Ervaringen met Chrono24

Ik ben op zoek naar een aantal horloges waarvan er redelijk veel te vinden zijn op chrono24 en dan (waarom?) vooral in Japan.

De prijzen van Japanse dealers zijn ook nog eens heel schappelijk, zeker vergeleken met EU-gebaseerde aanbieders. Ik had hierover 2 vragen:

(1) Komt oplichting via chrono24 vaak voor (de aanbieders die ik uitzocht hebben 100’en klantreviews staan) en is een grote aanbieder uit Japan te vertrouwen?

(2) Moet ik bovenop de schappelijke prijs uit Japan nog invoerrechten rekenen (hoeveel % van de aankoopprijs is dat ongeveer) waardoor de prijzen op die van de EU-aanbieders uitkomen?

1 like

Zeker moet je invoerrechten betalen. Kijk maar even op de site van douane.
Ik heb meerdere keren een horloge uit Japan laten komen. Ging prima. Goede service.

1 like

Ja

Ja, als je rekening houdt met 25% zit je goed (21% BTW +€0,80 invoerrechten +€15~€25 inklaring)

3 likes

Chrono24 is een prima site. Gewoon goed kijken naar reviews. En als het te goed om waar te zijn voelt, gewoon even goed doorzoeken/ rondkijken waarom.
1x eerder wat gehaald nu, tot op heden goed bevallen. (nog niet binnen maar wordt per mail wel op de hoogte gehouden)

1 like

Chrono24 is prima, en als je de zoekfunctie had gebruikt had je dat kunnen weten…

7 likes

2 aankopen via Chrono24 gedaan. Allebei prima verlopen.

Chrono24 is prima, betrouwbaar en klantvriendelijk. Ik heb al diverse horloges via die site gekocht; twee keer een probleempje gehad met een verkoper en dat hebben ze via hun bemiddeling prima naar tevredenheid opgelost. Kopen via hun escrowservice is een extra garantie voor een veilige en betrouwbare transactie.

:point_up:

En uiteraard betaal je de BTW (21% over de waarde en verzendkosten) en eventueel inklaringskosten van de vervoerder.

Ik heb alleen ervaring met een aankoop van een Nederlanse aanbieder.
Horloge snel geleverd.
Chrono24 houdt je goed op de hoogte van de status van de order.
En bieden ze “kopersbescherming”

denk aan de verzendkosten en uiteraard de invoer-
rechten.
Kijk ook of het een bedrijf of een particuliere aanbieder is.
Is het een particuliere aanbieder dan geeft Chrono 24
niet thuis. Zoek het maar uit m.a.w.
Dat is mijn ervaring.
Verder prima

Ik heb enkel goede ervaringen met Chrono24. Ik heb meerdere keren horloges gekocht van erkende dealers. Vaak heb je dan voordelen als echtheidsgarantie en ‘trusted checkout’. Wanneer je van een particuliere verkoper koopt heb je minder zekerheden. Een keer heb ik een horloge gekocht van een particulier. Wat behalve een klein issue met de garantie van het horloge een prima deal was.

Bij een aankoop buiten de EU (ook landen als Zwitserland en Turkije) moet je BTW en eventuele inklaringskosten betalen. Als je daar 25% voor rekent zit je meestal wel goed.

Ik heb via Chrono24 meerdere horloges in Japan gekocht, nieuw en vintage. dat is altijd prima verlopen. Kijk ook naar de recenties.
Reken op zo’n 23% extra bovenop de prijs én de verzendkosten.

1 like

Met al die percentages die genoemd worden is het wel makkelijk om het uiteen te zetten hoeveel het echt is (via Fedex zijn dit de kosten):

Aankoopprijs
(incl. verzendkosten)
Invoerrechten 21% BTW Inklaringskosten Totale kosten Procentueel
€ 50,00 € 0,80 10,5 € 5,00 € 16,30 32,6%
€ 600,00 € 0,80 126 € 15,00 € 141,80 23,6%
€ 1.000,00 € 0,80 210 € 5,27 € 216,07 21,6%
€ 5.000,00 € 0,80 1050 € 26,27 € 1.077,07 21,5%
€ 15.000,00 € 0,80 3150 € 78,77 € 3.229,57 21,5%

Al met al zit je voor een horloge max. op 21,6% bovenop de aankoopprijs.

8 likes

Meerdere keren een aankoop gedaan via Chrono24. 2x Japan (nieuw), 1x Zwitserland (NOS) 1x Duitsland (gebruikt) en 1x Nederland (gebruikt).

Alle keren goed verlopen en geen problemen gehad. Horloges uit Japan waren bovenmatig snel hier in NL.

1 like

Als het vintage is rekening houden met een service (en meer). Die voordelige Japanse dealers bieden het meestal “as is” aan inclusief vuil, kapotte glazen, slechte lopende uurwerken etc :grinning:

Op het moment ben ik ook aan het afwegen om via Chrono24 een horloge aan te schaffen; zijn er hier ervaringen met EU based dealers die na bestelling hun AD netwerk afstruinen naar het verkochte horloge om deze vervolgens door te zetten?

Het horloge dat ik op het oog heb wordt door verschillende GD’s op die manier aangeboden. Recenties van de dealers zijn veelal positief, maar het blijkt dat de horloges vanuit overal in Europa vanuit de gesourcete AD’s opgestuurd worden (Letland, Polen, etc.). Ik ben vooral benieuwd hoe het bij zulke horloges met de fabrieksgarantie zit. Typisch heb je die niet meteen na aanschaf nodig, dus daar wordt in de reviews weinig over vermeld.

1 like

Via Spazio21 een Zenith El Primero aangeschaft, per mail contact gehad of de garantiekaart afgestempeld zou zijn door een officiële AD en hoe recent dat zou zijn.

Het werd bij een lokale AD in Italië gekocht met een datum van 2 dgn voor verzending.

2 likes

Ik heb er zelf al zeker 14 gekocht via Chrono24 en 5 verkocht. Ze bieden een escrow service, dus dat is voor zover het mogelijk is een stukje zekerheid. Als je bij erkende dealers koopt, dan ken ik geen verhalen van oplichting. Je moet altijd maar afwachten of je geen fake krijgt, daarom is een stukje research voordat je de betaling vrijgeeft wel handig. 100% zekerheid bestaat niet, behalve de 100% zekerheid dat je bij aankopen van buiten de EU belasting moet betalen samen met een paar cent aan invoerrechten en tientjes aan inklaringskosten, want daar kom je niet onderuit is mijn ervaring. De hoeveelheid invoerrechten zijn voor horloges beperkt tot een paar tientjes, de 21% Btw daarentegen hakt er meer in. Maar ik heb er desondanks goede deals aan overgehouden in ieder geval die nu meer waard zijn dan ik ervoor betaald heb, zelfs met die additionele kosten er bovenop.

Ik zag vandaag voor het eerst iets nieuws. In de lijst stond een horloge voor ongeveer 4400 euro. Eenmaal erop geklikt was het ineens ongeveer 5400 euro. Ik weer terug, 4400, heen 5400. ??? Toen op “prijsdetails” geklikt, en dan krijg je dit overzicht. Normaliter hield ik zelf rekening met +21% BTW voor buitenlandse horloges, maar nu moet ik dus gaan opletten of chrono24 de BTW al niet in de prijs heeft meegenomen. Even wennen.

Het lijkt gelukkig nog niet zo te zijn als bij Ebay, dat ze er zelf tussen gaan zitten.

Ik merkte het ook al op een tijdje terug, vergelijk wat het onderaan de streep kost is nu veel makkelijker.

1 like