Verkopen misschien maar dan mag jij het als bedrijf niet gebruiken om nieuwsbrieven rond te sturen. Je moet (ook als bedrijf) expliciet toestemming geven om de nieuwsbrief te ontvangen. Ik geloof dat zelfs een vinkje bij een contactformulier al niet eens expliciete toestemming is. Dus ook dubbele opt-in middels link in bevestigingsmail.En in elke nieuwsbrief moet een afmeld-link staan.
Weer iets geleerd.
Het klopt inderdaad wat je zegt. Had ik een paar jaar eerder moeten weten, want er wordt in de praktijk toch wel aardig misbruik van gemaakt.
Je stuurt dus foto’s van je horloge op, vervolgens gaan zij er mee lopen leuren bij handelaren/juweliers via de mail waar ze verder geen connectie mee hebben en als een van hen het wil hebben, dan krijg je een offerte en mag je je horloge opsturen.
Vind je? Kan natuurlijk. Maar als iemand een horloge direct aan de handelaar aan zou bieden, dan is er een grotere kans op een betere prijs. Verkoopdezehorloge krijgt namelijk haar marge niet. Wij krijgen deze Speedmaster zonder iets aangeboden voor 2600 euro, hoeveel zou de aanbiedende partij eraan overhouden? Ik heb netjes gevraagd of ik in het vervolg uit deze maillijst gehouden mag worden, aangezien er geen “afmeld” link in stond.
Het verhaal van een groot netwerk is in dezen bewezen kul te zijn, ze sturen gewoon een mailtje rond in de hoop dat iemand bijt. Nou zullen er vast handelaren bijten, ik zag laatst een totaal standaard Speedmaster te koop staan voor 3600 euro bij een van de geadresseerden, maar voor mij is een horloge zonder doos en papieren niet interessant.
Het is -of je het nu aanstaat of niet- wel helemaal van deze tijd natuurlijk!
Alibaba; marktplaats; google; facebook; AirBnB; twitter; instagram…allemaal bedrijven die op zich niets verkopen (of uitventen) wat ze zelf daadwerkelijk bezitten!
Dus dat idee van intermediar zijn is zo dom nog niet; de vraag is of het met horloges werkt!
Toch exact dezelfde manier als de werkwijze van wijkopenautos.nl. Auto aanbieden, foto’s maken en handelaren afleuren met die auto. Bij interesse is het dan de offerte van die handelaar - marge voor wijkopenautos.nl en dat krijg je dan. Zich zelf snel opbrandend business model.
Waarom zou het zichzelf opbranden? Omdat jou het idee niet aanstaat?
Veel mensen kijken niet zo nauw; hebben geen zin in gedoe of allemaal marktplaats paupers aan de deur…dan is zoiets als “wijkopenautos” ideaal; snel makkelijk en veilig!
En ja zo’n dienst kost geld; het is gewoon een afweging en een keuze die je als consument kunt maken!
Ik ben het in essentie met je eens. Voor niets gaat de zon op, een service kost geld. Punt. Als je niet betaalt voor de service, dan betaal je wel in de vorm van ‘data’ or reclame (die betaald wordt).
Als ik voor mezelf spreek zijn horloges een hobby. Niet een ‘product’ dat we te grabbelen willen gooien.
Hetzelfde was met een motor die ik op MP had staan. Ik werd gebeld door ikwilvanmijnmotoraf, die ik netjes vertelde dat ik liever de motor weg zou geven aan een liefhebber dan via hen te verkopen. Einde gesprek.
Beste, om iemand die een andere mening heeft over een bepaald onderwerp al direct te bestempelen als zijnde dom siert u hoegenaamd niet. Wens u veel plezier toe met uw hobby.
Ik vind het concept aardig bedacht, maar vraag me af hoeveel markt hiervoor is. En ach, als iemand zonder gedoe zijn horloge kwijt wil voor harde cash: prima toch? De tijd zal leren of hier voldoende brood in zit.
Graag willen wij jullie even informeren over onze naamswijziging.
Onze handelsnaam is nu wijverkopendathorloge.nl . De reden hiervan is omdat de naam van ons te veel leek op een andere bedrijfsnaam. Indien iemand graag ons zou willen uittesten , kan dat vanaf nu via: www.wijverkopendathorloge.nl.
Ik heb jullie op de vorige site al uitgetest. Jullie konden niet binnen een redelijke termijn met een offerte komen. Ik heb ook een mail gehad dat het vanwege omstandigheden niet kon, maar dat jullie je best zouden doen om zo snel mogelijk alsnog met een voorstel te komen.
Dat is nu meer dan een maand geleden, en ik heb nog steeds geen voorstel gehad. Het betreffende horloge is ook al een tijd geleden hier van eigenaren gewisseld.
Een eerste indruk maak je maar een keer. Mijn indruk is niet bijster positief.