Ervaring met “Geen”

Slechte ervaring met Eduardo Liotto
Helaas wil ik dit forum gebruiken om te vertellen dat ik een slecht gevoel heb bij een bijna transactie
Er wordt een citizen bullhead aangeboden en na wat heen en weer gepraat worden we het over de prijs eens
Nog even de vraag van mij hoe de toestand van het glas is
Helaas kan dat pas een dag later ??? Worden verteld
Ik wacht op dat antwoord , en wacht nog eens
En dan zie ik dat de citizen , on hold , is
Ik vraag nu reaktie wat betreft het glas en krijg als antwoord :
Er zitten haarlijntjes op het glas en een ander heeft daar geen problemen mee en. En !!!Ze bieden ook meer !!!
Dat kan natuurlijk niet , zo ga je niet met elkaar om
De volgorde is verkeerd

27 likes

Ik had ook enkele weken geleden een horloge van hem gekocht op marktplaats. Ook een negatieve ervaring, maar omdat het via marktplaats was hier geen opmerking over geplaatst maar bij deze dan. Ik kocht een horloge dat werd aangeboden als zo goed als nieuw en in top staat verkerend. Bij ontvangst bleek het glas gekrast en was de batterij leeg. :thumbsdown: In ieder geval geen horloge conform de beschrijving :sweat:

16 likes

Hier ook een slechte ervaring met Eduardo. Heb er nooit een review over geschreven omdat ik merkte dat er veel support was voor dit forumlid destijds. Nu er meer slechte ervaringen met hem zijn heeft mijn persoonlijke ervaring ook wat meer draagvlak.

Ik verkocht een horloge aan Eduardo op afbetaling. Stom van mij misschien, maar ik was/ben te goed van vertrouwen. Ik zou het geld een maand later krijgen. Heb uiteindelijk 3 maanden op m’n geld moeten wachten. Ondanks vele beloftes, smoesjes, slappe excuses en zelfs het blokkeren van mijn berichten zodat ik geen contact meer met hem kon opnemen.

Dit was toevallig in de tijd dat er onenigheid was tussen 2 forumleden over een betaling, waarbij Eduardo nog heeft voorgesteld om het geld als koene ridder te incasseren. Dat hij zelf nog een schuld had openstaan was hij per ongeluk vergeten :wink:

17 likes

Hier de laatste ervaring ook negatief helaas. Ik kocht eerder tot volle tevredenheid twee horloges van hem, tot zover geen probleem.

Maar bij een verkoop incl inruil, was de ervaring echt niet goed. Hij ruilde een Alpina in op mijn Jean Richard. En daar moest geld bij. Had hij op dat moment niet bij zich maar zou hij die avond meteen overmaken.

De volgende dag had ik nog niets ontvangen, dus ik vraag hem waar het geld bleef. Het antwoord was dat hij het die avond thuis ging doen, omdat hij zijn random reader niet bij zich had (dag te laat, nou ja, kan gebeuren).

Vervolgens de volgende dag weer niet. Daarna kreeg ik een foto doorgestuurd van een Rabo betaling met het afgesproken bedrag, en je raadt het al, twee dagen later nog niets! Toen begon ik mij toch aardig gepakt te voelen, zeker omdat @Jeffreyh1984 mij had gewaarschuwd voor deze praktijken.

Vervolgens zou hij met de Rabo gebeld hebben en zou het gaan om een “onverschuldigde” betaling (kan absoluut niet, heb zelf bij een bank gewerkt en bovendien kwamen naam en nummer overeen in zijn foto).

Na veel heen en weer geapp, heb ik na twee weken in twee keer mijn geld gekregen. Maar daarin werd ik haast voor gek uitgemaakt en kreeg ik het gevoel dat ik maar dankbaar moest zijn. En dat terwijl hij op de pof een horloge aan het kopen was geweest.

Ik geloof in tweede kansen, maar de volgende deal zal er direct afgerekend moeten worden.

