Hallo HF,
Zoals velen hier heb ik meer dan 1 horloge. Dan is het prettig om zelf een bandje te wisselen of een batterij van een simpel horloge te kunnen vervangen. Ook is het opbergen en vervoeren van horloges fijn.
Zo ben ik reeds voorzien van:
Een kluis bij DNK
Pelicase
Horlogesdoosjes
Travelcases / watchpouch
Watchroll
Bergeon tool (vrij basic)
Poetsdoekjes
Zachte tandenborstel
Een ongebruikte humidor voor de horlogebandjes
Talloze boeken en tijdschriften
Telefoonnummer van Tempus voor het serieuze werk
Cape cod
Handschoentjes voor de koude dagen
Ik ben bekend met de volgende topics:
Kan het kwaad als ik mijn Omega Speedmaster van 2022 in een ultrasoon badje leg om te reinigen ?
Bandje is tussen de schakels vies geworden maar durf zelf het bandje niet verwijderen, bang om krassen te maken op het uurwerk.
Graag jullie advies.
Stephan
Ik lees dat een ultrasoon reiniger erg handig is om bv je stalen horloge band mee te reinigen, maar nu lees ik in de beschrijving dat het gehele horloge erin kan. Nu vraag ik mij af of dat wel een goed idee is mbt het automatisch uurwerk en de evt waterdichtheid van de kast.
Ik heb op het forum zitten zoeken maar kan hier geen info over vinden.
Graag zou ik hier meer van weten , is er ervaring hiermee of is mijn vermoeden juist dat je de kast met uurwerk er NIET in moet doen. Ik bedoel dus hi…
Mijn vraag is daarom ook net wat anders
Welke essentiële accessoires kan ik nog goed gebruiken?
Is de Bergeon 7825B een serieuze vooruitgang op dat gekke vorkje van nu?
Welke ultrasoon raden jullie aan? Uiteraard met alleen de band erin.
1 like
Dwight_Schrute:
Welke ultrasoon
ik gebruik een oud exemplaar hiervan, kan die oude tandenborstel ook in de kliko, borstel even onder warme kraan voor iets zachtere haren en gaan
1 like
Lijkt me minder effectief dan een ultrasoon niet?
1 like
niet, borstelt ook en is ook ultrasoon en kan ook op een normale waterdichte horloge kast (en een oud exemplaar ligt wellicht in je badkamer kastje)
1 like