Erebus Ascent

Same. Ben geen GMT fan, maar dit plaatje laat het bloed wel wat sneller stromen…

5 likes

Heel gaaf!

3 likes

Ben zo benieuwd bij welke fabrikant ze het laten maken. Zou me niet verbazen als het San Martin is.

Ik zie geen gelijkenissen op het eerste gezicht, maar het zou me niet verbazen als de Erebus horloges, net als San Martin, ook in Guangdong worden geproduceerd.

Iemand al een bestelling geplaatst trouwens?

1 like

Gezien o.a. dezelfde werkruimte en werknemer te zien zijn in promofilmpjes van Erebus en San Martin lijkt me dat erg waarschijnlijk.

1 like

Even wat onderzoek gedaan…
Er is geen officiële, duidelijke verklaring van Erebus dat zegt “we maken alles in land X”. Maar op basis van publiek beschikbare bronnen is het meest aannemelijke beeld dat de onderdelen grotendeels uit Azië (vooral China/Dongguan) komen en dat assemblage plaatsvindt bij een Chinese OEM-fabriek (waarschijnlijk San Martin), terwijl ontwerp/klantcontact/zaalwerk vanuit Australië wordt gedaan.

Ze hebben een factory tour op YouTube staan hè. Inderdaad China en volgens mij waar ook San Martin wordt geproduceerd.

Slim, want die hebben zich bewezen in kwaliteit.

Toen Jody over het uitzoeken van een fabriek vertelde, zei hij dat ze bij drie fabrieken tests hadden laten maken. Als het nog goed weet was eentje matig, eentje goed en een echt geweldig. Hij heeft ook wel eens geïmpliceerd dat hij aan de afwerking van China geproduceerde microbrands wel kon inschatten uit welke fabriek dat ze kwamen.

Het verhaal hierboven doet voor mij persoonlijk een klein beetje afbreuk, maargoed hij zit wel redelijk in mekaar en hij blijft wel mooi :ok_hand:.

2 likes