25 likes

Ik had een Zodiac Mystery dial te koop staan, daarbij bood Eduardo 60% van mijn gevraagde prijs.
En toen we een prijs ertussen hadden gevonden, was het een maand stil. (Overigens is het horloge online verkocht aan een horlogewinkel in België die handelt in vintage horloges, dus de prijs was al een koopje).

Ik vermijd liever ook zijn pb’s en dat mag hij best weten, zo zijn er wel meer forumleden.

8 likes

Heb geen ervaring gedeeld van mijn transactie met Eduardo, omdat ik het zelf niet helemaal positief vond en ook niet 100 procent negatief. Maar zie hier wel een patroon in koopgedrag.

Afgesproken voor een ruil met bijbetaling waarvan hij een deel (75 euro) 3 weken later wou betalen. Hiermee akkoord gegaan. Wel aangegeven dat als hij het bedrag toch eerder kon voldoen, dat ik dat liever heb.

Ondertussen verkocht hij 2 horloges (totaal 1000+ euro), maar niks gehoord. Zelf gevraagd of hij het nu eerder kon betalen. Dat kon niet want het geld was voor andere doelen en ik was toch akkoord gegaan met 3 weken later? Dit klopte, dus maar gewacht en zoals afgesproken gelukkig geld ontvangen. Maar toch een beetje vervelend gevoel bij, dacht dat het aan mij lag omdat ik zelf een schuld altijd zo snel mogelijk zou willen aflossen.

Dit is mijn ervaring met Eduardo, niet heel negatief maar ook niet heel positief.

4 likes

Zie genoeg verhalen waar de helft niet van klopt, niet het volledige verhaal wordt verteld of (hele) oude koeien uit de sloot halen.
@M035, volgens mij stuurde hij mij een bericht het dat hij ineens verkocht was aan iemand waar je niks meer van had gehoord en stond het bedrag er ineens op een paar dagen voor dat ik hem wou komen halen.
@koekoek, volgens mij had ik jou voorgesteld om hem terug te sturen, maar je koos er zelf voor om hem te houden. Was een vintage van 1984.
@HaikoM, ik wilde het horloge een maand later pas van je overnemen omdat ik nog naar familie ging en jij wilde zelf eerder afspreken en kwam met dit voorstel om het die datum over te maken.
Dat ben ik gewoon correct nagekomen, heb je zelfs nog netjes hiervan op de hoogte gebracht.
@Jeffreyh1984 was inderdaad erg slecht en laks van mijn kant maar daar heb ik naar mijn weten mijn excuses voor aangeboden. Was en een samenloop van omstandigheden (heb ik je toen netjes laten weten) en daarna laks van mijn kant.
En aan @Germeraad kan ik alleen maar zeggen dat het jammer is dat het zo is gelopen maar kreeg zoveel mails over het horloge dat ik pas vanmiddag kon kijken voor de krassen.
Hoop voor je dat je je nu beter voelt door deze ‘slechte’ ervaring hier te delen.

Je mag je gerust verdedigen Eduardo, maar zorg er wel voor dat wat je zegt klopt. Ik kan zo ons gesprek hier delen! Je kwam zelf met het voorstel eerder deal sluiten en deel later betalen!

9 likes

Na alles nog eens rustig terug te hebben gelezen verbaas ik me wel dat sommige de slechte ervaring met mij niet erg genoeg vonden om er eerder een topic aan te weiden, maar nu er iemand een topic start omdat hij gekwetst is dat hij een aankoop is misgelopen omdat iemand anders bijna 50 euro meer bood en en een krasje op het glas zit wat meneer niet wou, waardoor ik voor de andere koper heb gekozen en dit netjes en eerlijk heb gemeld, ineens wel een heel verhaal plaatsen over hun ervaring van meer dan een jaar geleden… Voelt voor mij een beetje als ‘natrappen’ en oude koeien uit te sloot halen…
Maar dat is mijn mening.
Verder wil ik er niet veel over kwijt, want heb niet echt zin om mezelf te hoeven verdediging ook omdat sommige dingen al zo lang geleden zijn dat ik niet eens meer weet hoe ze precies gelopen zijn.

