gek, ga voor blauw of misschien wel wit…

1 like

Precies dat, ik heb het Blauwe gedeelte gevuld op advies :saluting_face:.
Nu moet ik mijzelf nog overtuigen dat die SeaQ het niet is voor mij, maar dat lukt al maanden niet :yum:. De volgende aankoop wordt nog overwogen.

Blauw of wit, wie weet ooit maar waarschijnlijk ‘gewoon’ groen :green_heart:.
Een goede dress watch is trouwens wel wit (of licht van kleur) vind ik, maar zo’n horloge draag ik zelden.

2 likes

Ook deze gaan passen

7 likes

Ja, dat heb ik gedaan :sweat_smile:. Past en staat veelte goed :star_struck:.
Kan ik overal dragen, en is niet saai. Deze foto is trouwens helemaal brilliant.

1 like

Plaats op verzoek van @Fate_Amenable_To_Change alleen nog maar echte sfeer plaatjes :smile:

1 like

Je poste deze zelf al, ga je deze ook overwegen :thinking: Groen, maar toch compleet anders dan de rest van je collectie en voor 2,5k in de pre order beduidend voordeliger dan de Omega, Rolex of GO :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik zit net een video ervan te kijken ook :smiling_face:.
The Furlan Marri Disco Volante pairs Art Deco and hand-finishing for just $2,780 (youtube.com)

Toch zou ik het niet goedkoop willen noemen, voor wat het is. En ik denk niet dat 38mm, zeker zonder lugs, mij staat. De Nomos Clubsport 37 zag er heel zielig uit op een 19,5cm en relatief vlakke pols :sweat_smile:. Ook een lederen band zou ik niet dagelijks willen dragen.
Voor een ‘echte’ dress watch zou het kunnen.

Voor mij gaat deze het niet worden vrees ik, maar het is wel een gaaf ding :slight_smile: .

1 like

Hij is best cool, maar de eerder getoonde en genoemde horloges passen beter bij jou en jouw smaak. Punt :smile:

1 like

Longines Hydro er tòch ook nog uit,

SeaQ èn Zulu-time erin :melting_face:

Blijf je op peil qua 1 horloge per merk, vervangt de SeaQ de Hydro qua style en heb je er een mooie GMT bij :ok_hand:

1 like

Die draag ik te graag en vaak vooralsnog :slight_smile: .

Voor de rest ben ik het eens, maar dan voeg ik de AT toe om ook van Omega 2 horloges te hebben :wink: . Soort van in balans :smiley: .

De Zulu 39mm moet ik eens om gaan doen, ik ben nog niet uit over de gouden sterretjes en hoe het draagt. Waarschijnlijk veelte mooi, dus ik wacht even :stuck_out_tongue: .

1 like

Grappig. Ik kocht drie modellen van Fontenille Pataud. Een 10cm Laguiole, een Pialincu, en een Le 5 Coqs, allemaal met een hoornen inlay. Sindsdien draag ik ook niks anders meer, eigenlijk ook geen McCusta.

Datzelfde gebeurt een beetje met mijn vier Grand Seiko horloges. Ik moet me bijna dwingen om nog iets anders te dragen, en zelfs Cartier komt maar mondjesmaat uit de doos.

In beide gevallen zijn het merken met een heel erg goede afwerking, waar nog relatief veel menselijke arbeid in zit, en die met het handje gepolijst worden door een vakman of -vrouw, in kleine oplage, relatief gezien. Ik zie een patroon.

Als hij weg is draag je hem niet meer. :rofl:

En je gaat zien dat je ze niet gaat missen. Als ik horloges voorbij zie komen die ik ooit had kan ik best nog wel eens denken “die was toch mooi”, maar meer dan dat is het niet.

De enige notabele uitzondering is mijn eerste GS ooit, de SBGV239 die hier op het forum rond zwerft. Die zou ik zo terug brengen, littekens en al, om hem volledig te laten restaureren.

1 like

Mooie collectie heb je.

Hier nog wat inspiratie 2 zijn er al genoemd de

Breitling Chronomat 40 gmt

De Longines Spirit Zulu time

Tag Heuer Aquaracer

2 likes

2 likes