Ervaring prijs/kwaliteit horlogebanden-shops

https://strps.watch/nl/ van @Floris155 :sunglasses:

4 likes

Een rotband op een goedkoop horloge blijft een rotband.

Een goedkoop horloge moet ook comfortabel dragen.

2 likes

Dan het volgende dilemma, wat nou als je kinderpolsen hebt? Mijn ervaring is dat de goedkopere banden vaak vrij lang zijn.

Ja dat heb ik dus ook. Dan kan je beter ene laten maken

Nee helaas.

Wel met de Zulu en nato bandjes.
De Zulu’s zijn voor mij meer dan prima!

Hieronder enkele foto’s!

Banden blijven ook prima vind ik.
Bij de onderste zie je wat plekjes bij de gaatjes ontstaan maar voor het geld zeker niet slecht!

1 like

Fixed that for me, of in ieder geval, dat is mijn probleem.

Probeer eens een horlogebandje te krijgen, dat er leuk uitziet en groter is dan 20cm en dan ook nog de juiste maat heeft. Als je dan ook nog bekijkt, dat ik heel veel horloges heb, die in maat 19mm zijn, dan is een passende horlogeband vinden vrijwel onmogelijk. Je hebt meer kans een speld in een hooiberg te vinden.

Voor mij blijft dan alleen custom made over, en dat is prijzig! Andere optie is een 20mm bandje aan te passen naar 19mm of een 18mm band te monteren. Het is eigenlijk allebei niets…

2 likes
1 like

Monstraps is ook wel oké.

Hebben jullie trouwens ook het probleem dat je internet al aan het zoeken bent naar het volgende geweldige bandjne, terwijl de laatste aankoop net gemonteerd is?
Ligt het aan mij, of is het alsof je nooit klaar bent op dit gebied……er is zoveel te koop?

4 likes

Ik wil een edit knop!

Bedankt voor de info en fotos👍ziet idd niet slecht uit

Trust Level 2 krijg je die pas

1 like

Ik heb dit meer met horloges, niet met bandjes.

2 likes

Nee dat is denk ik een gemeenschappelijk probleem hier haha. Heb serieus een heel koffer (wat je normaal voor schroeven en pluggen gebruikt met vakken) vol met allemaal banden. Ik kwam relaxed terug van vakantie en dacht echt… je hebt een probleem. En nu open ik dit topic :sweat_smile::grin:

2 likes

I know, maar het is natuurlijk ff afwachten wanneer de HF goden vinden dat ik dat verdiend heb :wink:

Ik ben echt super blij met mijn bandje van Watchbandit :grinning:

5 likes

Yep, deze heb ik ook! Premium sailcloth ‘light grey’.
Mooi afgewerkt, fijne stof en de gesp is mooi.

1 like

Lederen banden van het merk Di-Modell op de Duitse Ebay goedkoop te vinden afhankelijk van het model dat je zoekt.
Di-Modell heeft modellen die zeer veel op banden van Rios lijken maar Di-Modell is echt een stuk beter.

Natostraps vind ik van MirosTime goed genoeg. Veel keus ook.
Aanrader vind ik de old school nato’s van Miros. Iets dunner zoals de oudere nato’s van vroeger, maar zeer fijn geweven.

Rubber in Isofrane stijl van Borealis. Zijn alleen wat traag met verzenden die Portugezen. Zowel het bedrijf als de lokale postbedrijven.

1 like

Laten we beginnen bij onze lieve sponsoren van het Horlogeforum waar een ruim assortiment word aangeboden.

Mocht het zo zijn dat daar niks naar wens tussen zit dan kan ook Ko banden :ok_hand: of strps.watch
Ik bezit een tweetal geitenlederen banden van Strps, deze doen niet onder aan de Molequin welk ik bezit.
De geitenlederen van KO is iets dikker dan de andere maar ga je prijs kwaliteit niet beter vinden.

Grijs en bruin is Strps, ijsblauw is Molequin.

9 likes

Meeste is al gezegd hier:

Goeie ervaring met horlogebanden.com voor gewone lederen banden.

Goeie ervaringen met Ko voor betaalbare specialekes

Goeie ervaringen met Steps.watch voor natos