Er is een el cheapo AP hommage onderweg

Ik weet niet veel van auto’s maar dat Lexus Japans is wist ik … Ik gaf ook twee voorbeelden…

Voorbeeld 1Had dat overigens wel met een Koreaan (ben niet

heel erg thuis in auto’s, dus merk weet ik niet
meer…) die een paar jaar geleden gewoon modellen
van VW en Opel gebruikte met andere lichten erin.
Voorbeeld 2Volgens mij had Lexus dat ook een keer met het
S-model van Mercedes.
Hierbij hebben ze die modellen waarschijnlijk
zelfs gekocht van VW, Opel en Mercedes. Echter
blijft het mijn mening over de maker… in dit
geval de Koreaan (voorbeeld 1) en Lexus (Voorbeeld 2):

:slight_smile:

Ikzelf heb een lexus ls 430!

Oh shit ik dacht dat dit het lexusforum was!

Sorry ik wist het even niet meer.

Appels met peren vergelijken dit toch?

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

P.s lekker dragen waar je zin in hebt.

ben zelf niet zo’n berichtenposter maar laat iedereen die negatieve reacties heeft op deze post eerst even op zijn computer/laptop/iphone/ipod/kledingkast/dvdkast/mp3speler etc.etc.etc kijken wat daar dan allemaal inzit of wordt afgespeelt…is dat ook origineel???neeeeeh…volgens mij niet…wees niet zo hypocriet…doe niet zo moeilijk over een hommage…het gaat toch om het verzamelen en het is toch gewoon een geweldig gevoel als er weer zo’n pakket op de deurmat valt of als er weer wordt aangebeld…en je mag weer even genieten van het moment dat je het pakket openmaakt en je het horloge omdoet en dan vervolgens uren naar je pols zit te staren…of het nou een hommage is of een rolex van duizenden euro’s…het gevoel is hetzelfde…

ik heb zelf ooit een iwc aquatimer in 2002 nieuw gekocht bij een bekende juwelier in nijmegen…vervolgens terug moeten brengen omdat het 3 uur “stripje” van de wijzerplaat los was gekomen en hierdoor liep natuurlijk de wijzers vast met alle gevolgen…4 maanden moeten wachten…maar goed ik dwaal af…

gewoon ophouden met dit soort hypocriete discussies

en dat is mijn mening…

Volgens mij dwaal je zelf nu een beetje af, want een ieder gunt hem dat gevoel en dat stond ook niet ter discussie. Vind ook dat je gelijk hebt want ik kan erg blij worden van een Swatch.

Meningen werden door TS gevraagd en vervolgens kwamen er bevindingen/conclusies m.b.t. dat het duur moet zijn voor enthousiaste reacties en goedkeuring ed. van TS zelf!

Als er gekopieerde muziek/films/etc in een speler zitten zijn dit kopieën en geen hommages. Mij gaat het om de benoeming hommage… De term hypocriet staat hier dan ook los van.
Verder moet iedereen lekker kopen wat ze willen. Zelf als ze blij worden van een neppert; lekker doen!

Leuk dat je destijds een nieuwe IWC hebt gekocht en zonde dat deze al snel terug moest. Dat komt helaas bij alle merken voor zo ik ken ook verhalen waarbij dat gebeurd bij Patek, Swatch en vele andere merken. Enfin…

Kortom ik deel je mening m.b.t. het gevoel.

Stoere klok! Alleen die rode spiraal vind ik minder.

Zonder AP erop vind ik 't niet zo erg. Maar deze is wel erg sterk ‘geinspireerd’.

+1

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

tja, voor horlogekenners/-liefhebbers is het verschil duidelijk. En als je ze naast elkaar zet en alle details met elkaar gaat vergelijken, dan kom je er ook achter dat ze niet identiek zijn.

Maar voor een leek die ze niet naast elkaar heeft staan. Dan lijken ze op elkaar. Ik bedoel als leek zou ik de blauwe kleur, de golfjes en de draairing (weet ik veel dat praktich elke duiker zo een ring heeft…) herkennen.
M’n zus die bijna m’n hele collectie heeft gezien vind de meeste maar meer van hetzelfde. Komt vooral door die duikersring. Weet zij veel dat de 1 een heliumventiel heeft, een loep, lug holes, solid end links, etc.
Ze is niet kleurenblind. Dus een zwarte Seadweller, bruine Miros of blauwe Seamaster vallen op. Maar als ik tussen m’n blauwe Seamasters wissel, of een Junghans Sub-look-alike, dan heeft ze dat meestal niet door. De meesten letten niet op dat soort details. Meestal als je als ergens wat ‘dieper’ in zit vallen dat soort dingen je op. Zo heb ik geen flauw idee als vriendinnen nieuwe oorbellen, kettingen, schoenen, lippenstift, etc. hebben. Pas als het opvallend anders is (kleur, materiaal) valt het me op.

