Ik denk eerder iets technisch. Studeren in delft kom ik al snel uit bij de TUš
Altijd al vooruitstrevend van geest geweest zodoende
Inderdaad, TS wordt op zijn wenken bediend.
Ik weet niet wat je gaat studeren in Delft maar als dat iets technisch/wetenschappelijks zoals l&r, technische natuurkunde, etc is hoort daar natuurlijk eigenlijk een milgauss bij.
Eerlijk gezegd, had ik eerst best wel een afkeer tegen rolex, omdat ik het āzo standaardā (fout fout) vond.
Maar toen ik mān research ging doen kwam ik erachter dat rolex heel veel dingen heeft die me aantrekken
- Een eigen identiteit, en wel een hele grote
- Volledig zelfgemaakte horloges
- Waardevast
- Tijdloos
- Inhouse movements
- Las iets over 1 keer service per 10 jaar
En zo natuurlijk nog een hoop andere dingen. Ik wilde eigenlijk ongeveer 2000-3000 euro uitgeven aan een horloge, maar hiervoor wil ik wel meer betalen.
Nee, als ik geslaagd ben op het VWO.
Een rolex nieuw kopen, bij een AD doet ook veel minder pijn dan een hele hoop andere horloges die grijs / tweedehands veel goedkoper zijn.
Ik heb verder niks tegen tweedehands, maar ik ben wel van plan om deze te kopen voor het leven.
Flink gespaard van je krantenwijk!
Een nieuwe Rolex kopen voor wat minder bij een betrouwbare grijze handelaar doet ook geen pijn hoorā¦
ja, zo dacht ik toen ook. heb toen een daytona met zenith uurwerk voor nog geen 3000 GULDEN afgewezen
niks mis mee met grijs of tweede hands. zoals ze zeggen ābuy the sellerā. Hier op het forum zijn er een paar bij wie je goed zit.
Zo lag deze in de jaren negentig in de vitrine op de Kalverstraat. Niet te slijtenā¦
ā¦had ik maar.
Ik heb een Seiko SNZG, ben er blij mee, maar mān hart gaat er niet sneller van slaan. Goed advies!
Computer science and engineering. Vorig jaar heb ik mijn VWO diploma al gehaald, EM profiel.
Dit jaar een tussenjaar gedaan, veel gewerkt. Toen op het einde begon ik toch te twijfelen aan mijn studiekeus (studiekeus: niks). Dus heb ik me ingeschreven voor het staatsexamen Wiskunde B.
Dat laatste heb ik behoorlijk onderschat qua hoeveelheid werk.
Overigens als ik niet slaag⦠koop ik hem waarschijnlijk nog steeds
aha allemaal GEEKS
Zal niet veel studenten tussen zitten die het merk rolex ken.
Was ander verhaal geweest als je economie ging studeren. Maar in mijn gehele studietijd had er maar 2-3 studenten het opgemerkt. ik droeg een stalen DJ van mijn vader
Geweldig toch, waarschijnlijk geven die gasten daar al hun geld uit aan die foeilelijke gaming laptops⦠of skins in games⦠en dan vinden ze mij dom dat ik een rolex heb gekocht.
Dat doen ze inderdaad⦠ik studeerde zelf informatica aan de UL en de 17-inch-Asus-bakbeesten waren niet van de lucht
(Dit was nog in de pre-WoW-tijd maar de typering klopt nog steeds denk ik!)
Het 1 hoeft het ander imho niet uit te sluiten. Maar dat ter zijde.
Wel oppassen met vintage dat soms toch onderdelen minder zijn gemaakt, vergeleken met wat er nu mogelijk Is. Denk aan plexiglas wat makkelijk krast (of je moet van periodiek polijsten/poetsen houden), die rammelende uitgerekte bandjes, de gebouwen endlinks, en dan heb ik het nog niet over de metalen blikken sluiting. Het enige van mn seadweller wat ik tegenwoordig onwaardig vind op een premium horloge.
Betreft keuze, als je heel zeker bent dat het een horloge voor het leven zal gaan worden, dan zou ik voor een wat tijdloze ontwerp gaan. Kans lijkt me groot dat op een latere leeftijd je em of steeds mooi vind. Zo niet, kun je em altijd nog es op nette gelegenheden dragen.
Maar smaken en omstandigheden veranderen, dus ik zou een horloge kiezen die bij je levensstijl past. Draag je spijkerbroeken met gaten, motorcross je graag, etc. Dan vind ik zo een OP er minder bij passen. Dan liever een Explorer ofzo.
Over Explorer gesproken, dat vind ik een goeie kameleon. Wat ik daarmee bedoel, is dat op een āversletenā leren bandje hij lekker casual met een spijkerbroek matched, op rubber sportief oogt, op een nato military/field/trekking look krijgt, op aligator een nette dressy uitstraling heeft, en op zn metalen oyster band all round overal wel bij kan.
Een tip, ik meen dat nog steeds zo is dat een losse metalen band erbij kopen, vaak duurder is dan een losse leren bandje. Bovendien kun je voor redelijke prijs wel een origineleges kopen en dan allerhande bandjes ermee combineren of zelfs custom laten maken.
Succes met je keuze.