En iedereen hier roept zowat: koop die AP gek11!!1!
Lullo’s. Maar vanuit WIS oogpunt snap ik die redenatie. Het kreng word steeds duurder en the only way is up.
En toch… Als dingen problematisch worden dan moet je er afstand van kunnen nemen. Dit forum helpt daar niet bij. Verkoop de hele bende, neem onbetaald verlof, neem je vrouw mee op een geweldige luxe rondreis door Zuid-Amerika. Besef dan eens wat je hebt, en of je mist wat je niet hebt.
Mis je het, begin dan de horologische reis van voor af aan. Begin weer met een SKX en groei omhoog. Waarom? Omdat ik dat zou doen.
Maar ik leef vrij bewust, geen angst. Ik weet heel goed hoe ik in elkaar zit en ik identificeer me niet met mijn obsessies. Wilt niet zeggen dat ik er niet frequent mee word meegesleurd, maar ik kan het een plaats geven.
Heb trouwens ooit al een moment gehad dat ik alles tot 5 stuks gereduceerd had “en nou is het afgelopen!”
Heeft welgeteld 2 weken geduurd…
Ben al 18 jaar bezig met de Gurdjieff filosofie. Luister naar mijn woorden maar kijk aub niet naar mijn daden
Er is één maar, je kunt in principe wel je de zelfde horloges weer terugkopen. Alleen zijn het niet meer ‘jouw’ horloges waar een verhaal achter zit en waar je indertijd net zo enthousiast over was als nu de AP. Ik heb zelf een bescheiden verzameling horloges (GMT1, GMT Batman, Zenith El Primero 36’000vph, jaren vijftig Cubaanse Longines, Seiko Presage SPB041J1, Fortis Flieger en een kanarigele G-Shock. M.u.v. de laatste zit er achter elk horloge een verhaal, wat in de jaren 80 begonnen is. Die horloges gaan bij mij niet zo snel meer weg.
Puur rationeel gezien heb je natuurlijk gelijk en dat maakt de keuze eenvoudig, zeker als je er vanuit gaat dat de AP alleen maar duurder wordt. Toch wel een luxe probleem
Wat mij dan weer opvalt en ook een beetje stoort, is dat je een 12 tal knappe horloges heb. Van diverse mooie merken en dan liggen ze daar met z’n alle in die kist, half lam met te veel ruimte in hun hokje heen en weer te beuken als een lamme Chinees op koningsdag
Het ding is wel dat ik met de meeste maar heel weinig binding heb door m’n geflipper. Er zitten er een aantal in die ik al een tijd heb, maar ik heb nooit horloges aan “mijlpalen” gekoppeld ofzo. Ik doe ook geen al te spannende reizen (genre “expeditie op de noordpool”), dus ook die connotatie is afwezig. Om eerlijk te zijn ben ik dus maar weinig afhankelijk ben van enige vorm van binding.