Om het nog anders te illustreren, even een ander voorbeeld. Ik ben een leek op het gebied van racefietsen. Voor mij is elke fiets met zo een rare stuur, smalle frame en bandjes beetje hetzelfde. Tuurlijk heeft de 1 bijzondere velgen of is van carbon ofzo gemaakt, maak ik vind ze verder allemaal op elkaar lijken. Terwijl liefhebbers er een wereld van verschil in zien.

Ik begrijp Jazz’s vergissing destijds wel.

2006 Schreef:

Bidle Schreef:

Ik vind een Mini Cooper niet echt lijken op een
Swift.

Nou :smiley:

http://i667.photobucket.com/albums/vv39/spiderman6
5/Mini.jpg

http://i667.photobucket.com/albums/vv39/spiderman6
5/suzuki_swift_sport_niotnet10.jpg

Wist niet eens hoe een Swift eruit ziet. Maar zie nu wat je bedoelt. Thx!

marnix.moed Schreef:

Stoere klok! Alleen die rode spiraal vind ik
minder.

Zonder AP erop vind ik 't niet zo erg. Maar deze
is wel erg sterk ‘geinspireerd’.

Ruim een uur later ben ik er achter dat 't weer een flinke discussie is geworden. Maar zoals Henrik al opmerkte, top dat we er schappelijke manier over kunnen praten, en zij die niks met hommages/replicas hebben, Floris z’n plezier gunnen. :)-D

Ikzelf ben 15 jaar geleden m’n mechanische verzameling begonnen met een Junghans Submariner look-a-like, en ben onlangs met een Rolex Seadweller geeindigd. Wie weet… misschien dat Floris over 15 jaar evenveel van z’n Royal Oak Offshore geniet, als van z’n motor :wink:

Geniet van je nieuwe klok straks, enneh… ik ben wel benieuwd naar je foto’s en bevindingen hoor!

P.S. Zie dat er een nieuwe hommage topic is, maar die bewaar ik voor later. Is ook weer een flinke post geworden :stuck_out_tongue:

floris Schreef:

en
de definitie van een hommage word hier nu
uitgelegd als zijnde een model dat gebaseerd is op
een oud model oid, dat is de eerste keer dat ik
dat hoor eerlijk gezegt!

Ik ben dat wel eerder tegengekomen. Vaak wordt dit echter gedaan door het originele merk zelf. Ze noemen 't soms een hommage of zelfs een replica :smiley:
Of een re-issue/re-make. Ieder hanteert weer een andere benaming (net zoals o.a. op 't forum gebeurt).
Deze nieuwe klokjes verschillen vaak een heel klein beetje met het originele model om ze wat meer eigentijds te maken.
Het gaat dan meestal om een oud model die men eert vanwege een jubileum, zoals bijvoorbeeld de Breitling Navitimer.

Of dat ze em in een nieuwe jasje opnieuw willen gaan verkopen, zoals bijvoorbeeld de Omega Ploprof.

Soms weten ze zelfs nog een lading oude originele uurwerken te vinden die in de klokjes worden gestopt.

Eindelijk iemand die het snapt…hulde

Aaaahhhh… Mensen snappen het alleen als ze het met je eens zijn! Duidelijk!

Ik vind het onzin wat hij zegt en hypocrisie verwijten op basis van één single issue zonder mensen te kennen is dom. Dat hij geen probleem heeft met een neppe boxer van Björn Borg of nep-sportsokken voorzien van een swoosh (ik noem maar wat), wil nog niet zeggen dat anderen dat net zo zien. Ik koop geen nep en gaat nooit gebeuren ook (heb al moeite met Euroshopper). Dus waarom zou ik dan hypocriet zijn?

Maar ik snap het dan ook niet hè…

Eddy C. Schreef:

Aaaahhhh… Mensen snappen het alleen als ze het
met je eens zijn! Duidelijk!

Ik vind het onzin wat hij zegt en hypocrisie
verwijten op basis van één single issue zonder
mensen te kennen is dom. Dat hij geen probleem
heeft met een neppe boxer van Björn Borg of
nep-sportsokken voorzien van een swoosh (ik noem
maar wat), wil nog niet zeggen dat anderen dat net
zo zien. Ik koop geen nep en gaat nooit gebeuren
ook (heb al moeite met Euroshopper). Dus waarom
zou ik dan hypocriet zijn?