1 like

Goede ervaring bij aankoop.

Vrinden,
Juist als de ervaringen wat minder zijn is het van het grootste belang om bij de feiten te blijven en geen mening te geven over wat je leest. Reacties die hier niet aan voldeden, zijn verwijderd. De reactie van beklaagde heb ik laten staan.
Graag vanaf hier verder met alleen ervaringen!!

4 likes

Horloge verkocht aan @EduardoLiotto.

Zeer correcte en fijne communicatie en leuk om je even kort gesproken te hebben Eduardo. Vratislavia dichtheid in Bennekom is hoog nu…:wink:

PS: kon nog geen ervaring topic vinden van je, als dat er wel is mag het daar naar verplaatst worden.

Bij deze ook een compliment voor EduardoLiotto :thumbsup:

Prettige correspondentie en een horloge als nieuw, aanrader :slight_smile:

Prettig contact met Eduardo. Een ruildeal gedaan, op zn werk afgesproken en horloges uitgewisseld. Fijne forumlid! Bedankt en tot de volgende keer @EduardoLiotto👍

Vlot zaken kunnen doen met @EduardoLiotto. Sympathieke jongen. Bedankt!

Zelf prettige communicatie en positieve ervaring gehad (bandje verkocht dacht ik), maar verder geldt natuurlijk in alle gevallen:

4 likes

Voor degenenen die het vergeten zijn…:

"Vrinden,
Juist als de ervaringen wat minder zijn is het van het grootste belang om bij de feiten te blijven en geen mening te geven over wat je leest. Reacties die hier niet aan voldeden, zijn verwijderd. De reactie van beklaagde heb ik laten staan.
Graag vanaf hier verder met alleen ervaringen!!"

3 likes

Heb via faceboek marktplaats of hoe het ook heten mag een klokje van deze mijnheer gekocht , helemaal goed ervaring 100% positief.
Als bonus werd er ook nog een extra bandje die er origineel op zat nieuw mee geleverd.
Dus Eduardo Liotto vriendelijk bedankt :sunglasses::point_up::it:

Helaas heb ik ook een slechte ervaring met “E.L.” op Marktplaats. Gelukkig heb ik uiteindelijk wel (grotendeels) mijn geld retour mogen ontvangen.

Hij had in mei de volgende advertentie: “Zeldzame Blauwe Citizen Orca in nieuwstaat! Model BN0016” op Marktplaats staan voor € 220,-. Ik heb gereageerd omdat ik deze graag wilde hebben, maar hij was al gereserveerd voor een ander. Een dag later krijg ik een reactie dat de ander niet meer reageert, en of ik hem nog steeds wil hebben. Ik ga akkoord, en maak op 20 mei de € 220,- over naar hem.

Het pakket is nooit aangekomen, ook niet volgens de T&T. Volgens Eduardo is er een onderzoek opgestart bij PostNL, met eerst een toezegging dat hij het geld retour zou krijgen. Later zou PostNL dit weer teruggedraaid hebben, omdat het pakket nooit in het sorteerproces terecht gekomen zou zijn. Hiervan heb ik alleen hele slechte en wazige screenshots van zijn telefoon gezien. Op mijn verzoek om deze e-mails gewoon naar mij door te sturen, wilde hij niet ingaan.

Vandaag heb ik, na meer dan 4,5 maand (en verspreid over 3 overboekingen), eindelijk (grotendeels) mijn geld terug ontvangen. Maar niet zonder constant contact zoeken en aandringen van mijn kant.

20 likes

Horloge aan Eduardo verkocht. Communicatie vooraf verliep soepel en lekker vlot de deal gesloten. Overdracht en betaling in real life verliep prettig en volgens afspraak.

@Geen onvertogen woord over deze deal!

Eduardo, veel plezier met de DH.