Ervaringen? Rolex Yachtmaster 116622

Klopt, maar dat zijn geen duikers. :slight_smile: De Explorer heb je in zwarte of witte variant maar oogt niet heel spectaculair.

Wat denk je dan van een Datejust II? Is net als de Yachtmaster ook in blauw verkrijgbaar. Met een beetje goed zoeken en onderhandelen misschien ook nog wel met witgouden bezel! Zeer mooie verschijning!!! Moet wel lekker om je pols vallen wat bij mij helaas niet het geval is.
Anders eventueel ook in een 36mm variant verkrijgbaar (met jubilee!) maar dan zou ik eerder voor een vintage gaan…

1 like

Achja, de conclusie kan ook zijn dat dit 'm niet gaat worden. Ik denk dat dat de meest logische is.
Ik heb ook nog een aantal andere horloges in m’n hoofd die ik graag zou willen hebben, zoals:

Maar die zijn qua look en feel wat minder sportief.

1 like

Ik heb een Datejust 1601 uit 1972 gehad op jubilee en met gouden bezel. Heerlijk dingetje. Maar ik zoek nu iets ‘substantiëlers’. Dat zou toch voelen als een stapje terug op 1 of andere manier.

Dat geldt ook voor de Explorer II Polar, ook die heb ik al gehad.

Met die Reverso maak je wel meer indruk (op mij dan hè) dan met een Rolex…
Waanzinnig mooie klassieker.

Eens! Ik vind 'm alleen niet zo goed bij me passen nu. Misschien als ik wat ouder ben (ben nu 29).

Hmmmm,…ach, who cares.

Ik. Past niet echt bij mijn kledingstijl op dit moment.

Ik vind het ook écht een ouwe lullenklok.
Die daarboven staat blijf ik kitcherig vinden.

Rolex is en blijft toch heer en meester qua looks.
Netjes, toch sportief.

1 like

Een breguet marine is een stuk sportiever dan het model dat je in je post noemt. De reverso is wel mooi, maar hij moet wel bij hè passen.

Ik heb de 116622 blauw omgehad bij Rolex op Schiphol. Wat een prachthorloge zeg. Stuk platter dan ik op basis van de foto’s had verwacht. Ik vind 'm ook niet té opvallend. Als je op Schiphol koopt betaal je bovendien geen BTW, dan komt 'ie nieuw op 8800 Euro.

Vind ik nog steeds teveel geld, dus ik hou mijn ogen open voor een occasion voor rond de 6500-7000. Ik zie er één op C-E staan voor 7500, dus 10% daaronder zou hypothetisch moeten kunnen. :wink:

Als je ooit besluit er toch afstand van te doen… Ik hoor het graag. :wink:

1 like

Gisteren een blauwe en deze gepast. Heel mooi formaat!

4 likes

Wat betreft die “kwetsbare” lunette. Dat valt in de praktijk reuze mee. Mijn zwager gebruikt er al jaren een als beater. De band vertoont de nodige draagsporen, evenals de kast. De lunette is nog veel mooier tov van de rest. Maar evengoed kan deze ook weer heel makkelijk als nieuw gepolijst worden indien noodzakelijk.

Dat blasted/gepolijste cijfers lijkt mij juist onmogelijk te polijsten. Of zie ik iets verkeerd?

Ik vind dat terecht.

1 like

Dat is zeker wel mogelijk. Met de juiste methode kunnen ze dat. Ze zandstralen Vanseveren eerst de hele lunette waarschijnlijk. Daarna beschermen ze de matte delen voor het polijsten.

:thinking: okay…

Haha ja nieuwe spelling op de iPhone. Ik bedoelde vantevoren natuurlijk

1 like

Ik twijfel ook nog tussen deze en een BLNR. Hoewel die laatste nergens te krijgen is.

Kijk je wel goed dan?

En

http://www.jkwatchstore.nl/store/1231/0/rolex-gmt-master-116710blnr-2017/