Maar ik snap het dan ook niet hè…

Dat is dus schaamte, je bent bang wat andere mensen van je denken, ik koop alles van euro shopper, schaam ik me niet voor, zijn goede producten in goedkoop uitziende verpakkingen, dat is nou eenmaal het concept, koop het niet omdat we sloebers zijn, maar omdat we gewoon begrijpen dat er niks anders in die euroshopper verpakking zit dan bij een A merk.

Nou ligt dat bij horloges iets anders natuurlijk…

Dat ga je niet menen… Uit schaamte? Allesbehalve! Ik besteed mijn geld liever aan producten van merken/fabrikanten die aan productinnovatie en ontwikkeling doen; die hun nek uitsteken met het introduceren van nieuwe producten, nieuwe smaken introduceren in plaats van simpel namaken wat populair is. Dat is een keuze, maar schaamte speelt in die afweging absoluut geen enkele rol. Het zinnetje “maar omdat we gewoon begrijpen dat er niks anders in die euroshopper verpakking zit dan bij een A merk” vind ik ongelooflijk. Je denkt dat anderen dom zijn omdat ze andere keuzes maken en andere ideën hebben dan jij?

Het enige product dat ik van euroshopper koop is vochtig toiletpapier. Omdat dit lekker stug is (toevalligerwijs waarschijnlijk). Maar dat terzijde… :slight_smile:

Ga je eens wat beter inlezen al die producten komen van de zelfde fabrikant ze draaien een paar uur A merk,(waar jij graag teveel voor betaald), en daarna gaan ze euroshopper draaien en misschien daarna nog even albert huismerk, het verschil zit hem dus puur in de verpakking.

Sorry dat ik even over 1 kam scheer maar ik heb meerdere mensen in mijn omgeving die geen euroshopper op de band durven te gooien, vreemd genoeg zijn dat ook nog mensen die vaak schulden hebben, leven op te grote voet zeg maar, even voor de duidelijk heid ik zeg dus nu niet dat jij ook zo bent!

Wat een ongelovelijke kul redenaties… sommige mensen hebben nu eenmaal principes, en andere lappen die met plezier aan hun laars en kopen namaak rommel.

Ieders goed recht natuurlijk om te doen en laten wat je wil, maar het zijn en blijven slappe aftreksels van het origineel.

floris Schreef:

Ga je eens wat beter inlezen al die producten
komen van de zelfde fabrikant ze draaien een paar
uur A merk,(waar jij graag teveel voor betaald),
en daarna gaan ze euroshopper draaien en misschien
daarna nog even albert huismerk, het verschil zit
hem dus puur in de verpakking.

Nou, niet helemaal. De beste ingredienten worden gebruikt voor het A-merk, de tweede keus gaat naar het huismerk en wat niet goed genoeg is bevonden voor die 2 gaat naar Euroshopper.
Bij sommige grondstoffen maakt dat niet veel uit, maar je kunt bij bepaalde producten toch echt wel kwaliteitsverschil zien/voelen/proeven.
In sommige gevallen zal zelfs het B-merk ‘beter’ zijn. Althans, je kan het lekkerder vinden. Zo vind ik zelf de Toblerone look-alike van Aldi net zo lekker als het echte product (en als je dan weet dat de prijs een stuk lager ligt, maakt dat het eindproduct net wat beter smaakt :wink:

De fabrieken waar het wordt gemaakt zijn vaak dezelfde, dat klopt. Maar deze fabrieken zijn net zo vaak merkonafhankelijk en produceren dan dus in opdracht van de verschillende merken/labels. Dat het uit dezelfde fabrieken komt betekent toch ook niet dat dezelfde ingrediënten worden gebruikt?

Maar goed, we dwalen af… En bedankt voor je nuance. Die zijn belangijk hè, nuances. Zeker bij dit soort gevoelige onderwerpen.

Oscar (schuldloos, op een hypotheekje na)

Eddy C. Schreef:

Het enige product dat ik van euroshopper koop is
vochtig toiletpapier.

Ooooh dus jij gebruikt geen Tjebok fles :smiley: :smiley:

2006 Schreef:

Eddy C. Schreef:

Het enige product dat ik van euroshopper koop
is
vochtig toiletpapier.

Ooooh dus jij gebruikt geen Tjebok fles :smiley: :smiley:

LOL! Nee, die staat er alleen voor als oma op visite is! :smiley: